Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
.
Geen idee, maar koop een Google Pixel 6a, 6 of 6 Pro te bestellen via fnac .be of .fr. Ik snap niet waarom mensen zich willen pijnigen om van ecosysteem te veranderen, tenzij je echt ontevreden zou zijn en helemaal niet veel dingen doet op je telefoon. De Pixel serie is zo een beetje de iPhone ervaring, geen bloatware.
Dank voor je reactie, maar tja allerlei redenen waarom mensen keuzes maken (in mijn geval: werkgever heeft alleen iPhone als fatsoenlijk model i qua mogelijkheden). Maar voordat we in een algemene iOS vs Android discussie geraken: ik heb eigenlijk dus vooral behoefte aan een antwoord op de specifieke vraag die ik stel (excuses dit zo direct te melden). Thx.
Met een iphone hoef je niets te doen. Je wandelt naar de auto en opent hem via de deurhendel (het ontsluiten gebeurt dan zonder enige actie op de telefoon, hij mag in de zak blijven). Ik dacht dat dat met een Android ook zo was.
Mijn vrouw had met haar Android eerst ook problemen en moest de app eerst openen, maar diep in de settings vond ik een instelling voor apps die altijd actief mogen blijven in de achtergrond. Ik had google home daar al in gezet voor de aansturing van onze huisdeursloten. De Tesla app er bij gezet en het openen werkt nu zonder actie.
Enige issue is dat er af en toe een vignetje op het app-ikoontje staat dat aangeeft dat ze een bericht heeft. Dit bericht is nergens te vinden. Volledig heropstarten van de telefoon doet het vignetje verdwijnen.
Klopt. Zo werk het ook bij mijn Android. Geen probleem daar. Maar vrij regelmatig heb ik toch behoefte even snel de auto te openen op afstand als bijv. mijn kids iets uit de auto moeten hebben. Dan niet de hele app opstarten met bijbehorende wachttijd, maar dat via de Bluetooth connectie met de auto te kunnen doen is dan wel heel erg prettig. Met Android heb je dus die notificatie linksboven in het scherm, waar Tesla ook tussen staat. En daarbij enkele links zoals open/close. Heef iPhone ook zoiets is de vraag dus.
 
  • Like
Reactions: YCedric
.

Dank voor je reactie, maar tja allerlei redenen waarom mensen keuzes maken (in mijn geval: werkgever heeft alleen iPhone als fatsoenlijk model i qua mogelijkheden). Maar voordat we in een algemene iOS vs Android discussie geraken: ik heb eigenlijk dus vooral behoefte aan een antwoord op de specifieke vraag die ik stel (excuses dit zo direct te melden). Thx.

Klopt. Zo werk het ook bij mijn Android. Geen probleem daar. Maar vrij regelmatig heb ik toch behoefte even snel de auto te openen op afstand als bijv. mijn kids iets uit de auto moeten hebben. Dan niet de hele app opstarten met bijbehorende wachttijd, maar dat via de Bluetooth connectie met de auto te kunnen doen is dan wel heel erg prettig. Met Android heb je dus die notificatie linksboven in het scherm, waar Tesla ook tussen staat. En daarbij enkele links zoals open/close. Heef iPhone ook zoiets is de vraag dus.
Bij de iOS zou je dan een widget kunnen installeren:
E27647B6-9957-4459-AFA7-13FFBF30051B.jpeg
 
Dan niet de hele app opstarten met bijbehorende wachttijd, maar dat via de Bluetooth connectie met de auto te kunnen doen is dan wel heel erg prettig.
Als je bluetooth connectie hebt, gaat de auto toch open. Ook als je kinderen de deurhendel
bedienen? De deurhendel weet toch niet of jij de auto bedient of je kinderen.
Je bedoelt via internet wellicht (wifi of 4g).
App installeren bij je kinderen?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als je bluetooth connectie hebt, gaat de auto toch open. Ook als je kinderen de deurhendel
bedienen? De deurhendel weet toch niet of jij de auto bedient of je kinderen.
Je bedoelt via internet wellicht (wifi of 4g).
App installeren bij je kinderen?
Nee, de Tesla meet ook afstand. Het verbinden met Bluetooth doet hij al op ca 5-15m afstand. Dan kan je al bedienen op de manier zoals gemeld. Maar om de deur te kunnen openen moet je echt op ca. 1m zijn.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Mijn Tesla heeft wat velgschade opgelopen. Dit wil ik door een lokale ondernemer laten fixen.

Hoe doe ik dat met mijn sleutel en het beperken van de mogelijkheden. Wil echt niet dat ze onbeperkt toegang e.d. hebben.

Wie kan mij op weg helpen?
Valet mode inschakelen, dashboardkastje vergrendelen en evt. pin to drive instellen? Geen idee wat je nog meer zou kunnen doen.
 
  • Informative
Reactions: _Mattie_
Mijn parkeersensoren geven geen geluidssignaal als ik een object nader. Zoek mij rot in het menu maar kan nergens vinden hoe ik het geluid aan kan zetten. Weet iemand hoe ik het geluidssignaal aan kan zetten?
Uit de Owner’s manual:

Hoorbare feedback regelen​

U kunt de parkeerhulp met en zonder geluidssignaal gebruiken. Om het geluid in of uit te schakelen, tikt u op Bediening > Veiligheid > Parkeerhulp Geluidsignalen.

Bron: Model 3 Owner's Manual | Tesla
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben me aan het informeren voor de Tesla M3 SR. Maar ik vind daar eigenlijk bitter weinig informatie over terug qua batterijprestaties.
Buiten TB vind ik niet echt bronnen terug die het bereik in verschillende omstandigheden weergeeft.
Heeft iemand nog een bron waar ik naar kan kijken om zo wat in te schatten welk bereik ik ongeveer kan halen in mijn situatie?

Nee, de Tesla meet ook afstand. Het verbinden met Bluetooth doet hij al op ca 5-15m afstand. Dan kan je al bedienen op de manier zoals gemeld. Maar om de deur te kunnen openen moet je echt op ca. 1m zijn.
Afstand meten via bluetooth is echt enorm onbetrouwbaar. Ben je zeker dat dit iets is dat Tesla doet?
 
Ik ben me aan het informeren voor de Tesla M3 SR. Maar ik vind daar eigenlijk bitter weinig informatie over terug qua batterijprestaties.
Buiten TB vind ik niet echt bronnen terug die het bereik in verschillende omstandigheden weergeeft.
Heeft iemand nog een bron waar ik naar kan kijken om zo wat in te schatten welk bereik ik ongeveer kan halen in mijn situatie?
In de winter hooguit 20% minder range dan de aangegeven range. In de zomer klopt de aangegeven range in de mix snelweg/provincie/stad.
Rij je veel snelweg dan daalt de range. Overschrijdt je altijd de maximum snelheid? Succes, maar dan is de range je kleinste probleem om je druk over te maken. Vergeet niet dat je de SR "thuis" altijd tot 100% oplaadt, waardoor de range in van-huis-uit-situaties vaak net zo groot is als de LR die je doorgaans onder de 80% houdt. Pas op een lange trip merk je het verschil en zul je doorgaans 1 stop meer moeten maken (je laadt op een trip natuurlijk maar tot 80% want die laatste 20% gaan heel langzaam)
Afstand meten via bluetooth is echt enorm onbetrouwbaar. Ben je zeker dat dit iets is dat Tesla doet?
Meten???? Bedoeld wordt dat als je met een iPhone bij de auto komt (en deze niet in je kontzak zit*) de deuren altijd open gaan zonder dat je iets hoeft te doen.
*even een half piroutje maken met de klink ingedrukt, dan werkt het wel.
 
Hoi allemaal. Ik heb een model X en twijfel of mijn hoogte van de luchtvering “normaal” is in de laagste stand. Aan 1 kant lijkt deze wel erg laag te staan. Staat ie bij jullie ook zo laag in de laagste stand?
Het bleek een kapotte censor te zijn bij een van de wielen. Daardoor zakte hij te ver door aan één kant.
 
Onderhoud van de airco met vervangen van de droogmiddelzak: doen jullie dat proactief of wachten jullie tot het nodig is (en is er een manier om dat vast te stelllen)? Onze Model X is 3,5 jaar oud met 125k kilometer op de teller. Momenteel geen klachten, maar we vragen ons af of we iets moeten doen. Tesla zelf stelt dit onderhoud voor: Onderhoud van de auto
 
Onderhoud van de airco met vervangen van de droogmiddelzak: doen jullie dat proactief of wachten jullie tot het nodig is (en is er een manier om dat vast te stelllen)? Onze Model X is 3,5 jaar oud met 125k kilometer op de teller. Momenteel geen klachten, maar we vragen ons af of we iets moeten doen. Tesla zelf stelt dit onderhoud voor: Onderhoud van de auto
Ik had 200000km toen ik de auto verkocht. De airco werkte nog perfect.
Ik hoor meer problemen na een onderhoud, door dichtingen die niet meer goed gemonteerd zijn, dan problemen door gebrek aan onderhoud.
 
Onderhoud van de airco met vervangen van de droogmiddelzak: doen jullie dat proactief of wachten jullie tot het nodig is (en is er een manier om dat vast te stelllen)? Onze Model X is 3,5 jaar oud met 125k kilometer op de teller. Momenteel geen klachten, maar we vragen ons af of we iets moeten doen. Tesla zelf stelt dit onderhoud voor: Onderhoud van de auto
Ik twijfelde hier ook over, om de reden die Phil noemt, en "Don't fix it if it ain't broken". Toch heb ik het airco onderhoud na 4 jaar en 135000 km laten doen, want de airco is in een Tesla veel meer dan alleen comfort. Airco systeem wordt gebruikt voor batterijkoeling. Als die niet (goed) functioneert kun je nauwelijks nog rijden en laden.

Na de airco beurt hoorde ik wel nieuwe geluiden bij superchargen, een soort spoelend geluid (luchtbellen in water geluid). Dus ik dacht meteen, ik had het toch niet moeten doen. Maar de laatste maanden is dit geluid mij niet meer opgevallen en alles functioneert prima. Onlangs nog met 141.kW geladen in een snikheet Italië.