Phil heeft hier een goed punt. Maar het is een Amerikaanse auto dus bigger is better. In mijn ogen is het iets vroeger knijpen wel van belang,
In deze grafiek van een 100 accu zie je dat het knijpen al tussen de 40 en 50% begint. Op de abetterrouteplanner website kun je deze grafieken vinden voor de Tesla accu's. Deze grafiek is wel in ideale omstandigheden wat je ook ziet in de andere datapunten. Als het erg koud is dan zit je onder de lijn.
Niet alleen laad een accu langzamer als die koud is, maar ook je bereik is kleiner dus voor mij: Bigger is better.
Alles is natuurlijk een kwestie van budget of als je niet met budgetten werkt zoals ik, de vraag wat je er voor over hebt. Ik keek eerst ook naar een S maar vond een X toch mooier. Ze zijn alleen best wel duur vind ik. Dus ik heb lang gezocht en me zelfs als handelaar bij veilingsites ingeschreven zodat ik tegen autohandelaren kon gaan bieden. Ik keek naar 90D versies van de X totdat ik mijn 100D op autoscout tegen kwam. Wel iets boven waar ik ophield met bieden op de 90D's maar na een proefrit en wat handelen heb ik hem gekocht voor een bedrag dat ik ook al geboden had op een 90D met bijna de dubbele km stand.
Ik heb 2 jaar gezocht, ja ik had hem ook niet echt nodig, maar ben blij dat ik zolang gezocht heb.
In deze grafiek van een 100 accu zie je dat het knijpen al tussen de 40 en 50% begint. Op de abetterrouteplanner website kun je deze grafieken vinden voor de Tesla accu's. Deze grafiek is wel in ideale omstandigheden wat je ook ziet in de andere datapunten. Als het erg koud is dan zit je onder de lijn.
Niet alleen laad een accu langzamer als die koud is, maar ook je bereik is kleiner dus voor mij: Bigger is better.
Alles is natuurlijk een kwestie van budget of als je niet met budgetten werkt zoals ik, de vraag wat je er voor over hebt. Ik keek eerst ook naar een S maar vond een X toch mooier. Ze zijn alleen best wel duur vind ik. Dus ik heb lang gezocht en me zelfs als handelaar bij veilingsites ingeschreven zodat ik tegen autohandelaren kon gaan bieden. Ik keek naar 90D versies van de X totdat ik mijn 100D op autoscout tegen kwam. Wel iets boven waar ik ophield met bieden op de 90D's maar na een proefrit en wat handelen heb ik hem gekocht voor een bedrag dat ik ook al geboden had op een 90D met bijna de dubbele km stand.
Ik heb 2 jaar gezocht, ja ik had hem ook niet echt nodig, maar ben blij dat ik zolang gezocht heb.