Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De Tesla weet wanneer rond welke tijd je altijd naar je werk rijdt en verwarmt de auto dan voor. Hij wordt dus niet de hele nacht verwarmd.

Dit heet Smart Precondition of zoiets in het menu. Je kunt het ook uitzetten.

Dank voor uw antwoord. Dat is inderdaad wel handig. Maar als ik de afgelopen koude dagen in de app kijk, blijft de temperatuur binnen de auto altijd boven de 10 graden.

Betekent dat dan niet dat de verwarming soms aan slaat? Of is de auto gewoon extreem goed geïsoleerd?
 
Dank voor uw antwoord. Dat is inderdaad wel handig. Maar als ik de afgelopen koude dagen in de app kijk, blijft de temperatuur binnen de auto altijd boven de 10 graden.

Betekent dat dan niet dat de verwarming soms aan slaat? Of is de auto gewoon extreem goed geïsoleerd?

Is de auto echt "wakker" als de binnen temp. afgelezen wordt?
Ik zie ook regelmatig ca. +10 Gr.C. in deze tijd maar dat is de temp. op het moment dat de auto in slaap valt. Als ik op een later moment in de app kijk zie ik de +10 Gr.C. ook staan maar wacht ik even totdat de auto wakker is dan zie ik de werkelijke temp. op dat moment.
 
Dag forumleden,

Sinds 1,5 maand heb ik een Tesla Model X. Nu merk ik in deze koude dagen dat als ik 's ochtends naar mijn werk ga, de ruiten niet bevroren zijn. De buren moeten allemaal krabben, maar ik niet.

Lekker natuurlijk, maar ik vroeg me af of de Tesla zichzelf continue warm houdt of weet wanneer ik van huis ga en zichzelf dan opwarmt. Als ik nu (1 uur 's nachts) in de app kijk, zie ik dat de binnentemperatuur 11 graden is. Dat is toch wel erg veel aangezien de auto al uren geparkeerd staat en het buiten bijna 0 graden is.

In de app zie ik dat de verwarming niet aan staat en ik kan in de instellingen van de auto niets vinden. Iemand een idee?

Heb je Sentry Mode aanstaan? Dat zorgt er enkel al voor dat je ruiten niet gaan ontdooien ;-) Gewoon Watjes die omgezet worden naar warmte onder je dashboard.
 
Ja die heb ik wel aan staan. Dat verklaart het dan, haha. Dank u wel!

Wat ook zal helpen is de dikte van de ruiten. Bij een grote, moderne auto als de X zijn die over het algemeen dikker dan bij wat er gemiddeld aan auto’s op straat staat. De auto houdt daardoor de warmte langer vast. Ook kan de accu na gebruik nog langere tijd warmte blijven afgeven. Het is een forse massa die niet snel afkoelt en pal onder de cabine ligt.
 
Sinds de laatste Tesla software update kan ik ook het knopje dat de laadpoort van de auto opent/detecteert indrukken om de kabel te ontgrendelen. Dus het knopje op de auto zelf. Werkt dat ook niet zo met een Model 3?

Mbt het pasje: daar zit je aan vast met een EV-Box. Zou ik zelf nooit voor kiezen, te veel gedoe voor thuis.
 
Sinds de laatste Tesla software update kan ik ook het knopje dat de laadpoort van de auto opent/detecteert indrukken om de kabel te ontgrendelen. Dus het knopje op de auto zelf. Werkt dat ook niet zo met een Model 3?

Mbt het pasje: daar zit je aan vast met een EV-Box. Zou ik zelf nooit voor kiezen, te veel gedoe voor thuis.
Gedoe?
Als de leasemaatschappij die gratis komt installeren bij je thuis, zou je dan nog voor een andere kiezen?
 
De installatie van jouw laadpaal zit in het leasetarief verwerkt. Dat wordt betaald door jouw werkgever. Dit geld is niet meer beschikbaar voor jouw loonsverhoging. Dus jawel, je betaalt het uiteindelijk gewoon zelf.

Ok, ik zal het nog wat eenvoudiger uitleggen...

Ik laat zelf een laadpaal installeren. Totale kostprijs gezien afstand oprit van woning zou ook dan rond de 2500 EUR zijn uitgekomen. Dat zou ik dan met mijn netto-inkomen moeten financieren, waarvoor mijn werkgever me meer dan 5000 EUR bruto salaris moet uitbetalen.

Maar deze laadpaal heeft de werkgever zelf geplaatst, en die heeft de werkgever dus 2500 EUR gekost.

Dat is 2500 EUR verschil...

De leasemaatschappij wou trouwens alleen maar werken met een laadpaal die aan automatische facturatie deed... en ik had dus geen alternatieven.
 
Ik lees dat de accu’s worden opgewarmd als je naar een Supercharger navigeert. Is het raadzaam je accu’s ook op te warmen als je hem aan een publieke laadpaal hangt als de auto koud is?

ik hou de beschikbaarheid in de buurt van die laadpalen alvast wat in de gaten en het valt me op dat 1 laadpaal volgens apps zoals nextcharge vaak beschikbaar is maar in werkelijkheid staat er vaak een hybride BMW met de kabel aan. Komt dat vaak voor?
 
ik hou de beschikbaarheid in de buurt van die laadpalen alvast wat in de gaten en het valt me op dat 1 laadpaal volgens apps zoals nextcharge vaak beschikbaar is maar in werkelijkheid staat er vaak een hybride BMW met de kabel aan. Komt dat vaak voor?

Misschien een dubbele paal met aan beide zijden een aansluiting voor een laadsnoer?
Anders zou je verwachten dat de BMW wel een kabel ertussen heeft maar niet is aangemeld voor laden....
 
  • Like
Reactions: Snderrr
Als de paal beschikbaar staat, maar er steekt een kabel in, dan is de kans groot dat de kabel er niet vast in zit en je die er zo uit kan halen.

Het is een makkelijk trucje voor hybride en EV-eigenaars om makkelijk een parkeerplaats te claimen zonder voor het laden te moeten betalen, of als je eens een laadpaal vind, er kan parkeren maar dan blijkt dat de 5-6 kaartjes en apps die je hebt niet compatibel blijken met die ene paal.
 
  • Like
Reactions: Atredz