Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Beginnersvragen topic, ideaal :)
Ik wil een tesla y aanschaffen via de website, maar ik zou graag mijn BTW nummer meegeven (vennootschap). Kan ik dit doen of moet ik via een tesla store hiervoor passeren?
Zo ver ik mij kan herinneren kun je tijdens/na het bestellen allerlei gegevens invullen (maar of daar BTW-nummer ook bij staat durf ik niet te zeggen).
 
Beginnersvragen topic, ideaal :)
Ik wil een tesla y aanschaffen via de website, maar ik zou graag mijn BTW nummer meegeven (vennootschap). Kan ik dit doen of moet ik via een tesla store hiervoor passeren?
Ik krijg al mijn Teslafacturen op mijn zaak, maar ik weet niet meer hoe dat gegaan is. Als ik mijn account check zie ik enkel mijn privégegevens.
Als je accessoires bestelt in de webshop, kan je kiezen om een ander facturatieadress in te geven, maar shop staat los van alles wat auto en service is. Maar misschien is de procedure gelijk. Bij bevestigen, kiezen voor een ander facturatieadres dan het leveradres.
 
Onder het kopje beginners vragen:
Vandaag contact gehad met een laadpaal installateur. Deze wist mij te vertellen dat de Gen3 van Tesla geen load balancing heeft. Daardoor zouden mijn automaten eruit kunnen klappen. Hebben hier meer mensen ervaring mee?
De Gen3 heeft inderdaad geen Load Balancing. De vraag is of je het wel nodig hebt.

Mijn Gen3 is vandaag binnen gekomen en ik heb hier zelf expliciet voor gekozen. Als je thuis niet alle pitten van je kookplaat tegelijk aanzet, geen airco, geen waterpomp hebt verwacht ik niet veel problemen. Uitgaande van 3x25A meterkast.

In het ergste geval kun je via de app het laadvermogen omlaag bijstellen. Ik heb een Raspberry Pi waarmee ik mijn actuele stroomverbruik kan aflezen, per fase.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Het klopt dat er in de meterkast 3 x 25A.
De Gen3 heeft inderdaad geen Load Balancing. De vraag is of je het wel nodig hebt.

Mijn Gen3 is vandaag binnen gekomen en ik heb hier zelf expliciet voor gekozen. Als je thuis niet alle pitten van je kookplaat tegelijk aanzet, geen airco, geen waterpomp hebt verwacht ik niet veel problemen. Uitgaande van 3x25A meterkast.

In het ergste geval kun je via de app het laadvermogen omlaag bijstellen. Ik heb een Raspberry Pi waarmee ik mijn actuele stroomverbruik kan aflezen, per fase.
Wij hebben wel een aardwarmtepomp. Maar zeker niet 3 pitten tegelijk aan.
Goed om te weten dat het laadvermogen instelbaar is. Dankje
 
  • Like
Reactions: DM231191
Onder het kopje beginners vragen:
Vandaag contact gehad met een laadpaal installateur. Deze wist mij te vertellen dat de Gen3 van Tesla geen load balancing heeft. Daardoor zouden mijn automaten eruit kunnen klappen. Hebben hier meer mensen ervaring mee?
Hier is een bibliotheek aan posts over vol geschreven. Het komt neer op het volgende: aannemende dat je een normale aansluiting hebt van 3 maal 25 Amp. en geen exorbitante verbruikers dan gaat het eigenlijk altijd goed. De laadpaal gebruikt 3 maal 16 amp max, dus blijft er per fase 9 amp. over en dat is normaal gesproken voldoende. Voorwaarde is dat de grote verbruikers in huis netjes over de drie fasen zijn verdeeld. Een zekering springt er niet meteen uit als er even (10 min.) meer dan die 9 amp getrokken wordt. Maar het blijft maatwerk en er zijn vele uitzonderingen. Uiteindelijk gaat het ook om hoeveel risico je wilt lopen dat er een hoofdzekering uitklapt.
zie bijv. Draadje Opladen zorgt voor doorslaan stoppen
 
  • Like
Reactions: Nick-m and DM231191
De Gen3 heeft inderdaad geen Load Balancing. De vraag is of je het wel nodig hebt.
Vroeg of laat heb je aansturing nodig.
  • Laden ifv opbrengst zonnepanelen
  • In België krijgen we binnenkort capaciteitstarief. Als we dan ongeremd laden en ook nog eens gaan koken, (af)wassen, dan worden we dik afgestraft.
  • In de toekomst betalen we misschien de marktprijs van het moment (à la minute), je wil niet om de minuut die prijs checken als je laadt
  • Laden stoppen als de thuisbatterij leeg is
 
De Gen3 is een heel mooie laadoplossing, en ondersteunt een hoog vermogen en heeft de knop om de laadpoort te openen.

Enkel jammer dat er geen integratie is om inderdaad load balancing met je thuissysteem te doen. Ik vraag me af waarom dit er niet is, want het lijkt me dat er genoeg slimme mensen bij Tesla zijn en load balancing is eigenlijk niet moeilijk.
 
De Gen3 is een heel mooie laadoplossing, en ondersteunt een hoog vermogen en heeft de knop om de laadpoort te openen.

Enkel jammer dat er geen integratie is om inderdaad load balancing met je thuissysteem te doen. Ik vraag me af waarom dit er niet is, want het lijkt me dat er genoeg slimme mensen bij Tesla zijn en load balancing is eigenlijk niet moeilijk.
Ik ging er altijd van uit dat de Gen3 snel heel wat slimmer zou worden dan de Gen2. Ik dacht dat Tesla snel wat functies zou ontwikkelen via de wifi-functie (monitoring, balancing, communicatie met auto,...). Snap eigenlijk niet waarom er nog helemaal niets voor is ontwikkeld.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Inderdaad. De Gen3 ondersteunt wifi, dus Tesla zou met software en een wifi netwerk die perfect moeten kunnen koppelen aan een geïntegreerd systeem dat de fases van je netaansluiting zou kunnen monitoren (tezamen met de opbrengst van je PV installatie, capaciteit en vermogen thuisbatterij e.a.). Maar dat systeem bestaat dus nog niet.