Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet helemaal of het thuishoort bij beginnersvragen, maar goed.

Recent dus een P90D Ludicrous aangeschaft, en ja, hij is snel.
Nu heb ik deze blog gelezen over welke soorten ludicrous er zijn, en daar kom ik dus niet uit.

Ik krijg dus niet in het vermogensgrafiekje die roze lijn linksonder te zien.
Bij mij zie ik ook bij dat grafiekje het vermogen wat ik gebruik. Met vol accelereren loopt dat precies to 400 KW, en dat is ongeveer 530Pk.

Volgens mij is ludicrous+ toch echt meer richting 700 PK, of zit ik hier nou fout?
 
Ik weet niet helemaal of het thuishoort bij beginnersvragen, maar goed.

Recent dus een P90D Ludicrous aangeschaft, en ja, hij is snel.
Nu heb ik deze blog gelezen over welke soorten ludicrous er zijn, en daar kom ik dus niet uit.

Ik krijg dus niet in het vermogensgrafiekje die roze lijn linksonder te zien.
Bij mij zie ik ook bij dat grafiekje het vermogen wat ik gebruik. Met vol accelereren loopt dat precies to 400 KW, en dat is ongeveer 530Pk.

Volgens mij is ludicrous+ toch echt meer richting 700 PK, of zit ik hier nou fout?
Die verschillende soorten ludicrous hebben niet met vermogen te maken maar de instellingsopties. Dit heeft te maken met het voorbereiden tot optimale batterij temperatuur voor maximale performance (zorg dat de batterij ook goed vol zit) en launch mode. Ook bekend bij andere sportieve wagens, waarbij je rem en srmtroompedaal tegelijkertijd kunt indrukken en bij loslaten rempedaal direct maximaal vermogen beschikbaar is.
Overigens heb ik het nooit gecheckt maar ik kan mij niet voorstellen dat je betrouwbaar je maximaal beschikbare vermogen kunt meten aan de hand van de wattmeter.
 
  • Like
Reactions: Sparhawk
Volgens mij hebben de verschillende soorten ludicrous (deels) te maken met het vermogen. Als ik de auto in chill zet, kom ik bij de wattmeter ook niet boven de 200kW. De stand waarin de auto staat, maakt (volgens mij) dus wel uit hoeveel vermogen er beschikbaar is.

Ik weet dat met ludicrous+ je ook de mogelijkheid van launch control hebt, en ik weet ook dat intern de batterij flink voorverwarmd wordt.
Helaas ben ik er dus nog steeds niet uit waarom dat roze grafiekje niet bij mij zichtbaar is, en of ik uberhaupt op de wattmeter meer dan 400KW moet kunnen zien...
 
Volgens mij hebben de verschillende soorten ludicrous (deels) te maken met het vermogen. Als ik de auto in chill zet, kom ik bij de wattmeter ook niet boven de 200kW. De stand waarin de auto staat, maakt (volgens mij) dus wel uit hoeveel vermogen er beschikbaar is.

Ik weet dat met ludicrous+ je ook de mogelijkheid van launch control hebt, en ik weet ook dat intern de batterij flink voorverwarmd wordt.
Helaas ben ik er dus nog steeds niet uit waarom dat roze grafiekje niet bij mij zichtbaar is, en of ik uberhaupt op de wattmeter meer dan 400KW moet kunnen zien...
Chill mode is een heel ander verhaal. Dan wordt het vermogen inderdaad geknepen en reageert de auto wat rustiger op het stroom pedaal. Maar heb nooit ergens gelezen dat bij verschillende ludicrous modi verschillende vermogens werden afgegeven aan de electromotoren.
 
  • Like
Reactions: Sparhawk
Helaas ben ik er dus nog steeds niet uit waarom dat roze grafiekje niet bij mij zichtbaar is,
Ludicrous+ activeren en dan wachten totdat de gewenste accu temperatuur bereikt is (uit mijn hoofd 50 graden).

1649221240598.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hmm... deze middag bij het starten, kreeg ik de volgende melding:

Max. batterijniveau en -bereik mogelijk verlaagd/Rijden OK - maak spoedig een serviceafspraak.

Ondertussen is de melding weg maar heb dan toch maar een service afspraak ingeschoten. Lijkt mij iets dat vanop afstand kan worden bekeken?
 
Probeer info over normale laadsnelheden voor onderweg in Zeeuws Vlaanderen (Nederland) te vinden. Ken een hele reeks apps en sites van oplaadpalen.nl smoov tot shell enz maar ik zoek liefst lijstje namen van 50Kw+

Ken (gelukkig) die in Teneuzen net voor de tunnel die me al eens heeft gered.

Maar onderweg vanaf Knokke via Sluis van de N253 en N61 (of daar links en rechts van) is het wel dunnetjes (heel dunnejtes en een paar die regelmatig niet blijken te werken o.a Biervliet) om bv de Supercharger in Middelburg te kunnen halen. Voor een rit terug naar het Noorden.
 
Probeer info over normale laadsnelheden voor onderweg in Zeeuws Vlaanderen (Nederland) te vinden. Ken een hele reeks apps en sites van oplaadpalen.nl smoov tot shell enz maar ik zoek liefst lijstje namen van 50Kw+

Ken (gelukkig) die in Teneuzen net voor de tunnel die me al eens heeft gered.

Maar onderweg vanaf Knokke via Sluis van de N253 en N61 (of daar links en rechts van) is het wel dunnetjes (heel dunnejtes en een paar die regelmatig niet blijken te werken o.a Biervliet) om bv de Supercharger in Middelburg te kunnen halen. Voor een rit terug naar het Noorden.
Kijk even naar Chargemap. Staat veel in en is prima in te filteren op laadvermogen.
 
Nu wij net 8 maanden ouders zijn heb ik gemerkt dat de s en zee van ruimte biedt om alles van de kooter mee te nemen. Echter kom ik er wel achter dat de gordels nogal gierig bemeten zijn. Ik heb een verleng gordel gekocht om de stoel normaal vast te zetten met de riem. Bij de yaris van mijn vrouw kan de gordel bijna 2x om de kinderstoel. Hoe is dit bij de andere modellen?
 
Probeer info over normale laadsnelheden voor onderweg in Zeeuws Vlaanderen (Nederland) te vinden. Ken een hele reeks apps en sites van oplaadpalen.nl smoov tot shell enz maar ik zoek liefst lijstje namen van 50Kw+

Ken (gelukkig) die in Teneuzen net voor de tunnel die me al eens heeft gered.

Maar onderweg vanaf Knokke via Sluis van de N253 en N61 (of daar links en rechts van) is het wel dunnetjes (heel dunnejtes en een paar die regelmatig niet blijken te werken o.a Biervliet) om bv de Supercharger in Middelburg te kunnen halen. Voor een rit terug naar het Noorden.


Wat is precies je probleem? Als je met een Tesla gaat hoef je je toch niet druk te maken over laadpalen?

1649453414587.png
 
Nu wij net 8 maanden ouders zijn heb ik gemerkt dat de s en zee van ruimte biedt om alles van de kooter mee te nemen. Echter kom ik er wel achter dat de gordels nogal gierig bemeten zijn. Ik heb een verleng gordel gekocht om de stoel normaal vast te zetten met de riem. Bij de yaris van mijn vrouw kan de gordel bijna 2x om de kinderstoel. Hoe is dit bij de andere modellen?
In de Model X gebruikte ik de Isofix Familyfix om de Maxi Cosi "in te klikken". Je hebt dan geen gordel nodig.
Nu de kids iets ouder zijn, maar nog wel een kinderstoeltje nodig hebben, gebruik ik ook korte gordelverlengers. Niet omdat de gordel te kort is, maar omdat ze dan zelf de gordel kunnen vastmaken. De diepliggende gordelsloten zijn namelijk voor kinderen tot 6 jaar anders maar lastig te bereiken.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Hmm... deze middag bij het starten, kreeg ik de volgende melding:

Max. batterijniveau en -bereik mogelijk verlaagd/Rijden OK - maak spoedig een serviceafspraak.

Ondertussen is de melding weg maar heb dan toch maar een service afspraak ingeschoten. Lijkt mij iets dat vanop afstand kan worden bekeken?
Ja, zeker contact opnemen met Tesla! Toen ik deze melding had (ging niet meer weg) is de 400V accu vervangen.
 
  • Helpful
Reactions: JanG007
Ja, zeker contact opnemen met Tesla! Toen ik deze melding had (ging niet meer weg) is de 400V accu vervangen.
Ik krijg hem nu inderdaad telkens wanneer ik start. Als je zegt 400V accu, hebben we het dan over heel het pack ?!
Het is wel zo dat de GOM in januari 501km aangaf en nu 465 en ik heb denk ik een 10x geladen tot nu toe.... (nooit to 100% uiteraard)

Oh by the way, ik heb gisteren, opnieuw 8.3 binnengekregen....enkele dagen na het service request
 
Last edited:

Wat is precies je probleem? Als je met een Tesla gaat hoef je je toch niet druk te maken over laadpalen?

ABRP ken ik maar daar heb je op zondagavond/nach of (vrijdag) s'middags terug van de kust niet veel aan.

Want die is net als de auto niet bekend met het fenomeen dat op Zondagavond van de Belgische kust naar huis een, hoe zeg ik dat netjes... euuh uitdaging is

Altijd een grote start stop file van op de E40 van voor Brugge tot ver voorbij Gent. Tot bijna rond middernacht aanschuiven. Die sla ik graag over.

Wat je wil is Brugge / Gent en dus ook Antwerpen vermijden. Laten daar nu net de plekken zijn waar de Tesla z'n laadpalen heeft staan. Dus de routine is. Vol heen. Voor de grens bijladen, rustig rijden, soms airco uit ed. Op dagtrips die ik regelmatig maak vaak via de tunnel terug (terneuzen - middelburg).

Dus vandaar mijn vraag zijn er behalve die in Terneuzen mij nog onbekende 50Kw stations (of in aanbouw) om snel bij te vullen. De 11, 17 en 22 bij sluis en Biervliet ed. weet ik na 2 jaar met dit ding rijden wel bijna allemaal te vinden