Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt het dat je in de app niet gepland laden, je Max ampere etc kan instellen? Ik wil graag ivm zonnepanelen hem
Max op 2kW zetten maar hij gaat niet onder de 5a via de TWc op 3 fase. Of moet ik dan de 220v gaan gebruiken? En/of hoe stel ik meer laad eigenschappen in via de app ipv center screen? Wil starten als de ☀️ schijnt...
Inderdaad naar 1 fase. Ik zou gewoon de TWC instellingen wijzigen als dat is wat je altijd wilt.

Je kunt het laden via de klok instellen maar dan is er geen garantie dat de zon schijnt. Hiervoor zul je wat moeten automatiseren. Bv. Je slimme meter uitlezen en je TWC als slave instellen en dynamisch het vermogen aanpassen op basis van hoeveel je aan het net terug levert.

Is geen standaard oplossing voor maar je kunt vast voor beide apparaten vinden hoe je die kunt uitlezen/aansturen.
 
Iets wat gelinkt is aan beginnersvragen; ik ben bezig met het opzetten van Your Tesla questions answered - TeslaFAQ, een overzicht van veelgestelde vragen over Tesla en de antwoorden. Heb momenteel een 70-tal vragen toegevoegd, maar er ontbreken er dus nog een heleboel. Stuur gerust jouw vraag naar [email protected], dan voeg ik die toe aan de site.
De meestgestelde vraag staat er niet bij!
Wanneer komt mijn Tesla?
 
Da's eigenlijk geen slechte. Op basis van de delivery files kan ik wel een gemiddelde uitrekenen. Nadeel is dat levertermijn meestal plaatsgebonden is. US zal een pak sneller zijn dan bij ons.
Was een geintje hoor, maar modelleer er op los zou ik zeggen :)
Overigens vind ik je antwoord over de veiligheid van AP te kort door de bocht, je kunt statistieken met en zonder AP niet vergelijken aangezien er nogal een bias schuilt in de plekken waar AP wordt aangezet, en bovendien dat te verwachten is dat de technische staat van voertuigen uitgerust met AP veel beter zal zijn dan het gemiddelde.
 
Misschien al eerder gevraagd maar kan het niet vinden. M3 zou toch zelf moeten remmen als er een obstakel voor staat? Heb even getest met een grote doos aan de voorzijde maar in creep rijdt die er zo overheen......klopt dat?
Als je AP aan hebt gebeurt dit niet. Maar bij Creep kom je van de rem af neem ik aan en staat AP nog uit. Dus ja dit klopt. En waarom gebruik je toch Creep? Als je op AP rijdt heb je toch feitelijk “auto-Creep” (en als je zonder AP en zonder Creep rijdt staat dat ding na remmen (ook op een steile heuvel) doodstil tot je accelarator indrukt!). Creep is zo 20e eeuw...
 
Als je AP aan hebt gebeurt dit niet. Maar bij Creep kom je van de rem af neem ik aan en staat AP nog uit. Dus ja dit klopt. En waarom gebruik je toch Creep? Als je op AP rijdt heb je toch feitelijk “auto-Creep” (en als je zonder AP en zonder Creep rijdt staat dat ding na remmen (ook op een steile heuvel) doodstil tot je accelarator indrukt!). Creep is zo 20e eeuw...
Achteruit inparkeren op een paar cm van de garage deur gaat en stuk makkelijker met creep. Hoef ik alleen te remmen. Als ik toch volgas geef dan sta ik in de achtertuin :)

Aangezien een tesla niet gemaakt is om te botsen zou zoiets toch altijd aan moeten staan? Zoveel elektronica en sensoren, moeten toch wel kunnen voorkomen dat je ergens op botst?
 
Misschien al eerder gevraagd maar kan het niet vinden. M3 zou toch zelf moeten remmen als er een obstakel voor staat? Heb even getest met een grote doos aan de voorzijde maar in creep rijdt die er zo overheen......klopt dat?
Je wilt ook door hoog gras kunnen rijden neem ik aan :)
Auto brake haalt een flinke dot snelheid weg (35-40km/u?) als een botsing onvermijdelijk lijkt, voor zover ik het begrijp.
 
Denk dat creep idd zorgt dat hij niet remt maar ook zonder creep rij ik de doos plat. Iemand andere ervaringen? Of klopt dit filmpje niet?

Ik heb al paar keer gemerkt dat als ik in een treintje bij de verkeerslichten weg wil rijden en ik iets te fanatiek weg wil rijden hij soms minder hard accelereert. Een beetje zoals de chill stand maar dan nog net iets erger. Hij houdt dan echt in. Dus ik heb wel het idee dat het werkt.
 
Afgelopen dagen naar Noord Frankrijk geweest met de M3, heerlijk.

Paar aandachtspunten
- bij overgang van F naar B verviel de LTE verbinding, was op de heenweg overgens niet het geval. Pas na “opnieuw starten” bij parkeerplaats was LTE er weer. Kan ik het ook tijdens rijden aanpassen?

- helaas extreem veel files, met name rond Antwerpen en in NL. We hadden een tijdje de radio niet aan en toen viel ons op dat het stuur bij bewegen een zeer licht “krakend” geluid geeft. Eens soort “rubber op rubber” kraak.. Alleen hoorbaar bij snelheden onder 20 a 30 km/h. Stuur zelf draait heel soepel. Herkennen jullie dit?

- op een gegeven moment ging het scherm op avondmodus. 10 minuten later ging de kaart van de navigatie om de 15 a 30 seconden een kwartslag draaien en om daarna weer in de rijrichting (rijrichting is onze standaardinstelling) te gaan. Alsof de navigatie “op zoek” was naar de rijrichting. Omdat het frequent gebeurde erg onrustig. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? (Sinds afgelopen vrijdag laatste nav. update geïnstalleerd).
 
Als je AP aan hebt gebeurt dit niet. Maar bij Creep kom je van de rem af neem ik aan en staat AP nog uit. Dus ja dit klopt. En waarom gebruik je toch Creep? Als je op AP rijdt heb je toch feitelijk “auto-Creep” (en als je zonder AP en zonder Creep rijdt staat dat ding na remmen (ook op een steile heuvel) doodstil tot je accelarator indrukt!). Creep is zo 20e eeuw...

Creep wordt vaak aangeraden als oplossing voor SUA (Sudden Unintended Acceleration, ofwel verkeerde pedaal ingedrukt). Met creep aan is het nagenoeg onmogelijk om per abuis op het rechter pedaal te drukken.
 
Ik weet niet waar jullie rijden hebben geleerd, maar ik heb daar geen hulpmiddelen voor nodig. (schijnbaar: het is maar wat je gewend bent...)

Ik gebruik creep ook niet, maar ik geef slechts aan waarom het mogelijk handig kan zijn. Zeker bij de wat oudere bestuurders kan het nuttig zijn. Het "probleem" bij een Tesla is dat tegen de tijd dat je door hebt dat je op het verkeerde pedaal drukt je al 10x tegen die betonnen muur bent geklapt.
 
bij overgang van F naar B verviel de LTE verbinding, was op de heenweg overgens niet het geval. Pas na “opnieuw starten” bij parkeerplaats was LTE er weer. Kan ik het ook tijdens rijden aanpassen?
Helaas, volgens mij heeft bijna iedereen daar last van. Soft reset tijdens het rijden als je 5 a 10 minuten over de grens ben wil ook helpen. Helaas kan je niet met een knopje hem forceren opnieuw verbinding te maken.

In USA zullen ze daar niet zoveel last van hebben t.o.v. hier.
 
Helaas, volgens mij heeft bijna iedereen daar last van. Soft reset tijdens het rijden als je 5 a 10 minuten over de grens ben wil ook helpen. Helaas kan je niet met een knopje hem forceren opnieuw verbinding te maken.

In USA zullen ze daar niet zoveel last van hebben t.o.v. hier.

Ik heb daar geen last van in mijn 2018 Model S. Soms duurt het wat langer dan anders, maar van NL naar B en terug of vakantie door 3 a 4 landen.. Allemaal geen probleem.
 
Hoi,

Ik ben mijn prive telefoon gekoppeld aan de auto voor het rijden, aangezien ik mijn werk telefoon ook weleens thuis wil laten. Ik kan niet 2 telefoons tegelijk koppelen aan de auto om te bellen. Nu moet ik mijn prive telefoon via bt instellingen koppelen aan de m3 zonder oproep optie dan kan ik werk telefoon gebruiken. Heeft iedereen dit?

Daarnaast als ik word gebeld kan ik vaak alleen opnemen door op mijn telefoon te drukken maar dan moet ik audio op telefoon direct terug zetten naar audio via m3. Niet heel handig als je veel belt in de auto. Meer hier last van? Dit werkte in het begin wel goed maar sinds kort heel matig.
Niemand een idee?