Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Na ruim een jaar in een Model 3 rond gescheurd te hebben heb ik misschien toch een beginnersvraag... Hoe zit het met de verlichting van dat ding nou precies?

Gisterenochtend was het mistig en realiseerde ik me opeens dat de automatische verlichting "uit" was (dus alleen LED DRL voor en geen achterlicht). Snel in het menu dimlicht aangezet. Toen ik op mijn werk aankwam en het portier opende begonnen er belletjes te rinkelen: dimlicht stond nog aan. Dus ik dacht nog, goh, wat vreemd, zo'n auto die zoveel automatisch doet kan dan niet als je uitstapt automatisch het dimlicht uitdoen? Ik heb 'm toen terug op automatisch gezet.

Vanmorgen weer mistig. Dus ik dacht meteen aan het begin van de rit, alvast de verlichting handmatig op dimlicht zetten, dan hoef ik daar de rest van de rit niet meer op te letten. Toen ik een uur later op kantoor aankwam en de verlichting weer op automatisch wilde zetten, bleek die alweer op automatisch te staan. Huh? Heb ik nu door de mist gereden zonder juiste verlichting terwijl ik voor vertrek er juist aan had gedacht om die handmatig op dimlicht te zetten?

Beetje jammer dit. Mist bij daglicht is natuurlijk zo ongeveer de enige situatie waarin je handmatig de verlichting moet bedienen, maar als dat dan niet betrouwbaar werkt is dat wel een dingetje...
Al jaren is de combinatie mist en verlichting een zwak punt. Ik had dat al bij m'n eerste Model S. De verlichting gaat vaak niet automatisch aan bij mist
 
Ook nog een vraag die ik elke keer vergeet te stellen: is er een optie om de voorgaande cruisesnelheid te hervatten (resumen)? Dus stel je rijdt ergens 80km/h op de cruise, je schakelt de cruise uit en daarna wil je weer 80km/h op de cruise rijden.
In de handleiding kan ik deze functie niet vinden.

P.S.: ik heb de standaard AP in een Model 3 (geen EAP, geen FSD).

Nee er is geen resume. Als je ingesteld hebt dat hij bij inschakelen van de cruise control naar max snelheid gaat, heb je soort van hetzelfde maar helaas zijn niet op alle wegen de juiste max snelheden beschikbaar.
 
Ik heb een beginnersvraag. Ik ga binnenkort een gebruikte Tesla kopen. Waarschijnlijk eentje met een hoge kilometerstand maar wel van na de "free supercharge" periode. De aankoop zal dus via een of andere occasionhandelaar plaatsvinden.

Mijn vraag is als volgt, ik koop een Tesla bij een occasionhandelaar, hoe reken ik dan af als ik gebruik ga maken van een Tesla supercharge station?

Moet ik me aanmelden bij Tesla? Zo ja, hoe doe ik dat?
 
Inderdaad LINKS, daar waar je dikke duim rechts staat...🤦‍♂️
Nog meer mensen die al een heel leven lang problemen hebben met links en rechts?...🙇‍♂️

btw, je hebt toch meerdere favoriete zenders opgeslagen, anders gaat het LINKER scrollwieltje niets doen.

Ja, ik had 5 favoriete zenders, maar heb het probleem dankzij je opmerking ondertussen wel kunnen oplossen (dus bedankt :D )!
Toen ik wou controleren dat ik wel degelijk meerdere favoriete zenders had opgeslagen, merkte ik dat Radio 1 er niet bij stond (ik besefte pas achteraf dat dat was omdat die zender op stond, dus dan wordt die blijkbaar niet in de favorietenlijst getoond.)
Dus ik zocht Radio 1, drukte op het sterretje, merkte toen dat ik daardoor de zender uit mijn favorieten verwijderde, dus drukte opnieuw op het sterretje om hem weer favoriet te maken.
En raar maar waar, sindsdien werkt de linker scrollbutton zoals het hoort... o_O
 
  • Like
Reactions: job-lek
Paar nieuwe vraagjes:

Nu het wat kouder wordt, merk ik dat mijn instelling voor stoelverwarming in mijn profiel wordt opgeslagen, maar de stuurverwarming niet?
Dit lijkt me erg onlogisch, dus een bug?

Bij spraakcommando "navigeer naar XYZ" begint soms de navigatie onmiddellijk de rit naar XYZ te plannen en instructies te geven, maar soms komt er enkel een pop-up venstertje met wat gegevens over XYZ en dan moet ik daar nog op het "navigatie" icoontje drukken om de navigatie te starten?
Enig idee waar dit aan ligt / hoe het te voorkomen?
 
Ik woon in Diemen, en rij weliswaar een M3; maar mocht nog niemand zich hebben aangeboden, happy to meet.
Thanx Otto maar inmiddels een mede model S’er gevonden. Vader van vriendje van mijn zoon met wie hij samen sport. Was grappig, die vader heeft ook de zelfde kleur T en bij het ophalen na het sporten liep zoonlief naar de T van vriendje en het vriendje naar mijn T ;-)
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik heb ook een MS overgenomen met free supercharging, ik heb helemaal niks bij CC in gevoerd, ook geen IBAN. Ik kan gewoon superchargen en ook gewoon free chargen bij destination chargers trouwens …
Als auto voorzien is van freesupercharging is geen creditcard of Sepa machtiging nodig in je Tesla account. Het werkt gewoon zonder.

Destination chargers zijn beschikbaar als je gebruik maakt van diensten op de aangeboden lokatie. De etiquette is dus dat wel even op de locatie afstemmen, beter nog voordat je gaat stekkeren en bij een destination charger.

Meestal geen probleem maar op enkele lokaties kunnen ze wel eisen dat je klant bent, ben je dat niet dan mogen ze je in principe weigeren.