Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een niet zo triviale vraag, wat gebeurt er als je geen tesla meer hebt met je tesla account? Kun je dan nog steeds items in de store aanschaffen? Ik neem aan dat het dan ook nog gebruikt wordt als je wilt laden van een niet tesla?
Wat gebeurt er met je account op Amazon als je geen Amazon Prime abonnement meer hebt? Wat gebeurt er met je Apple ID als je geen iPhone meer hebt?

Niks. Je kan nog altijd dingen in de store kopen ermee, en het is dezelfde account om niet-Tesla’s mee te laden op het supercharger-netwerk.
 
  • Helpful
Reactions: jpvdheijn
Goedemorgen. Ik heb in m’n model S die andere oplaadmogelijkheid laten inbouwen met zo’n CCS adapter erbij. Ideaal omdat ik nu bij meer superchargers kan laden. Één ding weet ik niet:

Als ik bij de supercharger ook nog de “oude” stekker kan kiezen, is het dan beter om alsnog de CCs met adapter te gebruiken of is de oude dan net zo snel of zelfs sneller?

Alvast dank voor jullie reactie. Heb het forum doorzocht en het antwoord nog niet gevonden dus hopelijk is het oké dat ik het hier vraag.
 
Kan iemand me wat meer vertellen over degradatie van de batterij? Ik mijn MY nu sinds september en zit al aan 7.2% degradatie...

Ik laad weinig bij SuC's, altijd tot 90%, 1x bijna leeg geweest (om bij de 5km club te horen).
Hoe kan die degradatie zo hoog zijn?
 
Hoe heb je die degradatie gemeten?
Screenshot_20220502-093732_ABRP.jpg


ABRP
 
Ik ben een aantal dagen naar de Elzas geweest en tijdens deze periode had ik verbindingsproblemen met mijn X. Na elke grensovergang kon zowel de Tesla app en abrp niet met de X verbinden, hierdoor kon ik de SOC dus niet zien tijdens het laden. Dit heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt. Ik moest een reset doen om weer verbinding te krijgen.
Is dit een bekend probleem?

In Urmond waar het best druk was:

20220501_144123Urmond.jpg


Stond ik eerst helemaal links in de hoek bij de omvormers/trafo's en hij ging niet laden. Ik zag 344 V in mijn scherm en begint te laden o.i.d. maar hij begon niet. Na een paar minuten ging de Kona? weg die op de plek hier helemaal vooraan stond maar met de kabel van de tweede stall.

Deze paar was dus vrij dus daar maar geprobeerd. En ja het lukte maar heel snel ging het niet net over de 100 kW.

Net voordat we weg wilden kwam er een andere witte X naast mij staan. Ik verwachte geen drop in laadsnelheid aan gezien ik maar met ongeveer 70 kW aan het laden was. Maar toch zakte hij naar 52 kW.

Zou deze stall pair misschien door de drukte gelimiteerd zijn geweest tot ongeveer 105kW waar ik dan de helft van kreeg?


Screenshot_20220501-144938_ABRP.jpg
 
Dag allen

Ik rijd inmiddels 9 maanden in een 75D (2018) rond. Overwegend tevreden en ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van alle info op dit forum - dank daarvoor.

Paar praktische vragen:
1) Het regeneratief remmen werkt meestal wel, maar soms niet. Instelling hiervoor is ongewijzigd (staat altijd aan). Wanneer het niet werkt is wat onvoorspelbaar, al is mijn indruk dat het meestal is aan begin van ritten en/of wanneer de auto koud is. Is dit herkenbaar voor anderen? Ik vind die onvoorspelbaarheid lastig om goed te kunnen anticiperen bij het benaderen van een rotonde bijv.
2) Carkit en telefoon koppelen werkt prima qua bellen, maar ik krijg geen melding (geluid) wanneer ik een bericht ontvang. Bijv whatsapp of andere pushberichten; bij vorige auto's werkte dat prima zodat je kan stoppen om een bericht te lezen etc. Ik krijg nu geen geluid over de auto audio en niet van mijn iPhone zelf, ongeacht verschillende instellingen die ik geprobeerd heb. Is dit herkenbaar? Iemand die weet wat de oplossing is?
3) Ik gebruik Flitsmeister op mijn iPhone en worstel met de juiste instellingen om altijd de melding te krijgen. Over iPhone speaker zelf (instelling in Flitsmeister) werkt nog het beste. Heeft iemand de gouden tip?

Dank alvast!
 
Dag allen

Ik rijd inmiddels 9 maanden in een 75D (2018) rond. Overwegend tevreden en ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van alle info op dit forum - dank daarvoor.

Paar praktische vragen:
1) Het regeneratief remmen werkt meestal wel, maar soms niet. Instelling hiervoor is ongewijzigd (staat altijd aan). Wanneer het niet werkt is wat onvoorspelbaar, al is mijn indruk dat het meestal is aan begin van ritten en/of wanneer de auto koud is. Is dit herkenbaar voor anderen? Ik vind die onvoorspelbaarheid lastig om goed te kunnen anticiperen bij het benaderen van een rotonde bijv.
2) Carkit en telefoon koppelen werkt prima qua bellen, maar ik krijg geen melding (geluid) wanneer ik een bericht ontvang. Bijv whatsapp of andere pushberichten; bij vorige auto's werkte dat prima zodat je kan stoppen om een bericht te lezen etc. Ik krijg nu geen geluid over de auto audio en niet van mijn iPhone zelf, ongeacht verschillende instellingen die ik geprobeerd heb. Is dit herkenbaar? Iemand die weet wat de oplossing is?
3) Ik gebruik Flitsmeister op mijn iPhone en worstel met de juiste instellingen om altijd de melding te krijgen. Over iPhone speaker zelf (instelling in Flitsmeister) werkt nog het beste. Heeft iemand de gouden tip?

Dank alvast!
Alleen punt 1) Een koude accu of een accu die bijna vol is, kan minder energie opnemen en dus werkt het regeneratieve remmen dan minder of helemaal niet. Maar daar wordt je toch uitgebreid voor gewaarschuwd? Als het goed is krijg je een melding op het (kleine) scherm dat het remmen beperkt is en je kunt het zien in de streep die aangeeft of er stroom wordt afgenomen of wordt teruggeleverd. Daar is het linkerdeel gestippeld. Hoe meer gestippeld, hoe minder regeneratief remmen.
 
  • Like
Reactions: Epyx
Dag allen

Ik rijd inmiddels 9 maanden in een 75D (2018) rond. Overwegend tevreden en ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van alle info op dit forum - dank daarvoor.

Paar praktische vragen:
1) Het regeneratief remmen werkt meestal wel, maar soms niet. Instelling hiervoor is ongewijzigd (staat altijd aan). Wanneer het niet werkt is wat onvoorspelbaar, al is mijn indruk dat het meestal is aan begin van ritten en/of wanneer de auto koud is. Is dit herkenbaar voor anderen? Ik vind die onvoorspelbaarheid lastig om goed te kunnen anticiperen bij het benaderen van een rotonde bijv.
2) Carkit en telefoon koppelen werkt prima qua bellen, maar ik krijg geen melding (geluid) wanneer ik een bericht ontvang. Bijv whatsapp of andere pushberichten; bij vorige auto's werkte dat prima zodat je kan stoppen om een bericht te lezen etc. Ik krijg nu geen geluid over de auto audio en niet van mijn iPhone zelf, ongeacht verschillende instellingen die ik geprobeerd heb. Is dit herkenbaar? Iemand die weet wat de oplossing is?
3) Ik gebruik Flitsmeister op mijn iPhone en worstel met de juiste instellingen om altijd de melding te krijgen. Over iPhone speaker zelf (instelling in Flitsmeister) werkt nog het beste. Heeft iemand de gouden tip?

Dank alvast!
Punt 2, dat klopt. Mss maar goed ook, dat leidt alleen maar af.

Mss rij je wel in mijn ingeleverde zwarte MS, kenteken SN etc.!
 
3) Ik gebruik Flitsmeister op mijn iPhone en worstel met de juiste instellingen om altijd de melding te krijgen. Over iPhone speaker zelf (instelling in Flitsmeister) werkt nog het beste. Heeft iemand de gouden tip?

Dank alvast!
Ja. Zet bij geluidsinstellingen “automatisch” uit en “bluetooth” aan icm via “HFP”. De meldingen komen dan binnen als telefoongesprek.