Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben niet echt meer een beginner maar een ding heb ik nog steeds niet helder: welk pictogram van de ruiten hoort nu bij welke functie? Ik heb hier 3 scenario's, kloppen mijn aannames?

1. View attachment 471712

Dit betekent volgens mij dat er een warme luchtstroom langs de voorruit gestuurd wordt om te ontwasemen/ontdooien

2. View attachment 471713

Dit betekent volgens mij hetzelfde als 1 maar met meer warmte en kracht.

3. View attachment 471714

Geen idee wat dit eigenlijk betekent?

Als laatste scenario: ik begreep dat wanneer je het pictogram van de achterruit aanklikt de achterruitverwarming aangaat en de zijspiegels ook verwarmd worden (ik heb dat cold weather pakket). Klopt dit?

2. is ENKEL langs de voorruit, op vol vermogen. Althans, bij mijn S is dat het geval.

3. Dat zijn ook je ruitenwisser ontdooiers indien je het winterpakket hebt.


In de winter straks gewoon 20/15 minuutjes van te voren alles aanzetten en je kan in je troon plaatsnemen :)


Defrosters heb ik zelf nog niet echt helaas kunnen testen hier in Nederland.
 
  • Funny
Reactions: zkpq
Ik ben niet echt meer een beginner maar een ding heb ik nog steeds niet helder: welk pictogram van de ruiten hoort nu bij welke functie? Ik heb hier 3 scenario's, kloppen mijn aannames?

1. View attachment 471712

Dit betekent volgens mij dat er een warme luchtstroom langs de voorruit gestuurd wordt om te ontwasemen/ontdooien

2. View attachment 471713

Dit betekent volgens mij hetzelfde als 1 maar met meer warmte en kracht.

3. View attachment 471714

Geen idee wat dit eigenlijk betekent?

Als laatste scenario: ik begreep dat wanneer je het pictogram van de achterruit aanklikt de achterruitverwarming aangaat en de zijspiegels ook verwarmd worden (ik heb dat cold weather pakket). Klopt dit?
Waarvind je nr 3? Ik heb het winterpakket, maar heb dat nog nooit gezien.
 
Sinds je bij Tesla als betaalwijze incasso kan opgeven, hangt m'n account aan mijn bankrekening. Er staat nu een rijtje SuC facturen en een knop om te betalen. Idee of ze zelf gaan incasseren of dat ik daar inderdaad iets voor moet doen? Maandelijkse incasso met 1 factuur zou mooi zijn...
 
Nu het weer wat slechter wordt en de koude het land in komt, merk ik dat de dodehoekdetectie bij het begin van een ochtendrit aangeeft, dat deze maar beperkt werkt. Zie het ook wel eens bij zeer zware regen. Waarschijnlijk condens/vorst voor de camera. Hebben jullie dat ook?
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Waarvind je nr 3? Ik heb het winterpakket, maar heb dat nog nooit gezien.

Bij het airco menu, daar staat het linksonderin mocht je winterpakket hebben:
B9296F70-3BD8-401A-B909-4AB16EBEDAB5.jpeg
 
Bij het airco menu, daar staat het linksonderin mocht je winterpakket hebben:
View attachment 471807
Bestaat het winterpakket ook voor de M3?


Ik zag vanmorgen dat de voorruit na het voorverwarmen netjes ontdooid was, maqr het stukje voor de 3 camera's juist niet, terwijl daar soort van draadjes voor lijken te zitten. De achterruit was ook gewoon ontdooid. Iemand een idee hoe je het stukje voor de 3 camera's ook kan ontdooien?
 

Attachments

  • 20191031_185203.jpg
    20191031_185203.jpg
    98.5 KB · Views: 80
Bestaat het winterpakket ook voor de M3?


Ik zag vanmorgen dat de voorruit na het voorverwarmen netjes ontdooid was, maqr het stukje voor de 3 camera's juist niet, terwijl daar soort van draadjes voor lijken te zitten. De achterruit was ook gewoon ontdooid. Iemand een idee hoe je het stukje voor de 3 camera's ook kan ontdooien?
Dat is zeker niet goed! Bij mijn S blijft dat stukje bijna altijd ontdooid. Wellicht is een draadje niet aangesloten.
 
Nu het over verwarming gaat.... Twee dingen.

Ten eerste als je stand 'auto' inschakelt, blaast hij lucht uit het dashboard, maar niet bij de voeten en voorruit. Terwijl je dat juist zou willen bij koud weer. Ook blijft de aanjager op minimaal standje 3 staan. Dat is oncomfortabel want je zit in een koude wind, ondanks dat de temperatuur op 19 staat. En, nee, ik ben geen kouwkleum, in huis staat de thermostaat op 18,5. Ook verbruikt stand 3 meer energie dan nodig omdat al die koude lucht die ingeblazen wordt, verwarmd moet worden.

Ten tweede: Ik had een split temperatuur ingesteld met de idee dat als ik voor de passagierszijde een lagere temperatuur instel, ik het verbruik kon terugdringen omdat maar de halve auto opgewarmd hoeft te worden. Maar wat er dan gebeurt is dat de aanjager nog hoger gaat, met als gevolg dat het nog kouder aanvoelt. Dus overgeschakeld op 1 temperatuur.

Uiteindelijk zet ik dus de automatische stand uit en stel hem dan maar handmatig in. Wat zijn jullie ervaringen met de verwarming in de Model 3?
 
  • Helpful
Reactions: pati07
Dus dan zou het kunnen dat hij het pas gaat doen zodra je begint te rijden en niet tijdens het voorverwarmen?
Ik had vanmorgen geen AP bij het wegrijden. Toen ik de beelden terugkeek begreep ik waarom. Ik had de auto voorverwarmd, alle ramen waren schoon. Maar ik heb niet gelet op de camera. De ruitenwissers bleven ook maar zwiepen, dus die heb ik uitgezet. Het lijkt er dus op dat het stukje ruit bij de camera's nog stijf bevroren was. Na een minuut of 10 heb ik een zachte herstart gedaan en toen deed AP het weer.
 

Attachments

  • frozen-front-camera.jpg
    frozen-front-camera.jpg
    108.5 KB · Views: 69
Nu het over verwarming gaat.... Twee dingen.

Ten eerste als je stand 'auto' inschakelt, blaast hij lucht uit het dashboard, maar niet bij de voeten en voorruit. Terwijl je dat juist zou willen bij koud weer. Ook blijft de aanjager op minimaal standje 3 staan. Dat is oncomfortabel want je zit in een koude wind, ondanks dat de temperatuur op 19 staat. En, nee, ik ben geen kouwkleum, in huis staat de thermostaat op 18,5. Ook verbruikt stand 3 meer energie dan nodig omdat al die koude lucht die ingeblazen wordt, verwarmd moet worden.

Ten tweede: Ik had een split temperatuur ingesteld met de idee dat als ik voor de passagierszijde een lagere temperatuur instel, ik het verbruik kon terugdringen omdat maar de halve auto opgewarmd hoeft te worden. Maar wat er dan gebeurt is dat de aanjager nog hoger gaat, met als gevolg dat het nog kouder aanvoelt. Dus overgeschakeld op 1 temperatuur.

Uiteindelijk zet ik dus de automatische stand uit en stel hem dan maar handmatig in. Wat zijn jullie ervaringen met de verwarming in de Model 3?
Ik ben ook een beetje in gevecht met de ventilatie. Bij mij is het minimale standje op ‘Auto’ overigens 2. En dat vind ik onprettig als er koude lucht uitkomt want die gaat op de een of andere manier altijd m’n ogen in. Er is geen standje van de roosters te vinden waarbij je de luchtstroom niet voelt.

Het lijkt soms alsof de ventilatie wat achterloopt bij de werkelijke temperatuur. Als ik de dag ervoor in het zonnetje heb gereden begint hij de dag erop steevast met koude lucht te blazen. Pas na een flink aantal minuten wordt het warmere lucht. Ook als het buiten fris is.

Met vier personen in de auto heb ik de thermostaat dan weer helemaal terug naar 19 graden moeten zetten omdat het anders niet te harden zo benauwd was. Normaal staat ie op 20-21 graden. En ik ben trouwens wel een koukleum. Met de mooie dagen van eind september moest ik de temperatuur instellen op 23 graden om niet uit de auto geblazen te worden.

Ik zet soms zelfs de aanjager helemaal uit om van de vervelende luchtstroom in m’n gezicht af te komen.
 
Ik had vanmorgen geen AP bij het wegrijden. Toen ik de beelden terugkeek begreep ik waarom. Ik had de auto voorverwarmd, alle ramen waren schoon. Maar ik heb niet gelet op de camera. De ruitenwissers bleven ook maar zwiepen, dus die heb ik uitgezet. Het lijkt er dus op dat het stukje ruit bij de camera's nog stijf bevroren was. Na een minuut of 10 heb ik een zachte herstart gedaan en toen deed AP het weer.

Als je de achterruit verwarming inschakelt gaat ook de voorcameraruitontdooiing (scrabble!) aan.
 
Ten eerste als je stand 'auto' inschakelt, blaast hij lucht uit het dashboard, maar niet bij de voeten en voorruit. Terwijl je dat juist zou willen bij koud weer. Ook blijft de aanjager op minimaal standje 3 staan. Dat is oncomfortabel

Ja, mee eens, de auto stand is echt bagger! Ik heb hem daarom ook nooit op auto staan :) AC uit, standje 1, raam dash en voeten, 18.5 graden en laat in de avond 21 want dan ben ik moe :). Voor het parkeren uitzetten. Bij kleine ritjes enkel stoel en stuurverwarming en geen heater.
 
Hoi, ik heb de laatste dagen wat veel dat ik een dode hoek assistentie melding krijg over dat deze niet werkt. Auto is laatst nog gewassen. Kan dit soort vochtig weer/dauw in de ochtend?

Daarnaast wat vaker de melding, niet bij volle accu, dat regenerend remmen beperkt is. Soms bijna niet remmend bij loslaten stroompedaal. Iemand een idee?