You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ze sturen beetje data naar je auto. Dat kost energie.Wist niet dat TPMS sensoren op batterijen werken. Waarom werken ze dan enkel als je een stukje hebt gereden? Ik dacht om die reden dat we werkten op basis van het ronddraaien van het wiel (optrekken/afremmen). Dat leek me wel logisch maar kennelijk toch een batterij :-(
Aantal kilometers hangt af van het vermogen van het laden, en het gemiddelde verbruik van je auto.ik heb enkele vragen over opladen.
- op de site van tesla ( Thuis opladen ) staat 3-4km/u voor thuisladen. klopt dit? zo nee, hoeveel km kan je per uur bijladen (geen 3-fase systeem)?
- hebben laadstations een kabel die vast zit aan het station en die je kan insteken in je auto, of moet je je eigen kabel gebruiken? (ik denk het laatste aangezien ik al gelezen heb dat er kabels gestolen worden) is dat dan die mobiele kabel?
Moet je niet met de vierkantswortel van 3 vermenigvuldigen? Voor 11KW heb je krachtstroom nodig: 16 * 400 * Vierkantswortel van 3= 11,075kW.Met 3 fasen en een degelijke laadpaal, kan je bv laden aan 16A * 240V * 3 = 11520W.
Nee, het is 16A * 400V / sqrt(3) * 3 fases = 11085 W. Daarbij is 400 / sqrt(3) ongeveer 230 dus dat kan je prima als afronding gebruiken. 240V is te hoog. Je energieleverancier doet er veel moeite voor om het voltage rond de 230V te houden. Meestal schommelt het tussen 229 en 235V.Moet je niet met de vierkantswortel van 3 vermenigvuldigen? Voor 11KW heb je krachtstroom nodig: 16 * 400 * Vierkantswortel van 3= 11,075kW.
Die 3-4 km/u staat bij de Mobile Connector. Ook wel bekend als de "Granny Charger". Als je doorklikt naar de Tesla Wall Connector (TWC) staat er tot 77 km/u:ik heb enkele vragen over opladen.
- op de site van tesla ( Thuis opladen ) staat 3-4km/u voor thuisladen. klopt dit? zo nee, hoeveel km kan je per uur bijladen (geen 3-fase systeem)?
- hebben laadstations een kabel die vast zit aan het station en die je kan insteken in je auto, of moet je je eigen kabel gebruiken? (ik denk het laatste aangezien ik al gelezen heb dat er kabels gestolen worden) is dat dan die mobiele kabel?
Dat is natuurlijk relatief aan het net, en vaak op een zonnige dag in een wijk met veel zonnepanelen zie je het voltage wel stijgen. Tegelijk zie je vaak 's avonds het voltage zakken bij veel verbruik in de wijk.240V is te hoog. Je energieleverancier doet er veel moeite voor om het voltage rond de 230V te houden. Meestal schommelt het tussen 229 en 235V.
Nee, het is 16A * 400V / sqrt(3) * 3 fases = 11085 W. Daarbij is 400 / sqrt(3) ongeveer 230 dus dat kan je prima als afronding gebruiken. 240V is te hoog. Je energieleverancier doet er veel moeite voor om het voltage rond de 230V te houden. Meestal schommelt het tussen 229 en 235V.
Die 3-4 km/u staat bij de Mobile Connector. Ook wel bekend als de "Granny Charger". Als je doorklikt naar de Tesla Wall Connector (TWC) staat er tot 77 km/u:
Wall Connector
De Tesla Wall Connector is de meest efficiënte manier om een Tesla thuis op te laden. U sluit uw auto 's avonds aan, zodat hij volledig opgeladen is als u de volgende ochtend wakker wordt.www.tesla.com
Met 1 fase kan TWC die fase op 2 pinnen zetten en kom je op ongeveer 2/3e uit van een 3-fase lader.
De granny charger kan maximaal met 13A laden, dat is inderdaad zo'n 3 kW. Dat is dus 3 kWh per uur. Als jouw Tesla gemiddeld 200 Wh/km verbruikt laadt je dan dus maximaal met 3 kWh / 200 Wh/km = 15 km per uur.tesla wall charger is momenteel nog geen optie aangezien ik huur. bouw wordt op dit moment gezet, daar voorzie ik dan wel wall charger.
zeg je nu dat die granny charger (inpluggen in 'normaal' stopcontact) effectief maar 3-4km/u kan laden?
ik verwachtte obv de andere uitleg eerder 3 kw/u ipv km/u?
ok, dan vind ik het toch raar dat er 3-4km/u op de tesla pagina staat.
Waar vind je dat? Ik zie dit bij de stekker die je er blijkbaar extra bij moet kopen.ok, dan vind ik het toch raar dat er 3-4km/u op de tesla pagina staat.
Is afhankelijk van je jaarkilometrage. De sensoren gaan namelijk in een slaapstand als de auto niet rijdt. Maar minstens een jaar of vijf moeten die dingen het wel uithouden en dan moet je ze compleet vervangen.Weet iemand hoelang een TPMS sensor meegaat? Zit er een batterij in die je kan vervangen of moet je de hele sensor vervangen?
is intussen aangepast. toeval, of een mod heeft het doorgegeven?Waar vind je dat? Ik zie dit bij de stekker die je er blijkbaar extra bij moet kopen.
Kenmerken
Max. oplaadvermogen: 3 kW
Bereik per uur: 18 km bij Model 3
14 km bij Model S
13 km with Model X