Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Er is wat onduidelijkheid bij mijn verzekeraar over vermogen van mijn Model 3 Long Range.
Online vind ik overal 334kW, maar op inschrijvingspapier dat ik van Tesla kreeg staat 158kW.

Ze houden in de offerte nu rekening met die 158kW, maar heb schrik dat als er ooit iets gebeurd ze gaan zeggen dat ik een veel hoger vermogen had en ik dan onderverzekerd was ?

Iemand hier meer info over ?

Dat heb ik ook gehad bij het aanvragen van een offerte voor mijn Model X. Ik ontving toen een voorstel en daar stond iets van 219kw op terwijl dit meer dan het dubbele is maar ze hebben mij toen uitgelegd dat dit aantal Kw gewoon overeenkomt met de maximale premie voor dit type wagen en dat alles daarboven evengoed is verzekerd.

Dus wellicht is dat bij jouw iets gelijkaardigs.
 
Is er ook ergens een goed overzicht waar ik kan vinden hoeveel PK alle Tesla modellen heeft?
Ik zie op internet alleen al voor de Tesla model 3 zeer veel verschillende waardes.

EV Database

Daar staan de meeste modellen. Wil je een ouder model vinden dan moet je even via Google zoeken want EV database toont niet zo maar de oude modellen.
 
  • Like
Reactions: Kanaga
Is er voldoende ruimte in de charger voor bijvoorbeeld een raspberry-pi?
Yep. De originele TWCManager handleiding legt uit hoe je er een Raspberry Pi Zero in kwijt kan, en aansluiten op de interne voeding van je TWC.

dracoventions/TWCManager

Qua software zijn er forks die al wat verder staan en meer mogelijkheden geven, o.a. integratie met digitale tellers, thuisbatterijen en PV-omvormers, om zo goed mogelijk van je eigen productie te profiteren en zo min mogelijk van het net te halen.

TWCManager

Ik heb gewoon een 2-aderige kabel getrokken van een bestaande Raspberry Pi in de garage (om de garagepoorten in de domotica aan te sturen) naar de TWC. Werkt goed zo.
 
Klinkt geweldig( maar ik begrijp nauwelijks er iets van, sssst niet verder vertellen)


Yep. De originele TWCManager handleiding legt uit hoe je er een Raspberry Pi Zero in kwijt kan, en aansluiten op de interne voeding van je TWC.

dracoventions/TWCManager

Qua software zijn er forks die al wat verder staan en meer mogelijkheden geven, o.a. integratie met digitale tellers, thuisbatterijen en PV-omvormers, om zo goed mogelijk van je eigen productie te profiteren en zo min mogelijk van het net te halen.

TWCManager

Ik heb gewoon een 2-aderige kabel getrokken van een bestaande Raspberry Pi in de garage (om de garagepoorten in de domotica aan te sturen) naar de TWC. Werkt goed zo.
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Vraagje, hoe zie je het verschil tussen een gen 1 en 2 van een TWC? Vanaf wanneer werden de Gen 2 verkocht?
Interessante vraag. Ik ga even op zoek en vind voor Europa geen installatiehandleiding voor Gen 1.

Handleidingen oplaad- en adapterproducten

Volgens Tesla ziet de Gen 1 in de VS er zo uit:

upload_2021-2-17_10-38-45.png


Gen 2 ziet er zo uit, dus de LED strip loopt niet door tot het einde van het paneel.

upload_2021-2-17_10-39-11.png


Gen 3 ziet er zo uit:
upload_2021-2-17_10-41-40.png
 
Bedankt Wooter. Ik kon in Europa ook niet echt details vinden maar ik had begrepen dat ze hier wel verkocht zijn. Aangezien er ook meer verschillen in de auto's zitten tussen Amerika en Europa ben ik er ook niet helemaal zeker van dat de TWC exact hetzelfde zijn.
 
Dag allemaal. Ik ben een Belgische ICE'er die héél geëinteresseerd is in de Model 3. Het is de enige Tesla die ik realistisch gezien kan betalen, maar zelfs dan zou het voor mij als (amper) middenklasser een serieuze investering zijn. Ik zit helaas nog met vele vragen, en enkele zorgen...

Ik heb diverse autofora afgezocht naar informatie over Tesla en EVs in het algemeen, en de feedback die ik zag (ook van eigenaars) van Tesla was op z'n minst vernietigend te noemen. Slechte afwerking, slechte kwaliteit (lak vooral, maar ook interieur), duur onderhoud, constante mankementen (die ik me met mijn budget niet kan veroorloven, zeker eens de garantie vervallen is) en rotslechte service (ze negeren je eigenlijk gewoon, eens ze je centen hebben). Letterlijk (ik verzin dit niet!) 95% van alle feedback was negatief. Dit deed me eigenlijk direct serieus twijfelen aan mijn plannen/dromen. Is het hele Tesla-gedoe dan toch gewoon een typisch Amerikaans verkoopspraatje in een strak jasje? Of zijn het dan toch allemaal "paid shills" voor big oil? Dit is een gok die ik me niet echt kan permitteren te verliezen. Als ik dan toch 50-60,000 euro aan een auto ga geven, wil ik wel kwaliteit.

Dan is er het opladen. Ik woon in een klein dakappartement in Brasschaat. Ik heb geen garage, parkeren is op straat. Thuis opladen is dus geen optie, en de meest dichtsbijzijnde Tesla-lader is helemaal in de richting van de haven van Antwerpen... Een serieuze rit elke week, gewoon maar om even te "tanken". Brasschaat heeft echter wél enkele laders van "Allego", die iets gebruiken dat "Chargemap Pass" heet. Tragere laders van 22kW, maar binnen wandelafstand van mijn thuis. Zijn Teslas compatibel met deze laders, of zit je zoals bij Apple gebonden aan laders van het merk Tesla?

En hoe zit het met bandenslijtage? Hier heb ik ook niet veel goeds over gehoord... Prijzen van vlotjes 200+ euro per band, en 4 versleten banden na amper 1-2 jaar? Kan ik door rustig te rijden dit rekken tot elke 4-5 jaar? Ik rij eigenlijk nooit echt "sportief".

Alvast bedankt!