Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi, vandaag moest ik toch onderweg opladen om thuis te komen. Ik kon het icoon niet meer zien om oplaad locaties te zien op de map en verkeer aan uit te zetten. Kan dit niet als je al navigatie aan hebt staan? Kan je überhaupt alleen superchargers zien tesla of ook andere laadpalen?
 
Wat is de manier om bug reports in te dienen? Is er ook een manier om dit via de e-mail te doen?
Heeft iemand ook weleens gehoord wat ze met de rijdende ingesproken bugreports doen?

Heb gemerkt dat de auto thuis slecht in slaap valt. Mogelijk komt dat omdat er toch een BT verbinding blijft bestaan op de achtergrond.
Thuis van idle naar slaap duurt ongeveer 2h ( drain 0.5Kwh) Kan zomaar oplopen naar 2 kwh per dag bij kleine stukjes rijden

Op andere lokatie dan bij mij thuis van idle naar slaap binnen 15 minuten.

Gisterenavond eens getest door van beide toestellen de BT uit te zetten en binnen 15 minuten slaapt de auto
BT op samsung S8 en Iphone 6s
 
Last edited:
Wie weet wat er wel/niet bij de bestuurdersprofielen wordt opgeslagen ?
Ik heb er 3, mijn vrouw, ikzelf en “makkelijk instappen”. Het lijkt erop dat bijvoorbeeld de verwarming instelling (gedeeltelijk) bij een profiel opgeslagen wordt want als ik via de app 16 graden instel en enige tijd later ga rijden (dus van makkelijk instappen naar mijzelf) staat hij op een andere temperatuur. Er zijn meer dingen die lijken te verpringen bij kiezen van een profiel, afgezien van uiteraard de stoel en spiegels.

De handleiding is er nogal vaag over....
 
Wie weet wat er wel/niet bij de bestuurdersprofielen wordt opgeslagen ?
Ik heb er 3, mijn vrouw, ikzelf en “makkelijk instappen”. Het lijkt erop dat bijvoorbeeld de verwarming instelling (gedeeltelijk) bij een profiel opgeslagen wordt want als ik via de app 16 graden instel en enige tijd later ga rijden (dus van makkelijk instappen naar mijzelf) staat hij op een andere temperatuur. Er zijn meer dingen die lijken te verpringen bij kiezen van een profiel, afgezien van uiteraard de stoel en spiegels.

De handleiding is er nogal vaag over....

Als je een instelling wijzigt dan zie je boven aan je scherm bij de gebruiker een kleine popup verschijnen met "opgeslagen oid". Deze parameters worden dus automatisch opgeslagen. Stuur en stoel instellingen moet je zelf bevestigen, de overige instellingen gaan automatisch.
 
  • Informative
Reactions: MoManTai
We kwamen er vandaag achter dat onze tesla kaart niet meer werkt. Zou wel eens zo kunnen zijn dat de kaart per abuis is omgewisseld bij onderhoud afgelopen week.

Net al even een mailtje gestuurd.

Is het ook mogelijk om de kaart zelf weer te koppelen?
 
Geen echte beginnersvraag omdat ik mijn model S al twee jaar heb maar mijn kinderen klagen sinds de aanschaf al bij warm weer over de koeling achterin de auto en bij koud weer over een gebrek aan warmte achterin. Nou viel mij vandaag het volgende op: ik had de kachel flink hoog gezet en daarmee kwam er lekker warme lucht uit de roosters voorin maar uit het enige rooster achterin niet, sterker nog, daar voldoende de luchtstroom eerder koud aan. Meer mensen die last hebben van de gebrekkige verwarming en koeling achterin of zou dit een specifieke klacht van mijn auto zijn? Het valt mij sowieso op dat achterin nauwelijks roosters zijn om te verwarmen en te ventileren. Dat ene roostertje in het midden lijkt mij wel heel mager voor zo’n grote auto.
 
Ja maar hij moet recht staan.:(
Nee hoor. Als je hem voorzichtig op de achterkant neerlegt ligt hij met het snaarwiel op de achterzijde. Geen probleem. Je hebt dan ook geen transport beveiliging nodig die je wel nodig hebt bij staand vervoeren. Hij veert niet op en neer omdat hij op zijn rug ligt. En een Tesla is comfortabeler dan een vrachtwagen of aanhanger.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Levert Tesla nog steeds Type2 laadkabels bij en welke lengte?
Ik ben op zoek naar een verlengsnoer voor m'n laadstation (5-7,5m male-female-16amps-Type2)

Mocht iemand goede ervaringen en/of goede adresjes hebben om er eentje te bestellen, mag je me steeds DM'en. (ik weet niet of het toegestaan is om "reclame" te maken) Ik heb natuurlijk al rondgezocht op internet maar er zijn toch wat verschillen in prijs. (en kwaliteit?)

Weet er ook iemand of er kabels zijn die je kan gebruiken tijdens regen? De wagen staat buiten dus .....

Hartelijk dank alvast voor eventuele antwoorden.
 
Geen echte beginnersvraag omdat ik mijn model S al twee jaar heb maar mijn kinderen klagen sinds de aanschaf al bij warm weer over de koeling achterin de auto en bij koud weer over een gebrek aan warmte achterin. Nou viel mij vandaag het volgende op: ik had de kachel flink hoog gezet en daarmee kwam er lekker warme lucht uit de roosters voorin maar uit het enige rooster achterin niet, sterker nog, daar voldoende de luchtstroom eerder koud aan. Meer mensen die last hebben van de gebrekkige verwarming en koeling achterin of zou dit een specifieke klacht van mijn auto zijn? Het valt mij sowieso op dat achterin nauwelijks roosters zijn om te verwarmen en te ventileren. Dat ene roostertje in het midden lijkt mij wel heel mager voor zo’n grote auto.
ik weet niet hoe het bij een MS zit, maar bij de M3 heb je een speciale button in de rechteronderhoek van het climate control scherm (de "5" op bijgevoegd plaatje) . Als die niet geactiveerd is, zal de kleine roostertje geen lucht geven.

upload_2019-11-11_12-29-46.png
 
  • Informative
Reactions: Paco
Ik zou zeggen stop die 9500 in Tesla-aandelen en neem een SR+ :)

Ik doe dagelijks 2x50 km woon-werk, en de SR+ voldoet mij prima. Maar ik heb wel een eigen 3-fase laadpaal (max 76 km/u). Ik zou niet op het stopcontact willen druppelladen, de extra flexibiliteit van een 3-fase lader is geweldig.
Dat dacht ik ook altijd, maar de combi van stopcontact (wel eigen groep) met supercharger, maakt dat ik geheel geen 3-fase lader mis. Die laadpaal komt vast in de toekomst nog, maar momenteel zeker niet noodzakelijk - in mijn situatie.