Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Even een "beginners" vraag over de automatisch dimmende spiegels:

Als het eind van de middag donker is schijnen de achterliggers hinderlijk in de spiegels zonder dat ze dimmen. Het lijkt wel of ze pas mogen dimmen vanaf 17.15 want op dat moment worden ze donker.

Weet iemand hoe je dit kunt aanpassen?? Het touch screen wordt wel al veel eerder donker, dus het lijkt mij dat de auto wel weet dat het buiten donker is.
 
Hoort de brandblusser bij de model 3 gewoon los in het linkse vakje van de koffer te liggen?
Dit lijkt me een voorwerp dat normaliter ergens gemonteerd zit.

Waar legt iedereen trouwens de zak met gevarendriehoek/first aid kit/geel hesje?
Ligt bij mij los in de frunk, maar dat lijkt me ook zo slordig.
 
Hoort de brandblusser bij de model 3 gewoon los in het linkse vakje van de koffer te liggen?
Dit lijkt me een voorwerp dat normaliter ergens gemonteerd zit.

Waar legt iedereen trouwens de zak met gevarendriehoek/first aid kit/geel hesje?
Ligt bij mij los in de frunk, maar dat lijkt me ook zo slordig.
Ik zou zeggen ben blij dat je een brandblusser gekregen hebt :) tenzij ze m bij mij wel heel goed weggewerkt hebben natuurlijk.
 
Hoort de brandblusser bij de model 3 gewoon los in het linkse vakje van de koffer te liggen?
Dit lijkt me een voorwerp dat normaliter ergens gemonteerd zit.

Waar legt iedereen trouwens de zak met gevarendriehoek/first aid kit/geel hesje?
Ligt bij mij los in de frunk, maar dat lijkt me ook zo slordig.
Dat Tesla setje met EHBO/gevarendriehoek etc 'kleeft' toch gewoon met de velcro zijde, blijft als ik hem neerleg bij mij gewoon op zn plek in de kofferbak liggen. De brandblusser (LM accessoire) zit ook gewoon in het zijvakje, als je die egens vastmaakt zit dat ding altijd in de weg :) - kan er wel goed bij want de kofferbak kan met de vergrendeling open
 
Dat Tesla setje met EHBO/gevarendriehoek etc 'kleeft' toch gewoon met de velcro zijde, blijft als ik hem neerleg bij mij gewoon op zn plek in de kofferbak liggen. De brandblusser (LM accessoire) zit ook gewoon in het zijvakje, als je die egens vastmaakt zit dat ding altijd in de weg :) - kan er wel goed bij want de kofferbak kan met de vergrendeling open

Correct. Maar ik denk dat de SR+ die matjes niet meegekregen heeft en dat deze enkel bij de premium uitvoeringen waren. Met welke versie rijd je @Sir Sceptalot ?
 
@Paco : Performance, ongeveer een maand geleden opgehaald.
@pati07 : Inderdaad, de onderkant van de EHBO set is ruw en blijft netjes liggen als hij in de koffer ligt.

Het lijkt me gewoon eigenaardig dat beiden gewoon los liggen. In andere wagens - toch degene waar ik ervaring mee heb, zitten die ergens "vast". De brandblusser bijvoorbeeld onder de bestuurderszetel, de ehbo kit had in mijn vorige wagen een eigen compartimentje in een zijwand van de koffer. De locatie stond aangeduid met een gekleurd kruis bij de hendel om dit vakje te openen.

Wat bedoel je trouwens met "LM accessoire"?
 
@Paco : Performance, ongeveer een maand geleden opgehaald.
@pati07 : Inderdaad, de onderkant van de EHBO set is ruw en blijft netjes liggen als hij in de koffer ligt.

Het lijkt me gewoon eigenaardig dat beiden gewoon los liggen. In andere wagens - toch degene waar ik ervaring mee heb, zitten die ergens "vast". De brandblusser bijvoorbeeld onder de bestuurderszetel, de ehbo kit had in mijn vorige wagen een eigen compartimentje in een zijwand van de koffer. De locatie stond aangeduid met een gekleurd kruis bij de hendel om dit vakje te openen.

Wat bedoel je trouwens met "LM accessoire"?
Mijn brandblusser en life hammers zijn accessoires die door de lease maatschappij zijn geleverd dat bedoelde ik ermee
 
Vanochtend waren de ramen bevroren en de accu had slechts 18% SOC kun je dan toch voorverwarmen?
Nb. we wilde naar een laadpaal rijden (geen laad mogelijkheid thuis) maar dat ging niet omdat de deur eerst niet open wilde en toen deze eenmaal open was wilde de deur niet dicht omdat het raam was bevroren en niet omlaag of omhoog kon.
 
Model 3 staat bij de wrapper in vallet mode. Gisteren gebeld of ik de frunk wilde openen. Frunk is niet te openen in vallet mode. Dat lukte echter nu geen verbinding meer via de app. Auto staat binnen. Hele weekend geen problemen gehad met monitoring via Teslafi. Was gewoon in slaap.

Sinds gisterenmiddag geen verbinding. SOC 85%

Geen idee hoe dit op te lossen.?
 
Als ie in valet vast zit zonder 4G ben je ben ik bang veroordeeld tot de keycard om hem daaruit te bevrijden.
Ze hebben de keycard. Gaat goed komen. Volgende keer maar geen vallet instellen ;)

Even gebeld maar de deuren zijn er ondertussen uit........en wat zit er in de spiegels? De LTE antenne......nu valt het kwartje ;)
Vermoed dat de buitentemperatuur sensor ook in de spiegel zit want de laatste update was "-----"
 
Last edited:
Ik zie een hoop langskomen over range en laadpalen, maar ik stel toch deze vraag hier voor een totaalplaatje...

Ik kan mijn M3 long range thuis 3 fase opladen elke nacht. Bedoeling is 80% of 90% te laden. Voor mijn werk moet ik 100km heen en 100km terug rijden. Op het werk hebben we momenteel een 1 fase laadpaal staan (gebruikt voor mijn huidige Outlander).

Mijn vragen:
1 - kan ik op 1 volle accu (80%) makkelijk heen en terug? (ik neem aan van wel...)
2 - kan ik mijn M3 aan de huidige laadpaal hangen om langzaam te laden (hierbij moet waarschijnlijk de meterkast aangepast worden?? ik hoor van een ander bedrijf naast ons dat hun paal er nog wel eens uitklapt als hun M3 en Jaguar samen laden)
3- is het raadzaam om een 3 fase laadpaal te installeren bij kantoor, of gezien het aantal kilometers kunnen we deze kosten beter uitsparen voor mogelijk een enkele keer laden bij een supercharger?
 
Ik zie een hoop langskomen over range en laadpalen, maar ik stel toch deze vraag hier voor een totaalplaatje...

Ik kan mijn M3 long range thuis 3 fase opladen elke nacht. Bedoeling is 80% of 90% te laden. Voor mijn werk moet ik 100km heen en 100km terug rijden. Op het werk hebben we momenteel een 1 fase laadpaal staan (gebruikt voor mijn huidige Outlander).

Mijn vragen:
1 - kan ik op 1 volle accu (80%) makkelijk heen en terug? (ik neem aan van wel...)
2 - kan ik mijn M3 aan de huidige laadpaal hangen om langzaam te laden (hierbij moet waarschijnlijk de meterkast aangepast worden?? ik hoor van een ander bedrijf naast ons dat hun paal er nog wel eens uitklapt als hun M3 en Jaguar samen laden)
3- is het raadzaam om een 3 fase laadpaal te installeren bij kantoor, of gezien het aantal kilometers kunnen we deze kosten beter uitsparen voor mogelijk een enkele keer laden bij een supercharger?

  1. Ja, bij een LR moet dat zeker lukken. Zelfs met stroompedaal op de mat gedrukt in de winterperiode. ;)
  2. De huidige 1 fase laadpaal van de Outlander zal naar verwachting 16A leveren en daarmee kun je op rond de 20 km/uur bijladen.
  3. Als de 20 km/uur niet voldoende is kun je naar 3 fase -> ruim 60 km/uur laden.
Iedere ervaren EV'er met een eigen laadpaal zal het volgende beamen -> bij aankomst aan laadpaal hangen, ook al is de accu niet leeg. (in tegenstelling tot IEC waarbij je pas gaat tanken als tank bijna leeg is) Pas een poosje met een ouderwetse plofwagen gereden en ik kwam er al snel achter dat 2x per week tanken echt veel meer tijd en ergernis vormt dan 4x per week aan de lader. Tanken kost zomaar 5 minuten tijd per keer en aan de lader hangen maar een seconde of 10 ;)
 
  • Informative
Reactions: Kiprich
Dank je voor je antwoorden.

Als ik de huidige 1 fase paal (met 2 laadpunten) wil gebruiken op kantoor, dan moet de meterkast wel worden aangepast? (ik wil voorkomen dat de stop eruit kan klappen omdat ik mijn auto aan de paal hang, terwijl er ook al een PHEV aan hangt)


  1. Ja, bij een LR moet dat zeker lukken. Zelfs met stroompedaal op de mat gedrukt in de winterperiode. ;)
  2. De huidige 1 fase laadpaal van de Outlander zal naar verwachting 16A leveren en daarmee kun je op rond de 20 km/uur bijladen.
  3. Als de 20 km/uur niet voldoende is kun je naar 3 fase -> ruim 60 km/uur laden.
Iedere ervaren EV'er met een eigen laadpaal zal het volgende beamen -> bij aankomst aan laadpaal hangen, ook al is de accu niet leeg. (in tegenstelling tot IEC waarbij je pas gaat tanken als tank bijna leeg is) Pas een poosje met een ouderwetse plofwagen gereden en ik kwam er al snel achter dat 2x per week tanken echt veel meer tijd en ergernis vormt dan 4x per week aan de lader. Tanken kost zomaar 5 minuten tijd per keer en aan de lader hangen maar een seconde of 10 ;)