Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Gouden tip: gewoon zo laten. iPhone en Flitsmeister doen wat ze moeten doen. Geluidsweergave via Tesla speakers:
- Kent vertraging; dus ......... over 100 meter. Zelf gissen wat dat kan zijn.
- Als je een telefoongesprek hebt gehad met hoog speakervolume, blaast de volgende Flitsmeister-melding zo'n beetje je speakers op.
Dat het eerste stukje wegvalt kun je in flitsmeister oplossen. Instellingen, geluidsopties, Bluetooth via hap en vertraging op 1.0 doet bij mij wat die moet doen.
 
Gouden tip: gewoon zo laten. iPhone en Flitsmeister doen wat ze moeten doen. Geluidsweergave via Tesla speakers:
- Kent vertraging; dus ......... over 100 meter. Zelf gissen wat dat kan zijn.
- Als je een telefoongesprek hebt gehad met hoog speakervolume, blaast de volgende Flitsmeister-melding zo'n beetje je speakers op.
Via iPhone speaker vind ik ook het fijnst. Het verstoort dan bovendien niet je huidige muziek.

Wel heb ik steeds dat het volume wisselt. Soms is de iPhone heel hard en soms zacht. Ongeacht de volume-instellingen.
 
Ah, ik begreep je verkeerd. Volgens mij kun je het “instant verbruik” niet zien. Ook vroeger niet.

Je kunt wel bij het Energiescherm je huidig verbruik zien over de afgelopen x kilometer. Dat is onveranderd gebleven.
Je kan in het energiescherm switchen tussen gemiddeld en huidig dacht ik. Althans in de MS. Of is dat enkel voor de geschatte SoC en niet voor het verbruik.
 
Via iPhone speaker vind ik ook het fijnst. Het verstoort dan bovendien niet je huidige muziek.

Wel heb ik steeds dat het volume wisselt. Soms is de iPhone heel hard en soms zacht. Ongeacht de volume-instellingen.
Dat hard en zacht (soms niet/nauwelijks hoorbaar) is heel herkenbaar. Overigens ook het bijna een speakers opblazen bij een flitswaarschuwing op de bluetooth instelling wat Jos D meldt. De ideale instelling bestaat dus niet.
 
Dat hard en zacht (soms niet/nauwelijks hoorbaar) is heel herkenbaar. Overigens ook het bijna een speakers opblazen bij een flitswaarschuwing op de bluetooth instelling wat Jos D meldt. De ideale instelling bestaat dus niet.
Volgens mij onthoudt de wagen de laatste instelling van de bron. Hij maakt daarbij bij jouw smartphone geen onderscheid tussen een telefoongesprek en muziek. De bron is bluetooth. Jouw naakt dat onderscheid wel. Die laat een telefoongesprek te stil horen om boven het geluid van de wagen uit te komen. Je zet dus het volume in de wagen luider. Als je daarna een melding krijgt of muziek afspeelt, dan doen je oren pijn. Je zet het geluid dan stiller, waardoor een volgend gesprek weer te stil is en de cirkel rond.
 
  • Like
Reactions: diko
Mijn auto laadt niet meer op 🤨…. Opladen voltooid, hij gaat even van 5 tot aan 16A en dan naar 0.
Ik zie wel dat er 2V constant sluimert.

Nu gisteren had ik hem op gepland laden gezet via de app maar dat was mislukt.
Ik heb dan alles terug uitgezet maar ik heb het gevoel dat dit toch nog ergens vasthangt.

Ik heb de auto al helemaal uitgezet en gereset, in de app zie ik niets ingesteld/active ENKEL zie ik
in de auto iets in de trend van “uitgesteld laden op deze locatie” ….
 
Mijn auto laadt niet meer op 🤨…. Opladen voltooid, hij gaat even van 5 tot aan 16A en dan naar 0.
Ik zie wel dat er 2V constant sluimert.

Nu gisteren had ik hem op gepland laden gezet via de app maar dat was mislukt.
Ik heb dan alles terug uitgezet maar ik heb het gevoel dat dit toch nog ergens vasthangt.

Ik heb de auto al helemaal uitgezet en gereset, in de app zie ik niets ingesteld/active ENKEL zie ik
in de auto iets in de trend van “uitgesteld laden op deze locatie” ….

Uitgesteld laden is idd locatie gebonden (en kan via app en de auto ingesteld worden)
Uitgesteld laden kan obv tijd of obv tarief.
Staat e.a. goed ingesteld?
Lukt laden op een andere locatie wel?
Voor nood -> snelladen (DC) zal waarschijnlijk zeker lukken

Edit/aanvulling -> de 2V is mij ook wel eens opgevallen sinds ik uitgesteld laden obv laag tarief gebruik
 
Uitgesteld laden is idd locatie gebonden (en kan via app en de auto ingesteld worden)
Uitgesteld laden kan obv tijd of obv tarief.
Staat e.a. goed ingesteld?
Lukt laden op een andere locatie wel?
Voor nood -> snelladen (DC) zal waarschijnlijk zeker lukken

Edit/aanvulling -> de 2V is mij ook wel eens opgevallen sinds ik uitgesteld laden obv laag tarief gebruik
Mja, zowel op de app als in de auto lijken alle opties uitgeschakeld. Ik had ervoor nog aan een SUC geladen en dat leek te lukken maar tergend traag. (That’s another story)

Ik zal zometeen eens met Tesla bellen
 
Uitgesteld laden is locatie gebonden. Heb je al eens geprobeerd op een andere locatie te laden, om te zien of de auto dan wel wil laden.
Op aanraden van Tesla met het laatste sap naar ginder gereden en een vervang P3 gekregen.
volgens hen een uitloper van het onderliggend probleem, de high-voltage batterij, die de geest aan het geven is.
Nu is het wachten op de nieuwe batterij.

Bon, erg vlot en vriendelijk bijgestaan en verholpen!
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Op aanraden van Tesla met het laatste sap naar ginder gereden en een vervang P3 gekregen.
volgens hen een uitloper van het onderliggend probleem, de high-voltage batterij, die de geest aan het geven is.
Nu is het wachten op de nieuwe batterij.

Bon, erg vlot en vriendelijk bijgestaan en verholpen!
Ik hoop voor je dat je niet lang hoeft te wachten. Ik wacht al 3 weken op een onderdeel voor de achter aandrijving van mijn MYLR en het service center hoopt dat ze volgende week weten wanneer dat het binnen komt.
 
Ik hoop voor je dat je niet lang hoeft te wachten. Ik wacht al 3 weken op een onderdeel voor de achter aandrijving van mijn MYLR en het service center hoopt dat ze volgende week weten wanneer dat het binnen komt.
Ik wacht al een maand op de HV batterij. Daarom was ik ermee blijven doorrijden en het feit dat ik er niet direct hinder van ondervond…..tot gisteren dan. Eind van deze maand zou hij er moeten zijn maar het wordt afwachten.

Het enige dat ik hoop, is dat het een nieuwe batterij is Aangezien de auto slechts 3000km op 4 maanden heeft gedaan. Ook daar heb ik een beetje mijn twijfels bij 😟
 
Ik wacht al een maand op de HV batterij. Daarom was ik ermee blijven doorrijden en het feit dat ik er niet direct hinder van ondervond…..tot gisteren dan. Eind van deze maand zou hij er moeten zijn maar het wordt afwachten.

Het enige dat ik hoop, is dat het een nieuwe batterij is Aangezien de auto slechts 3000km op 4 maanden heeft gedaan. Ook daar heb ik een beetje mijn twijfels bij 😟

Dat is wel heel erg veel pech! Bijna nieuwe auto, weinig km's en dan dit. Sterkte en hoop dat het én snel én naar tevredenheid wordt opgelost.
 
  • Like
Reactions: JanG007