Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Absolute beginnersvraag wellicht. Maar de parameters veranderen zo vaak.
Is er ergens een overzicht waar bijgehouden wordt wat je in BE-NL geleverd krijgt als je een M3 SR+ bestelt?
Of dit met LFP is of niet. En welke opties er dan op zitten? Bijvoorbeeld stuurverwarming is me nog niet helemaal duidelijk of dat er nu wel of niet bij zit als je eentje krijgt in augustus.
Heb eens gegoogeld via "premium interieur site:tesla.com" en vind deze pdf van Tesla terug van October 2020:
Model 3 staat op de voorlaatste pagina. Van verwarmd stuur staat er wel niets.
 
  • Like
Reactions: 9shots
Heb eens gegoogeld via "premium interieur site:tesla.com" en vind deze pdf van Tesla terug van October 2020:
Model 3 staat op de voorlaatste pagina. Van verwarmd stuur staat er wel niets.
Ik krijg hem ook in augustus en idd, geen verwarmd stuur. Maar eerlijk gezegd lig ik daar niet wakker van.

 
  • Like
Reactions: 9shots
Misschien niet echt een beginnersvraag, maar toch een waar ik niet uitkom: in onze M3 is er de mogelijkheid om binnenkomende sms’jes voor te lezen. Als ik dat doe dan worden berichten voorgelezen in een Scandinavische taal (ik vermoed Zweeds). Maakt niet uit of het origineel in mijn telefoon in het Engels of Nederlands is opgesteld, de Tesla vertaalt het en leest het dan in het Zweeds (denk ik) voor.

Spraakherkenning werkt naar behoren, taal in alle menu’s is gewoon Nederlands en ik zou ook niet weten waar ik dit had kunnen instellen als ik het zou willen. Op zich is het wel grappig, maar hoe zet ik het uit als ik dat zou willen?

Heeft iemand hier ideeën?
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Misschien niet echt een beginnersvraag, maar toch een waar ik niet uitkom: in onze M3 is er de mogelijkheid om binnenkomende sms’jes voor te lezen. Als ik dat doe dan worden berichten voorgelezen in een Scandinavische taal (ik vermoed Zweeds). Maakt niet uit of het origineel in mijn telefoon in het Engels of Nederlands is opgesteld, de Tesla vertaalt het en leest het dan in het Zweeds (denk ik) voor.

Spraakherkenning werkt naar behoren, taal in alle menu’s is gewoon Nederlands en ik zou ook niet weten waar ik dit had kunnen instellen als ik het zou willen. Op zich is het wel grappig, maar hoe zet ik het uit als ik dat zou willen?

Heeft iemand hier ideeën?
Ik zou de taal even op engels zetten, test sms sturen om te kijken of het werkt en dan weer terug naar NL.

En de altijd flauwe opmerking: restarten helpt ook vaak tegen problemen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb weer een stom iets, of ik ben te stom om het te snappen.

Als voorbereiding voor de vakantie: We gaan kamperen en de X staat naast de tent dan is de sleutel binnen het bereik van de X en gaat de X van slot.
Nu kun je (zou je dat moeten kunnen) uitzetten in het menu: Bediening > Veiligheid en beveiliging > Automatisch ontgrendelen. Maar bij mij is dat lichtblauw dus ingeschakeld en je kunt hem niet uitschakelen.
Ik denk dus dat ik nog iets anders moet uitschakelen maar wat?
Automatisch bestuurders deur openen had ik al verwacht maar geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand een idee?
 
Ik heb weer een stom iets, of ik ben te stom om het te snappen.

Als voorbereiding voor de vakantie: We gaan kamperen en de X staat naast de tent dan is de sleutel binnen het bereik van de X en gaat de X van slot.
Nu kun je (zou je dat moeten kunnen) uitzetten in het menu: Bediening > Veiligheid en beveiliging > Automatisch ontgrendelen. Maar bij mij is dat lichtblauw dus ingeschakeld en je kunt hem niet uitschakelen.
Ik denk dus dat ik nog iets anders moet uitschakelen maar wat?
Automatisch bestuurders deur openen had ik al verwacht maar geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand een idee?
Staat de auto in "P"?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb weer een stom iets, of ik ben te stom om het te snappen.

Als voorbereiding voor de vakantie: We gaan kamperen en de X staat naast de tent dan is de sleutel binnen het bereik van de X en gaat de X van slot.
Nu kun je (zou je dat moeten kunnen) uitzetten in het menu: Bediening > Veiligheid en beveiliging > Automatisch ontgrendelen. Maar bij mij is dat lichtblauw dus ingeschakeld en je kunt hem niet uitschakelen.
Ik denk dus dat ik nog iets anders moet uitschakelen maar wat?
Automatisch bestuurders deur openen had ik al verwacht maar geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand een idee?
Auto in drive zetten.

Dan is de selectie 'automatisch ontgrendelen' beschikbaar.
 
  • Helpful
Reactions: Camelroel
Auto in drive zetten.

Dan is de selectie 'automatisch ontgrendelen' beschikbaar.

Als dat de oplossing is, is die wel onlogisch. :D Ik zal het testen.

Autosleutels altijd in een koekblik bewaren, Camelroel, ook in de tent.
De kooi van Faraday.
Dat was ook wel de bedoeling om een blikje mee te nemen, maar die instelling zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
 
Of course I'm getting nerd instead of just driving it around... what is your projected range reported on the UI/APP at 100%?
I installed testamate and it reports around 460-466km... a bit low for a 2019 LR which should be about 560km WLTP?

Also, Yesterday I charged to 90% during my 8h work and drove back home with 63%, today (18h after) I found it at 55%. sentry is off and the car goes properly asleep quickly, according to teslamate the car has been offline all time except about 1.30h during the night. Is this phantom drain or are the cells balancing because of a good long charge? Any idea why my car would wake up in the middle of the night for an hour or so?
 
Of course I'm getting nerd instead of just driving it around... what is your projected range reported on the UI/APP at 100%?
I installed testamate and it reports around 460-466km... a bit low for a 2019 LR which should be about 560km WLTP?

Also, Yesterday I charged to 90% during my 8h work and drove back home with 63%, today (18h after) I found it at 55%. sentry is off and the car goes properly asleep quickly, according to teslamate the car has been offline all time except about 1.30h during the night. Is this phantom drain or are the cells balancing because of a good long charge? Any idea why my car would wake up in the middle of the night for an hour or so?
Switch off all your 3rd party apps. My X only looses max 1% in 24 hours. It is always plugged in at home but my power meter shows only 300 to 400 Watt usage in 24 hours if there is no charge session.
 
Switching off is not enough. Some aps keep polling the car from their own servers. Reset your Tesla password. Normally, you don’t need to change it. You can reuse the same. The third party apps work with tokens that become invalid if you press change pw.
That is correct, however with some apps you can stop the polling from the app.
I was wrong in something more too. If I am not charging the system only uses 30 to 40 watt in 24 hours not 300 to 400 watt I said before. So that is probably only the UMC that is plugged in, nothing going to the X.
 
Switch off all your 3rd party apps. My X only looses max 1% in 24 hours. It is always plugged in at home but my power meter shows only 300 to 400 Watt usage in 24 hours if there is no charge session.

To be clear, it usually loses only 1% per day as well, this only happened once after the charge.
Teslamate says that the moment the car goes asleep (and it does pretty quickly), it stops polling. I have it running for about 2 weeks now and lost is always maximum 1% per night, sometimes even less.
I'm only curious about what could have happened that night, maybe was just ET call :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek