You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De model 3 is afgeleverd en een eerste rondje gereden. Afscheid genomen van de BMW. Het is een mj2021 LR.
Een paar krasjes in de lak worden door Tesla nog hersteld. Binnen zie ik ook wat rare plekken maar miss laat het zich nog wegpoetsen.
Vervelender is dat de voorruit aan de bestuurderskant het beeld vervormd. Is dat herkenbaar?
Verder wilde de auto op de autopilot niet gaan inhalen, hoe lang ik het knipperlicht ook aan had. Maar ik begrijp dat die functie er niet op zit. Dus bij inhalen moet van de AP af kennelijk.
Wat opvalt, vooral als je stilstaat (niet aan de lader), is dat er ca. iedere 5 minuten een vreemde zware brom van onderen komt die zelfs voelbaar is. Is dat normaal?
De brom en resonantie is hoorbaar en merkbaar als je stilstaat. Als je rijdt valt het niet op. Om de paar minuten (ik zal het timen) en het houdt ca. 5sec. aan.
Ach ja natuurlijk , die warmtepomp, dat herkennen wij oudgedienden niet natuurlijk.Klinkt mij als de warmtepomp die op dat moment de druk opvoert om een hogere temperatuur re krijgen.
Ach ja natuurlijk , die warmtepomp, dat herkennen wij oudgedienden niet natuurlijk.
De auto heeft een nacht stilgestaan, ik zit er nu 10 minuten in (stilstaand op de parkeerplaats om de instellingen eens op mijn gemak door te lopen) en de brom is er weer. Om de paar tellen en duurt steeds zo’n 3 sec. Stoort me verder niet maar het viel me op.Is het alleen te horen na het rijden of ook als de auto een dag stil heeft gestaan? In het eerst geval is het normaal en hoort het bij het accubeheer.
16A.Past in een 3 fase stopcontact. Ik weet wel niet meer of het de 16 of 32 Ampère is. Meestal vond ik enkel de verkeerde. Ik probeer nu nooit meer.
Probeer eens op de kast van een bouwwerf die heeft meestal beide.
Je kunt voor weinig geld een nieuwe sleutelkaart kopen bij tesla. Melden via de app en als je geluk hebt komen ze ‘m brengen .Ik heb sinds eergisteren een tweedehands tesla model 3 standard range thuis staan. Gekocht in Duitsland. De auto is nog. Iet gekoppeld aan mijn iPhone. Ik moet de auto dus openen met een van de twee kaarten. Een kaart werkt zeer goed de andere de ene keer wel de andere keer niet. Heeft iemand dit ook al ervaren en wat kan ik hieraan doen?
Weet iemand wat de kleurcode is van de blauwe M3? En waar kan ik een goede/fijne lakstift kopen?
Er zijn zo weinig kleuren dat je gewoon de naam van de kleur kan gebruiken ipv de codeWeet iemand wat de kleurcode is van de blauwe M3? En waar kan ik een goede/fijne lakstift kopen?
Even mijn ervaring ertegenover zetten. Lane changes gebruik ik constant. Soms doe ik het zelf als het sneller moet.Na 3 maanden in het bezit te zijn van een Model S (MS) even mijn gedachten op een rijtje (wellicht nuttig voor andere beginners of twijfelaars)
Tot zover
- Het rijden op een batterij is te gek, soepel en snel
- De afwerking van een MS is niet wat je gewend bent van onze oosterburen (rammelende kabelbomen, loszittende rubbers, scheve montage etc)
- De eerste autopilot doet wat-ie moet doen: Hij kan inparkeren en is een prima adaptieve cruise control. Gedraagt zich hetzelfde als iedere andere auto met dit systeem van MobilEye (zoals mijn vorige Volvo). Lane changes en summon zijn hier in Europa in de praktijk niet nuttig/werkend
- Superchargen onderweg is een goede ervaring, makkelijk en snel. Daardoor geen stress over afstand/bereik
- Onderhoud en service door Tesla is niet zo slecht als door menigeen hier gedeeld werd. Ik ben nu 2 keer geweest, beide ervaringen "on par" met andere garages
- Het argument over lager onderhoud vanwege minder bewegende delen ervaar ik zelf niet zo: De bewegende delen die er zijn zijn soms van mindere kwaliteit (draagarm vervangen bij 30.000 km nog nooit eerder meegemaakt) en de 7000+ chemische cellen in een batterij kunnen in het geval van een kortsluiting voor flinke rekeningen zorgen
- Het blijft een eigenaardige auto: Resets, updates en crashes horen er een beetje bij. De oplossingen zijn net zo goed als dat van ieder ander IT bedrijf en laten dus soms te wensen over