Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Geblokkeerde Falcon Wing Door

Niet echt een beginnersvraag, maar bon, 'k heb hier in Oostenrijk iets voor. 't Kan wachten tot ik de MX binnenbreng in het SeC (nog steeds op 2018.6), maar bon: vragen staat vrij.

Na een wandeltocht is een lint van een rugzak tussen een Falcon Wing Door terecht gekomen bij het sluiten.De deur beweegt nog ongeveer een halve cm bij het openen, waarschuwingssignaal weerklinkt, je kan de deur terug sluiten but that's it. Override via touchscreen in de wagen werkt niet.

'k Heb er al serieuze kracht achter gezet om dat lint er vantussen te krijgen, maar noppes... voorlopig opgelost met kinderslot en in- en uitstappen achteraan via de andere Falcon Wing Door.

Iemand nog andere ideetjes?
 
Geblokkeerde Falcon Wing Door

Niet echt een beginnersvraag, maar bon, 'k heb hier in Oostenrijk iets voor. 't Kan wachten tot ik de MX binnenbreng in het SeC (nog steeds op 2018.6), maar bon: vragen staat vrij.

Na een wandeltocht is een lint van een rugzak tussen een Falcon Wing Door terecht gekomen bij het sluiten.De deur beweegt nog ongeveer een halve cm bij het openen, waarschuwingssignaal weerklinkt, je kan de deur terug sluiten but that's it. Override via touchscreen in de wagen werkt niet.

'k Heb er al serieuze kracht achter gezet om dat lint er vantussen te krijgen, maar noppes... voorlopig opgelost met kinderslot en in- en uitstappen achteraan via de andere Falcon Wing Door.

Iemand nog andere ideetjes?

Met een priem/mes/plat/dun voorwerp (voorzichtig) duwen? Lint afknippen en restant ertussenuit duwen? In ieder geval succes en gelukkig kun je de auto nog prima gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Geblokkeerde Falcon Wing Door

Niet echt een beginnersvraag, maar bon, 'k heb hier in Oostenrijk iets voor. 't Kan wachten tot ik de MX binnenbreng in het SeC (nog steeds op 2018.6), maar bon: vragen staat vrij.

Na een wandeltocht is een lint van een rugzak tussen een Falcon Wing Door terecht gekomen bij het sluiten.De deur beweegt nog ongeveer een halve cm bij het openen, waarschuwingssignaal weerklinkt, je kan de deur terug sluiten but that's it. Override via touchscreen in de wagen werkt niet.

'k Heb er al serieuze kracht achter gezet om dat lint er vantussen te krijgen, maar noppes... voorlopig opgelost met kinderslot en in- en uitstappen achteraan via de andere Falcon Wing Door.

Iemand nog andere ideetjes?
En override via de knop op de deurstijl ook niet?
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Top, Android is overigens ook gebaseerd op linux.

Nou, daar kun je over discussieren. Android draait op een Linux kernel, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Het hele circus wat mensen verstaan onder Android is Java. Android is dus eigenlijk een aantal Java Apps dat toevallig op een onderliggende Linux omgeving draait. Theoretisch zou je Android op Windows moeten kunnen draaien.

Het al dan niet verstaan van andere talen heeft dus in geval van Android maar ook met het Tesla OS niets te maken met Linux. Dat regelt de kernel niet. Die stembesturing zal een applicatie zijn, zoals bv. Siri op Apple of 'Google Assistant' of Bixbi op Android/Samsung.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer and ebullio
Nope, niks dat werkte. Dat lint zit dus meer dan waarschijnlijk in die freakin' anderhalve cm van 't deurslot zelf hé. What are the odds.

Ben zoals hier voorgesteld zo ver gegaan om de luidsprekerhoes in de deur eruit te halen en aan die metalen kabel te trekken. Er gebeurt op dat moment wel degelijk van alles maar de boel blijft geblokkeerd. Lint is dus "opgeslorpt" door 't slot denk ik.

Wordt lachen...
 
Nope, niks dat werkte. Dat lint zit dus meer dan waarschijnlijk in die freakin' anderhalve cm van 't deurslot zelf hé. What are the odds.

Ben zoals hier voorgesteld zo ver gegaan om de luidsprekerhoes in de deur eruit te halen en aan die metalen kabel te trekken. Er gebeurt op dat moment wel degelijk van alles maar de boel blijft geblokkeerd. Lint is dus "opgeslorpt" door 't slot denk ik.

Wordt lachen...

Waarschijnlijk lossen ze het binnen 2 minuten op en denk je, waarom heb ik dat niet zo gedaan?
 
Nope, niks dat werkte. Dat lint zit dus meer dan waarschijnlijk in die freakin' anderhalve cm van 't deurslot zelf hé. What are the odds.

Ben zoals hier voorgesteld zo ver gegaan om de luidsprekerhoes in de deur eruit te halen en aan die metalen kabel te trekken. Er gebeurt op dat moment wel degelijk van alles maar de boel blijft geblokkeerd. Lint is dus "opgeslorpt" door 't slot denk ik.

Wordt lachen...
Als je het lintje nu eens verzadigt met olie (rijwielolie ofzo), dan glibbert het er misschien zo uit als je er nog eens aan trekt. En is dat slot meteen levenslang gesmeerd.
 
  • Funny
Reactions: Petje1977
Vraagje.. Ik was vandaag in SuC Emmeloord (waar het druk was overigens!), en wilde eens tot 100% laden.
Op een zeker moment was het nog 10 minuten, toen nog 5, en dan blijft het hangen op 'Calculating.. 5 minutes... calculating'.

Ik heb daar ongeveer een half uur op zitten wachten en toen was mijn geduld op. Ik neem aan dat ie toen aan het balancen was. Hoe lang zou dat moeten duren? Snelheid was toen nog 2 kW.
 
Vraagje.. Ik was vandaag in SuC Emmeloord (waar het druk was overigens!), en wilde eens tot 100% laden.
Op een zeker moment was het nog 10 minuten, toen nog 5, en dan blijft het hangen op 'Calculating.. 5 minutes... calculating'.

Ik heb daar ongeveer een half uur op zitten wachten en toen was mijn geduld op. Ik neem aan dat ie toen aan het balancen was. Hoe lang zou dat moeten duren? Snelheid was toen nog 2 kW.
Ik heb laatst tijdens ontbijt in Zwitserland de accu helemaal volgeladen. Geen probleem.
 
Nope, niks dat werkte. Dat lint zit dus meer dan waarschijnlijk in die freakin' anderhalve cm van 't deurslot zelf hé. What are the odds.

Ben zoals hier voorgesteld zo ver gegaan om de luidsprekerhoes in de deur eruit te halen en aan die metalen kabel te trekken. Er gebeurt op dat moment wel degelijk van alles maar de boel blijft geblokkeerd. Lint is dus "opgeslorpt" door 't slot denk ik.

Wordt lachen...
Opgelost inmiddels @Petje1977 ??
 
Vraagje.. Ik was vandaag in SuC Emmeloord (waar het druk was overigens!), en wilde eens tot 100% laden.
Op een zeker moment was het nog 10 minuten, toen nog 5, en dan blijft het hangen op 'Calculating.. 5 minutes... calculating'.

Ik heb daar ongeveer een half uur op zitten wachten en toen was mijn geduld op. Ik neem aan dat ie toen aan het balancen was. Hoe lang zou dat moeten duren? Snelheid was toen nog 2 kW.
Heb ik ook. Heeft volgens mij met degradatie vd batterij te maken. Er komt tijdens ‘calculating’ max nog 1km range bij. Je kan beter stoppen.
Vanaf nu nooit geen idle fee ;-).
Btw, als je met ‘druk’ bedoelt dat er wachttijden zijn, zou ik sowieso niet vol laden.