Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu we het toch over de sticker hebben. Weet iemand wat die 1% naast het lichtsymbooltje betekent?

Dit is de "voorhelling" die moet ingegeven worden op het afstelapparaat van je koplampen.
Deze stemt overeen met de hellingshoek van de licht-donkergrens van de koplamp. De voorhelling wordt in % aangegeven en is doorgaans op de koplamp te vinden.
1 % betekent bijvoorbeeld dat het dimlicht over een reikwijdte van 10 m een helling van 10 cm vertoont. Het testscherm of afstelapparaat wordt met behulp van het schaalwiel op het juiste percentage ingesteld.
 
❗❗️ Dan moet ik hier ook eens posten 🤪 ❗❗

2 weken geleden 2 installateurs, aanbevolen op de Tesla site, aangeschreven voor een offerte voor een installatie van een Gen2.
Tot hiertoe nog totaal geen reactie...

Tesla, lezen jullie mee?
Zelf installeren of hobbyist zoeken in de kennissenkring. Als je een verlengkabel kan maken, kan je een TWC installeren. Een TMC is in principe ook maar een verlengkabel tussen je elektriciteitskast en je wagen, met ingebouwde schakelaar en stroomregelaar. Is geen rocketscience.
 
Ik heb geen 3-faze, maar je brengt me op ideeën :rolleyes:

De Gen 2 aansluiten met een stekker op mijn stopcontact waar nu de TMC inzit (is een aparte groep gezekerd op 20A) zou dus kunnen. ik maak me geen zorgen over laadsnelheid. Zoveel te trager zoveel te beter met het komende capaciteitstarief in België. Tijd om te laden heb ik meer dan voldoende...
Klinkt dit doenbaar?
 
Ik heb geen 3-faze, maar je brengt me op ideeën :rolleyes:

De Gen 2 aansluiten met een stekker op mijn stopcontact waar nu de TMC inzit (is een aparte groep gezekerd op 20A) zou dus kunnen. ik maak me geen zorgen over laadsnelheid. Zoveel te trager zoveel te beter met het komende capaciteitstarief in België. Tijd om te laden heb ik meer dan voldoende...
Klinkt dit doenbaar?

Ik weet niet of het mogelijk en wettelijk is, maar dat stopcontact zal aangesloten zijn via een 2,5mm2. Voor langdurig opladen aan 20A zou ik dat toch niet riskeren gezien de warmte die dit genereert. Een nieuwe kabel trekken van 4mm2 of 6mm2 (afhankelijk van afstand en amperage) is veel veiliger.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Effe de situatie schetsen.
Bij de nieuwbouw (vorig jaar) werd er een stopcontact voorzien voor een EV mobiele lader. De bekabeling is 6mm2 en het stopcontact is van het type "mag langere tijd zwaar belast worden". De afstand van het stopcontact tot aan de zekeringkast is hooguit 15 meter.
Dus, de bedrading is zeker voldoende. Ik heb zelf gevraagd om deze af te zekeren op 20A omdat "snel" laden voor mij (vooral naar de toekomst met het capaciteitstarief) enkel maar nadelen kent. Als "jong" gepensioneerden hebben we al de tijd om traag te laden.
 
Ik heb al een tijdje een Tesla, dus misschien niet meer beginner, maar de volgende vraag hoort hier misschien toch thuis: momenteel heb ik een Android phone en kan ik mijn Tesla openen en afsluiten vanuit de notifications die linksboven altijd zichtbaar zijn en als ik bluetooth connectie heb met de auto kan dat heel snel en zonder wachttijd (niet zoals die er wel is met opstarten App).
Nu mijn vraag, omdat ik overweeg over te stappen op iPhone: heeft die dat ook? Of zoiets? (dus snel openen zonder App vertraging)?
En eigenlijk ook algemeen: zijn er nog meer dingen die beter/minder goed/uitgebreider etc. zijn binnen iPhone icm Tesla in vergelijking met Android? Thx bij voorbaat.
 
Ik heb al een tijdje een Tesla, dus misschien niet meer beginner, maar de volgende vraag hoort hier misschien toch thuis: momenteel heb ik een Android phone en kan ik mijn Tesla openen en afsluiten vanuit de notifications die linksboven altijd zichtbaar zijn en als ik bluetooth connectie heb met de auto kan dat heel snel en zonder wachttijd (niet zoals die er wel is met opstarten App).
Nu mijn vraag, omdat ik overweeg over te stappen op iPhone: heeft die dat ook? Of zoiets? (dus snel openen zonder App vertraging)?
En eigenlijk ook algemeen: zijn er nog meer dingen die beter/minder goed/uitgebreider etc. zijn binnen iPhone icm Tesla in vergelijking met Android? Thx bij voorbaat.

Geen idee, maar koop een Google Pixel 6a, 6 of 6 Pro te bestellen via fnac .be of .fr. Ik snap niet waarom mensen zich willen pijnigen om van ecosysteem te veranderen, tenzij je echt ontevreden zou zijn en helemaal niet veel dingen doet op je telefoon. De Pixel serie is zo een beetje de iPhone ervaring, geen bloatware.
 
Ik heb al een tijdje een Tesla, dus misschien niet meer beginner, maar de volgende vraag hoort hier misschien toch thuis: momenteel heb ik een Android phone en kan ik mijn Tesla openen en afsluiten vanuit de notifications die linksboven altijd zichtbaar zijn en als ik bluetooth connectie heb met de auto kan dat heel snel en zonder wachttijd (niet zoals die er wel is met opstarten App).
Nu mijn vraag, omdat ik overweeg over te stappen op iPhone: heeft die dat ook? Of zoiets? (dus snel openen zonder App vertraging)?
En eigenlijk ook algemeen: zijn er nog meer dingen die beter/minder goed/uitgebreider etc. zijn binnen iPhone icm Tesla in vergelijking met Android? Thx bij voorbaat.
Met een iphone hoef je niets te doen. Je wandelt naar de auto en opent hem via de deurhendel (het ontsluiten gebeurt dan zonder enige actie op de telefoon, hij mag in de zak blijven). Ik dacht dat dat met een Android ook zo was.
Mijn vrouw had met haar Android eerst ook problemen en moest de app eerst openen, maar diep in de settings vond ik een instelling voor apps die altijd actief mogen blijven in de achtergrond. Ik had google home daar al in gezet voor de aansturing van onze huisdeursloten. De Tesla app er bij gezet en het openen werkt nu zonder actie.
Enige issue is dat er af en toe een vignetje op het app-ikoontje staat dat aangeeft dat ze een bericht heeft. Dit bericht is nergens te vinden. Volledig heropstarten van de telefoon doet het vignetje verdwijnen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Krisja
❗❗️ Dan moet ik hier ook eens posten 🤪 ❗❗

2 weken geleden 2 installateurs, aanbevolen op de Tesla site, aangeschreven voor een offerte voor een installatie van een Gen2.
Tot hiertoe nog totaal geen reactie...

Tesla, lezen jullie mee?

Jammer genoeg zelfde ervaring hier... Ondertussen al 4 maanden geleden en tot op heden geen enkele reactie, ook niet na herinnering...
Ondertussen natuurlijk al een alternatief gevonden ;-)