Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Niemand een idee?
Ja dat is normaal, mijn parrot van 25 euro in mijn vorige barrel kon 2 telefoons (tegelijk ontvangen) wél aan... helaas is dat nu onmogelijk.

Gebeld worden moet werken op het scherm (groene hoorn indrukken)uiteraard alleen het gepairde toestel, maar als je een beetje vingervlug bent switch je snel van telefoon via het bluetooth icoon. Dit zal nog wel ooit opgelost worden via een OTA update, als dat qua privacy kan. (denk dat het een dergelijke reden heeft, want als je met meerdere bestuurders de auto gebruikt kan dat natuurlijk lastige situaties opleveren als ie gesprekken van alle telefoons weergeeft als je eens samen in de auto zit.:rolleyes: )
(NB Soms hoor je na opnemen geen geluid hoewel de "radio" wél uit gaat maar dan kun je even het volume omhoog draaien.)
 
Ja dat is normaal, mijn parrot van 25 euro in mijn vorige barrel kon 2 telefoons (tegelijk ontvangen) wél aan... helaas is dat nu onmogelijk.

Gebeld worden moet werken op het scherm (groene hoorn indrukken)uiteraard alleen het gepairde toestel, maar als je een beetje vingervlug bent switch je snel van telefoon via het bluetooth icoon. Dit zal nog wel ooit opgelost worden via een OTA update, als dat qua privacy kan. (denk dat het een dergelijke reden heeft, want als je met meerdere bestuurders de auto gebruikt kan dat natuurlijk lastige situaties opleveren als ie gesprekken van alle telefoons weergeeft als je eens samen in de auto zit.:rolleyes: )
(NB Soms hoor je na opnemen geen geluid hoewel de "radio" wél uit gaat maar dan kun je even het volume omhoog draaien.)
Thanks. 2 koppelen is handig geen must. Niet kunnen opnemen op scherm wel en herken ook dat de audio soms volume uit gaat bij opnemen. Zal de m3 eens resetten straks.
 
Ik gebruik creep ook niet, maar ik geef slechts aan waarom het mogelijk handig kan zijn. Zeker bij de wat oudere bestuurders kan het nuttig zijn. Het "probleem" bij een Tesla is dat tegen de tijd dat je door hebt dat je op het verkeerde pedaal drukt je al 10x tegen die betonnen muur bent geklapt.

Vorige week op een pont (overvaren) anders meegemaakt. Als laatste op de pont ca. 50 cm van mijn voorganger. Auto in "hold" (Park is beter, ik weet het ;)) Man bij raampje om geld te innen. Geld uit m'n broekzak wurmen met gordel om -> tijdens "schrap zetten" m'n rechtervoet net op puntje van stroompedaal. Auto maakte klein sprongetje naar voren maar dankzij ingreep software een hoop ellende voorkomen. Ik ben dus iets voorzichtiger geworden met de "Hold-functie". Leuk voor een stoplicht maar op andere momenten druk ik voortaan toch ff op "Park"
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ik gebruik creep ook niet, maar ik geef slechts aan waarom het mogelijk handig kan zijn. Zeker bij de wat oudere bestuurders kan het nuttig zijn. Het "probleem" bij een Tesla is dat tegen de tijd dat je door hebt dat je op het verkeerde pedaal drukt je al 10x tegen die betonnen muur bent geklapt.


Je kunt ook anders om kijken. Los laten is (bijna) stilstaan. Je voet naar beneden trappen kan altijd op de rem of het gas. Er gebeuren vele ongelukken met automaten waar mensen toch bij het achteruitrijden het gas indrukken ipv de rem. Persoonlijk denk ik Creep mode een groter risico is maar die discussie wil ik niet aan gaan.

Geef me maar een disagree als je VOOR Creep mode bent ;-)
 
Vraagje ?
Ik laad op mijn werk op en vraag me af waarom hij niet altijd 16A laad ,meestal start hij met 8A op en moet ik hem zelf naar 16A zetten.
De eerste week schakelde hij wel zelf na 1a 2 minuten over naar 16A nu moet ik dat handmatig doen. De laadpaal eV box is een 3 fase 11 kW.
Iemand een idee ?
 
Ongetwijfeld al vraag, maar kan het niet vinden. Wat doen mensen met creditcard in hun Tesla-account bij een lease-auto? Koppel ik mijn eigen CC en dien ik het in bij mijn werkgever? (Voor supercharging bedoel ik)
Ik denk net wat je met je werkgever / leasemaatachappij af spreekt. Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik het zelf betaal en bij hun indien. Ik rijd nu ruim 6 maanden een M3 en heb maar 1x in NL moeten laden. Op andere momenten 2x even kort geprobeerd. Dus ik vind het ook niet erg dat het zo moet.
 
Ok, beginnersvraag deur openen: ik rijd ergens naar toe om een passagier op te pikken. Die wil instappen, maar de deur is vergrendeld. De enige mogelijkheid die ik zie is helemaal naar die deur reiken en van binnenuit de knop indrukken om te openen. Dat moet toch handiger kunnen?
 
Nooit gehad. Haal je ze er regelmatig af misschien? Dat de klemmetjes wat zwakker zijn geworden?

Nee, 1x getest, daarna niet meer. Nu wel al 2x, om de 2 betreffende covers weer goed vast te zetten. Heb het pas sinds een week. Gaat ook maar om 1 klem (bij 2 wielen), de andere klemmen zitten vast. Bij winterbanden wissel moeten ze ook weer los, zou toch moeten kunnen, wissel is ook 2x per jaar.

Ik heb op het forum ook al gelezen dat iemand een cover op de autosnelweg verloor. Dat wil ik (en de bestuurder(s) achter mij) niet meemaken;)

Zal eens een app naar Tesla sturen.
 
Last edited:
Ik heb een vraag over het volgende: ....

Weet iemand hoe dit werkt, en/of hoe ik dit zelf kan controleren. Donker weer met regen en verduisterde spiegels rijd niet echt lekker.
een automatisch dimmende spiegel gaat dimmen zodra het verschil tussen buiten omgevings licht (ambient) en licht achter je (glare) groot is. Komt vaak door licht dat in plassen weerkaatst (als het niet een auto achter je is)
How Do Auto Dimming Mirrors Work?
 
Een vraagje over thuis laden. Ik heb momenteel een 1fase laadpunt voor mijn PHEV en deze gaat vervangen worden. Ik wil graag weer een vaste kabel aan mijn lader, net zoals ik nu heb. Als ik momenteel thuis ga laden moet ik mijn new motion pasje gebruiken op de laadpaal om te starten en te stoppen.
Maar nu zie ik overal berichten over een 'Tesla' knop op de laadstekker om de kabel te ontgrendelen?? Betekent dat dat je je new motion laadpas dan niet meer hoeft te gebruiken en alleen maar de stekker in de auto moet steken (die dan zelf de correcte auto waarneemt, aangezien ik alleen maar zelf thuis mag laden)? Of moet je met die 'Tesla' knop ook nog steeds de new motion laadpas gebruiken om het laden te stoppen en te starten?
Als die knop de new motion laadpas kan vervangen, dan wil ik graag een 3 fase laadstekker met 'Tesla' knop aanvragen, gemak dient de mens immers.
Silver Wall Connector
(alleen) De tesla wall connector heeft dat knopje (daarmee doe je je laadklep open, en ontkoppel je hem na laden). En die lader herkent je auto, dus geen pasje nodig.