Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
en ik dezelfde (ook nieuw) maar toch wel erg veel goedkoper op marktplaats, dus Herbert, doe er wat aan!
Je komt dit type op verschillende plekken tegen. Ook op Ali wordt ‘ie verkocht. Minder dan 300 euro kost ‘ie daar.
 
Vraagje aan de M3-berijders. In het vak voor een stopcontact en 2 snelladers, achter 2 USB-C-aansluitingen. Maar geen normale USB-aansluitingen? Kan ze nergens vinden.
In de “oude“ M3 modellen is de “oude” usb-a beschikbaar en in de laatste M3 modellen is alleen usb-c beschikbaar. In het dashboard kastje zit voor zover ik weet wel usb-a maar daar zit de usb stick voor de clips al in. Usb-c is overigens ook een normale aansluiting maar op dit moment nog wat minder toegepast dan de oude variant.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Vraagje van mijn 13 jarige dochter:
Wanneer we veranderen van auto volgende week (MS naar MY), kan ze dan haar Spotify playlist meekopieren?
Het is geen betalend account, hangt misschien vast aan mijn Tesla account?

Je kunt er nu een betaald account van maken.
Wij hebben een family account, waarbij de Tesla haar eigen account heeft. In de auto luisteren we net weer andere muziek dan ieder privé thuis.
 
Ja, dat kan ook. Maar voor mijn werk-uitgaven heb ik een apart rekeningnummer zodat ik dat gescheiden houd. Ik heb (nog) geen zakelijke creditcard (verder daar geen noodzaak voor). Dus IBAN leek mij makkelijker. En die incasso-verzoeken worden automatisch afgehandeld (zie ze alleen wel langskomen) dus daar heb ik ook geen werk van :)
Incassoverzoek is misschien ook niet de goede benaming. Officieel heet dat een aankondiging van incasso, dat maakt het voor de rest wellicht duidelijker (en zeker voor de zuiderburen op het forum). In NL krijg je een dag of 3 voordat er een incasso plaatsvind al een melding van in je internetbankieren, puur dat incassant x op dag y bedrag z zal afschrijven in verband met a. Dit zou overigens in België ook al moeten zijn aangezien dit puur een SEPA transactie is waarin dit verplicht gesteld is.
 
  • Like
Reactions: Eddos
Ik heb een nieuwe voorruit sinds een uur, en nu houdt de autopilot me strak tegen de rechterkant van een rijstrook aan ipv in het midden. Dan ga ik toch wel heel dicht tegen de spiegel van de auto naast me zitten.

is dat een kwestie van even kalibreren of hebben ze een sensor scheef geplakt. Iemand een idee?
 
Ik heb een nieuwe voorruit sinds een uur, en nu houdt de autopilot me strak tegen de rechterkant van een rijstrook aan ipv in het midden. Dan ga ik toch wel heel dicht tegen de spiegel van de auto naast me zitten.

is dat een kwestie van even kalibreren of hebben ze een sensor scheef geplakt. Iemand een idee?
Komt de voorruit van Tesla? Gemonteerd door Tesla?

De camera's zijn vaak tegen de ruit geplakt. Maar daar moeten ze wel correct geplakt zijn.
 
Ik had het met mijn MS AP1 vroeger altijd als ik AP opzette. De laatste tijd is mij dat niet meer opgevallen. Hij ging altijd eerst tot op, of zelfs over de lijn om daarna traag weer naar het midden te komen. Als ik eerst zelf wat in het midden bleef alvorens AP op te zetten, deed hij het niet. Lijkt of hij elke keer eerst de lijn moet opzoeken. Had bij mij niets met calibreren te maken, want op het scherm toont hij de wagen ook tegen de lijn. Hij ziet het dus zelf ook.
Na een nieuwe ruit zou ik hem wel nog wat tijd geven.
 
Door schadenet, een Tesla approved schadeherstel bedrijf. Stonden voor 80 procent Tesla’s.

Heb er 80 km mee gereden en hield aan. Toen ben ik er twee uur uitgewerkt en nu doet hij het weer perfect. Dus hij moest zicht idd kalibreren ofzo. Grappig.

Nou blij dat hij het weer doet..

Stelletje ratten overigens. 4 uur arbeidsuren gerekend en ze waren in half uurtje klaar. Ja is standaard. Bedrijven die er minder een corebusiness van gemaakt hebben zijn vier uur bezig…