Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb tegenwoordig (sinds enkele updates wellicht) bij wegrijden dat standaard de media in beeld is. Meende dat ik vroeger altijd de kaart full screen zag. Is dit ergens een instelling? Merk nu dat ik, zeker omdat ik toch vaak wegrijd met de laatste media bron die aanstond, dat ik het venster weg zit te drukken om de kaart weer full screen te hebben.
 
Heb tegenwoordig (sinds enkele updates wellicht) bij wegrijden dat standaard de media in beeld is. Meende dat ik vroeger altijd de kaart full screen zag. Is dit ergens een instelling? Merk nu dat ik, zeker omdat ik toch vaak wegrijd met de laatste media bron die aanstond, dat ik het venster weg zit te drukken om de kaart weer full screen te hebben.

Media kan in 4 groottes op het scherm:
1. helemaal niet, door op de muzieknoot onder in het scherm te drukken. (het muziek gedeelte komt ook weer terug door op de muzieknoot te drukken.)
2. klein, middel en groot door in het muziek gedeelte links boven op het hoekje te drukken of door het muziek gedeelte omhoog of omlaag te "swipen".
 
Ze hebben het al voor ons getest in 2019 :)

Het zou overigens wel kunnen dat de auto wel gaat remmen als je de P blijft indrukken :rolleyes:

Je post een erg slecht filmpje, heb het niet helemaal gezien.

de P knop lang ingedrukt houden activeer je de noodstop. Dat zal de auto dus fors afremmen totdat de auto stil staat, en dan de handrem activeren.

Dit is in alle Tesla zo.
 
Vandaag bij de bandenwissel werd duidelijk dat er een aantal schroef gaten in de rem schijven zitten, waarvan er maar 1 met een schroef gevuld is. Deze schroef zat ook los. We hebben hem vastgedraaid nastuk vraag me nu toch af wat de functie is en of ik dit na moet laten kijken? Ik hoop dat hier iemand iets weet (heb gezocht op het forum maar kon niets vinden)
 

Attachments

  • AFDA1707-F943-4FAB-894F-E8CF9FCB641A.jpeg
    AFDA1707-F943-4FAB-894F-E8CF9FCB641A.jpeg
    478.6 KB · Views: 82
Vandaag bij de bandenwissel werd duidelijk dat er een aantal schroef gaten in de rem schijven zitten, waarvan er maar 1 met een schroef gevuld is. Deze schroef zat ook los. We hebben hem vastgedraaid nastuk vraag me nu toch af wat de functie is en of ik dit na moet laten kijken? Ik hoop dat hier iemand iets weet (heb gezocht op het forum maar kon niets vinden)

Waarschijnlijke verklaring / werking:
Bij een gemonteerd wiel heeft dit kleine boutje waarschijnlijk geen functie -> remschijf wordt door wiel op z'n plek gehouden.
Als het wiel gedemonteerd is zorgt dit boutje er waarschijnlijk voor dat de schijf netjes op z'n plek blijft.

Nb: als de schijf idd los zit bij een gedemonteerd wiel is het beter om deze met een klein boutje op z'n plek te houden zodat eventueel vuil/zand aan de achterzijde niet tussen montagevlakken komt en voor "slingering / onbelans" zorgt
 
  • Helpful
Reactions: MvN.on.Tour
Media kan in 4 groottes op het scherm:
1. helemaal niet, door op de muzieknoot onder in het scherm te drukken. (het muziek gedeelte komt ook weer terug door op de muzieknoot te drukken.)
2. klein, middel en groot door in het muziek gedeelte links boven op het hoekje te drukken of door het muziek gedeelte omhoog of omlaag te "swipen".

Dank, wat ik met name bedoelde is dat ik dacht(!) dat ik "vroeger" als ik de auto instapte überhaupt het media scherm niet zag, tenzij ik op het muzieknootje drukte; maar dat sinds enige tijd er standaard 'iets' van media in beeld is. Zelf heb ik 'm liever hidden ipv dat ik 'm elke keer weg moet "drukken" om m'n navigatie full screen te zien. Vroeg me af of er ergens iets in de instellingen dat veroorzaakt of dat dit nu default gedrag is.
 
Dag forumleden,

Sinds 1,5 maand heb ik een Tesla Model X. Nu merk ik in deze koude dagen dat als ik 's ochtends naar mijn werk ga, de ruiten niet bevroren zijn. De buren moeten allemaal krabben, maar ik niet.

Lekker natuurlijk, maar ik vroeg me af of de Tesla zichzelf continue warm houdt of weet wanneer ik van huis ga en zichzelf dan opwarmt. Als ik nu (1 uur 's nachts) in de app kijk, zie ik dat de binnentemperatuur 11 graden is. Dat is toch wel erg veel aangezien de auto al uren geparkeerd staat en het buiten bijna 0 graden is.

In de app zie ik dat de verwarming niet aan staat en ik kan in de instellingen van de auto niets vinden. Iemand een idee?
 
Dag forumleden,

Sinds 1,5 maand heb ik een Tesla Model X. Nu merk ik in deze koude dagen dat als ik 's ochtends naar mijn werk ga, de ruiten niet bevroren zijn. De buren moeten allemaal krabben, maar ik niet.

Lekker natuurlijk, maar ik vroeg me af of de Tesla zichzelf continue warm houdt of weet wanneer ik van huis ga en zichzelf dan opwarmt. Als ik nu (1 uur 's nachts) in de app kijk, zie ik dat de binnentemperatuur 11 graden is. Dat is toch wel erg veel aangezien de auto al uren geparkeerd staat en het buiten bijna 0 graden is.

In de app zie ik dat de verwarming niet aan staat en ik kan in de instellingen van de auto niets vinden. Iemand een idee?

De Tesla weet wanneer rond welke tijd je altijd naar je werk rijdt en verwarmt de auto dan voor. Hij wordt dus niet de hele nacht verwarmd.

Dit heet Smart Precondition of zoiets in het menu. Je kunt het ook uitzetten.