Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik had bij de achterdeuren dat in de bovenhoeken de deurrubbers een beetje gekreukeld zaten. Dit heeft de ranger netjes verholpen. Ik vind bij een auto van €62.000 moeten dit soort dingen gewoon goed gemonteerd zijn.

Bedankt! Ik had eerst een mobiele afspraak, maar deze hebben ze geweigerd aangezien er ook lakschade is. Dat kan natuurlijk enkel bij het SeC. Daarnaast ook krassen op de laadklep (en hetzelfde aan de andere kant) en enkele kleinigheden. Het is lang wachten (pas midden mei), maar het zijn gelukkig geen hinderpunten om te rijden.
 
Bedankt! Ik had eerst een mobiele afspraak, maar deze hebben ze geweigerd aangezien er ook lakschade is. Dat kan natuurlijk enkel bij het SeC. Daarnaast ook krassen op de laadklep (en hetzelfde aan de andere kant) en enkele kleinigheden. Het is lang wachten (pas midden mei), maar het zijn gelukkig geen hinderpunten om te rijden.

Mezelf even quoten: net gezien dat ook één van de deurklinken toch wel zeer diep naar binnen zit. Algemeen zijn ze precies niet alle 4 goed uitgelijnd. Ook maar toegevoegd in de app. Gekend probleem hier?
 
Vraagje over de Model 3: onderaan links en rechts, onder de rocker panels, zitten 2 rubberachtige afdekkingspanelen.
Zoals je kan zien op de foto zit het niet volledig "in lijn". Op sommige plaatsen staat het wat open.
Kan ik hier zelf iets aan doen? Heb het voor de zekerheid al in de app toegevoegd aan mijn service afspraak met andere punten (wagen is nog maar 3 weken afgeleverd). Alvast bedankt!
Ik heb hier ook wel is last van, volgens mij vooral na warm weer. Ik dacht dat het door de warmte kwam, maar kan ook ergens anders door komen. Ik heb ze toen paar keer zelf terug geduwd en dan klikt hij weer vast.
 
Vraagje over de Model 3: onderaan links en rechts, onder de rocker panels, zitten 2 rubberachtige afdekkingspanelen.
Zoals je kan zien op de foto zit het niet volledig "in lijn". Op sommige plaatsen staat het wat open.
Kan ik hier zelf iets aan doen? Heb het voor de zekerheid al in de app toegevoegd aan mijn service afspraak met andere punten (wagen is nog maar 3 weken afgeleverd). Alvast bedankt!

Bij mijn M3 stond aan de passagierszijde dat afdekpaneel veel verder open. Over een afstand van 30 tot 40 cm. Heb het met een hand aangedrukt en al aandrukkend met de andere hand er een harde dreun op gegeven. Is nu weer strak.
 
In antwoord op:
Ik heb nog nooit zo'n luxe auto gehad als deze. Hiervoor (je raadt het al ;) ) een Toyota Prius. Die had geen rugleuning-aanpassing. En als je niet weet dat iets bestaat, dan vind je het ook niet (filosofische overdenking)
Ik ben benieuwd welke versie van de Prius dat is geweest. De mijne uit 2014 had gewoon ook een elektrische lendensteunverstelling.View attachment 532572
Mijn Prius was uit 2017. En ik heb het nagevraagd bij aan wie ik hem verkocht heb:
Je hebt helemaal gelijk, ook deze Prius had lendesteunverstelling. Mijn andere Toyota daarvoor niet (die had alle instelling mechanisch).
Ga ik een beetje af. :rolleyes:
Zo zie je maar weer: Als je niet weet dat iets bestaat, dan zoek je er ook niet naar (filosofische overdenking)
 
Of het een beginnersvraag is, weet ik niet, maar wilde er geen nieuw topic voor openen. Het viel me een aantal dagen geleden voor het eerst op dat als je in 'Controls' zit in de app, er dan bij het raam icoontje 'Close' staat. De auto staat dan op slot en als ik naar de ramen kijk, zijn ze ook gewoon dicht. druk ik op 'close' zie ik ook de ramen niet bewegen, maar veranderd het icoontje naar een deur met gesloten raam en eronder de tekst 'vent'. Druk je daar dan op, gaan de ramen ook echt een stukje open.

Foutje? Hebben meer mensen dit?
 
Of het een beginnersvraag is, weet ik niet, maar wilde er geen nieuw topic voor openen. Het viel me een aantal dagen geleden voor het eerst op dat als je in 'Controls' zit in de app, er dan bij het raam icoontje 'Close' staat. De auto staat dan op slot en als ik naar de ramen kijk, zijn ze ook gewoon dicht. druk ik op 'close' zie ik ook de ramen niet bewegen, maar veranderd het icoontje naar een deur met gesloten raam en eronder de tekst 'vent'. Druk je daar dan op, gaan de ramen ook echt een stukje open.

Foutje? Hebben meer mensen dit?

Sinds begin dit jaar toegevoegd aan de app.
Hiermee kun je de auto op afstand ventileren.
Dus ramen op een kier zetten of eventueel weer sluiten.

Klein kiertje, waarschijnlijk om te voorkomen dat de deuren eenvoudig geopend worden via "nood-bediening" ;)
 
Dag allemaal,

Gisteren mijn M3P gaan ophalen, buitenaards apparaat :D

Paar vraagskes:
1. Die CCS poort is bij het laden met een "gewone" stekker niet beschermd tegen de regen. Daar bovenop loopt mijn oprit ook naar boven, en staat de M3 met zijn kont dus hoger. Kan dit kwaad? Best zo'n beschermdopje voor kopen? Of is dit sowieso in orde?

2. Als je Spotify luistert (op de account van Tesla), en dan effe naar de radio gaat, en dan terug naar Spotify, hoe zie je dan je historie (beluisterde nummers)?
Zou kunnen dat ik erover kijk hoor..
 
1. Die CCS poort is bij het laden met een "gewone" stekker niet beschermd tegen de regen. Daar bovenop loopt mijn oprit ook naar boven, en staat de M3 met zijn kont dus hoger. Kan dit kwaad? Best zo'n beschermdopje voor kopen? Of is dit sowieso in orde?
Het water loopt aan de andere kant weer de poort uit, en de DC poort wordt enigszins beschermd door de klep en de Type 2 stekker.

Ik heb geen directe bron, maar wel gelezen dat Tesla kapjes afraadt omdat het dan juist vochtig blijft tegen de DC pinnen aan (overigens, ik heb wel ooit een kapje voor de DC pinnen gevonden bij een Ionity charger, dat ligt in de kofferbak voor als het een keer echt noodweer is. Nog nooit gebruikt.)
 
  • Informative
Reactions: M3P.BE
Tesla doet natuurlijk wel waypoints als het zelf de waypoints moet berekenen (bij supercharger laadstops).

Navigatiesystemen op smartphones zoals Waze doen het natuurlijk wel, maar om nu te zeggen dat een navi van een auto dit eenvoudig doet, moet ik toch ontkennen. Ik weet dat het systeem van BMW het kon, maar dan moest je de viapunten via een USB stick inladen en wie doet dat nu nog.

Aftermarket kan je ook nog navi systemen kopen met viapunten, maar ook daar heb je een verschil tussen de autonavi en de motornavigatie zoals Garmin, waar je hele routes kan bouwen. En dat is een erg specifieke niche.
 
Waarom hanteert Tesla eigenlijk geen waypoints? Ieder navigatiesysteem heeft dat behalve Tesla, en het is wel zo handig. er zal vast een goede reden voor zijn dat Tesla dit niet inbouwt maar wie kent de reden?

Want dat zou logisch zijn! Tesla doet geen logische dingen :). Het zelfde als alternatieve routes....

De reden is gewoon dat het niet een MUST HAVE feature is en Tesla er geen tijd aan besteed.
 
Je moet de functionaliteit qua verwarring ook niet onderschatten. Ik heb jarenlang Garmin gezweet om motorroutes te maken en zelfs de meeste motorrijders krijgen er niet uit wat ze er in willen zetten...

Zoals daar zijn:
  • wat als je afwijkt van de route? Moet ie dan herberekenen naar zo snel mogelijk naar de originele route of herberekenen naar volgende viapunt?
  • wat als je het viapunt mist, moet ie dan herberekenen om terug te draaien?
  • wat als het viapunt onbereikbaar is door wegenwerken, kan je dan ergens kiezen om het viapunt te negeren en naar het volgende viapunt te navigeren?
Vanuit mijn Garmin ervaring weet ik dat 1) viapunt navigatie erg krachtig is, en 2) heel veel mensen viapunten frustrerend vinden.

Dus waarom al die moeite erin steken voor een frustrerende ervaring voor de meeste mensen? Veel werk voor een functionaliteit die maar weinigen gebruiken. Zelfs ik gebruik zelden tot nooit de functionaliteit in Waze.
 
Want dat zou logisch zijn! Tesla doet geen logische dingen :). Het zelfde als alternatieve routes....

De reden is gewoon dat het niet een MUST HAVE feature is en Tesla er geen tijd aan besteed.

Idd de work around is eral in de vorm van "a Better Routeplanner" waarmee we onszelf masochistisch mogen bezighouden met via punten zoals Ionity chargers om die dan naar de Tesla navigatie door te sturen :)