Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hello All

I recently took over the lease contract of a Tesla Model s from one of my colleagues. However, I am still unable to connect the Tesla to my Tesla account so I have no access to car on my phone and I am afraid that the ex-colleague is still able to access all the details from his own mobile. I have already sent an email to EMEA support with all the details they requested (https://www.tesla.com/nl_NL/SUPPORT/OWNERSHIP-TRANSFERS?redirect=no) but have not had any response from them.

Does anyone else here have experience with taking over the lease of a Tesla or buying a 2nd hand Tesla and getting it connected to your Tesla account ?

Thanks in advance for your help...
Hi there, Sam.

Every new member is welcome, especially those in the Honeymoon period with their car.

Another thing you could do in your situation is have the lease company handle this issue. They are supposed to take care of all administrative work to begin with. For all that matters to Tesla, they are the vehicle owner.
 
Transfer takes several weeks and in the meantime it's exactly how you describe: you can't do nothing and your colleague can see everything. Tesla should make that an online process.

Yes absolutely it needs to be much more straightforward. I understand that they want to make sure that the request is valid but I used to drive BMW before this and transferring mobile access to a new account was as simple as downloading the app and making one call to the BMW service center.
 
Hi there, Sam.

Every new member is welcome, especially those in the Honeymoon period with their car.

Another thing you could do in your situation is have the lease company handle this issue. They are supposed to take care of all administrative work to begin with. For all that matters to Tesla, they are the vehicle owner.

Thanks PaulusdB. I did try to reach out to the lease company but all they could do was provide me with a letter stating I am the only authorized driver of the car. I sent this across to Tesla with my request. Based on the other responses, I guess it seems I just have to wait now....
 
goedemorgen,
ik ben nog aan het leren hoe de camera's en het opnemen werkt... kan iemand me helpen?
ik heb een USB stick met de TeslaCam map, dat werkt goed. Maar deze camera neemt alleen links/rechts/voor op, klopt dat? Gister werd ik van achter aangereden (gelukkig alleen blikschade), maar die camera staat er niet tussen. Is er nog een mogelijkheid om dat terug te halen.

En de sentry mode, die staat volgens mij geactiveerd in het optiemenu, maar ik zie geen beelden op mijn usb stick. Of moet ik hem elke keer activeren?
 
goedemorgen,
ik ben nog aan het leren hoe de camera's en het opnemen werkt... kan iemand me helpen?
ik heb een USB stick met de TeslaCam map, dat werkt goed. Maar deze camera neemt alleen links/rechts/voor op, klopt dat? Gister werd ik van achter aangereden (gelukkig alleen blikschade), maar die camera staat er niet tussen. Is er nog een mogelijkheid om dat terug te halen.

En de sentry mode, die staat volgens mij geactiveerd in het optiemenu, maar ik zie geen beelden op mijn usb stick. Of moet ik hem elke keer activeren?

Camera’s nemen idd alleen links/rechts en voor op. Daarom heb ik ook blackvue camera’s voor in 4K en achter in HD. Antwoord op je vraag is dus nee je kunt geen extra beelden vinden. Sentry kun je altijd aanlaten via menu
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Ruudzon
Morgen wordt bij ons een nieuwe laadpaal met vaste kabel geplaatst voor de M3. Dat is an toch een Mennekes type 2 kabel?

De M3 is er nog niet, dus ik wil de paal even controleren met hulp van de buurman (MS). Die zegt echter dat de M3 een andere aansluiting heeft.

Wie weer hier meer over?
 
Morgen wordt bij ons een nieuwe laadpaal met vaste kabel geplaatst voor de M3. Dat is an toch een Mennekes type 2 kabel?

De M3 is er nog niet, dus ik wil de paal even controleren met hulp van de buurman (MS). Die zegt echter dat de M3 een andere aansluiting heeft.

Wie weer hier meer over?
Voor AC laden is er geen verschil. Gewoon Mennekes type 2 kabel.
 
Morgen wordt bij ons een nieuwe laadpaal met vaste kabel geplaatst voor de M3. Dat is an toch een Mennekes type 2 kabel?

De M3 is er nog niet, dus ik wil de paal even controleren met hulp van de buurman (MS). Die zegt echter dat de M3 een andere aansluiting heeft.

Wie weer hier meer over?
Effe vragen of je buurman ook op het forum wil komen. Dan leert hij ook nog wat bij ;):D
 
Hi allemaal,

Hopelijk in het goede draadje!

Heb eind april via de LM een model 3 besteld. Op mijn verzoek levering niet voor 1 september. Eindfactuur met VIN in mei al gekregen.

Een week geleden toch de stop eraf laten halen van 1 september, dus levering wanneer beschikbaar.

De gekoppelde VIN is vergeven aan een andere auto doordat ze niet de auto zo lang stallen.

Nu ben ik erg benieuwd wat de verwachte leverweek zal zijn. Zie veel verschillende draadjes over afleveringen, VIN’s, boten vanuit de VS etc., maar word er helaas niet veel wijzer van. Tesla zegt zelf niks te kunnen zeggen over levering.

Is er enige manier om te achterhalen wat in de verwachting ligt qua levering? Dit i.v.m. onverwacht lang (werk)verblijf in buitenland en hoop op levering hiervoor.
 
Hi allemaal,

Hopelijk in het goede draadje!

Heb eind april via de LM een model 3 besteld. Op mijn verzoek levering niet voor 1 september. Eindfactuur met VIN in mei al gekregen.

Een week geleden toch de stop eraf laten halen van 1 september, dus levering wanneer beschikbaar.

De gekoppelde VIN is vergeven aan een andere auto doordat ze niet de auto zo lang stallen.

Nu ben ik erg benieuwd wat de verwachte leverweek zal zijn. Zie veel verschillende draadjes over afleveringen, VIN’s, boten vanuit de VS etc., maar word er helaas niet veel wijzer van. Tesla zegt zelf niks te kunnen zeggen over levering.

Is er enige manier om te achterhalen wat in de verwachting ligt qua levering? Dit i.v.m. onverwacht lang (werk)verblijf in buitenland en hoop op levering hiervoor.

Ben ik ook wel geïnteresseerd in. Vandaag de M3 door de LM laten bestellen met als opmerking aflevering 16/10. Dit ivm aflopen leasecontract huidige MB E350. Als de huidige levertijd augustus is vraag ik me af of tesla de M3 zolang wil stallen. Wat denken jullie wat wijsheid is? Loop ik aan het eind oktober de kans dat ik misgrijp voor eind 2019?
 
Ben ik ook wel geïnteresseerd in. Vandaag de M3 door de LM laten bestellen met als opmerking aflevering 16/10. Dit ivm aflopen leasecontract huidige MB E350. Als de huidige levertijd augustus is vraag ik me af of tesla de M3 zolang wil stallen. Wat denken jullie wat wijsheid is? Loop ik aan het eind oktober de kans dat ik misgrijp voor eind 2019?
Mijn ervaring met Tesla is dat ze de M3 niet van augustus tot oktober voor je gaan stallen. Misschien toch de LM of werkgever zover proberen te krijgen dat ze akkoord gaan met eerdere uitlevering.
 
Eens met Rutger_lwd. Laat de mijne bijna 3 maanden eerder kmen (eigenlijk eind Nov lease afgelopen). Kost me onder de streep ivm extra aftrek bijtelling en lager maand bedrag niks extra's. Aangegeven per 1/9 te willen rijden.....LM dirft geen datum af te geven (Leaseplan), Tesla houdt het erop dat ze vanaf 30-8 gaan kijken of er een voorraad auto is, of dat er één op de boot gaat....
 
Tesla "stalt" geen auto's. Ze matchen een auto aan je bestelling en bepalen een aflevermoment. Komt dat niet uit, dan moet je zelf andere afspraak maken. Kan je niet binnen een week van de door Tesla geopperde optie, dan wordt de auto weer in de pool gegooid om te verkopen...en moet je wachten tot een volgend match moment.

Naar verluid gaan vanaf augustus weer boten binnenkomen en begint de gekte weer opnieuw.