Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Met de juiste workaround heeft dit geen invloed. Als de app. altijd op staat gaat dit natuurlijk behoorlijk ten kosten van de accu.

Hoe heb ik het gedaan:
- Een automatisatie aangemaakt dat wanneer mijn iPhone aan de lader gaat hij mij een sms stuurt.
- Een sms van jezelf krijgen is vrij ongewoon en zal hopelijk binnen 10 jaar nog steeds een trigger zijn dat ik "iets" moet doen.
- Na de sms gekregen te hebben zet ik dus Phone Buddy op actief
- Aan het einde van de rit zal ik, als ik de iPhone vergeet, een herinnering krijgen op mijn applewatch.

Dus, ik herinner me eraan met een sms dat ik Phonbuddy moet activeren die dan weer dient om me er aan te herinneren dat de iPhone op de lader ligt als ik het voertuig verlaat.

Peter Koelewijn (bij wie ik nog op het podium heb gestaan) heeft er ooit een hit mee gehad en wordt nu werkelijkheid voor mij.
Je wordt ouder Papa...
Dit zit standaard ingebouwd in “Zoek mijn” van iOS.

Je krijgt dan automatisch een melding op je Apple Watch zodra je je iPhone (en andere apparaten, kun je instellen) achterlaat.
 
Nu de iPhone 14 uit is, wil ik mijn huidige iPhone verkopen. Ik vraag mij alleen af of een iPhone 7 (tijdelijk) als Phone Key gebruikt kan worden? Iemand enig idee?
 
Nu de iPhone 14 uit is, wil ik mijn huidige iPhone verkopen. Ik vraag mij alleen af of een iPhone 7 (tijdelijk) als Phone Key gebruikt kan worden? Iemand enig idee?
De Iphone 7 heeft het bij mij altijd goed gedaan.
De Iphone 13 doet het momenteel ook prima als key.

Bij wisseling mobiel wel opletten -> aanmelden van een nwe mobiel is nog niet automatisch "gekoppeld aan je profiel"
Als er verschillende berijders zijn aangemaakt moet de mobiel dus nog even aan betreffende profiel gekoppeld worden.

(mogelijk dat draadloos laden iets kritischer wordt vanaf Iphone 13 maar dat was je vraag niet)
 
  • Like
Reactions: DM231191
De Iphone 7 heeft het bij mij altijd goed gedaan.
De Iphone 13 doet het momenteel ook prima als key.

Bij wisseling mobiel wel opletten -> aanmelden van een nwe mobiel is nog niet automatisch "gekoppeld aan je profiel"
Als er verschillende berijders zijn aangemaakt moet de mobiel dus nog even aan betreffende profiel gekoppeld worden.

(mogelijk dat draadloos laden iets kritischer wordt vanaf Iphone 13 maar dat was je vraag niet)
Ik kan de iPhone 7 straks onder sleutels verwijderen toch? En dan de iPhone 14 weer opnieuw koppelen?
 
Ik kan de iPhone 7 straks onder sleutels verwijderen toch? En dan de iPhone 14 weer opnieuw koppelen?

Een mobiel kun je idd eenvoudig koppelen maar ook weer verwijderen. Bij ons staan er een stuk of 4 a 5 mobieltjes in als sleutel.
Idem voor personen met een eigen voorkeursprofiel -> zijn er bij ons ook een stuk of 5 (veel instellingen worden onder profiel opgeslagen)

Daarnaast worden er nog 2 kaartjes (sleutels) bij de auto geleverd -> deze kunnen ook aan een profiel gekoppeld worden met als de mobiel.

Als je een mobiel verwijderd en een nieuwe koppelt is het wel belangrijk om de "mobiel" en de "persoon" met elkaar te koppelen. De auto kan zelf niet raden welke mobiel (=sleutel) bij welk profiel hoort.

Maar misschien is het beter om de handleiding alvast een door te lezen. Voorpret noemen ze dat ;)
 
  • Like
Reactions: DM231191
Een mobiel kun je idd eenvoudig koppelen maar ook weer verwijderen. Bij ons staan er een stuk of 4 a 5 mobieltjes in als sleutel.
Idem voor personen met een eigen voorkeursprofiel -> zijn er bij ons ook een stuk of 5 (veel instellingen worden onder profiel opgeslagen)

Daarnaast worden er nog 2 kaartjes (sleutels) bij de auto geleverd -> deze kunnen ook aan een profiel gekoppeld worden met als de mobiel.

Als je een mobiel verwijderd en een nieuwe koppelt is het wel belangrijk om de "mobiel" en de "persoon" met elkaar te koppelen. De auto kan zelf niet raden welke mobiel (=sleutel) bij welk profiel hoort.

Maar misschien is het beter om de handleiding alvast een door te lezen. Voorpret noemen ze dat ;)
super, bedankt!!
 
Geen beginnersvraag maar ga er geen draadje voor aanmaken. Sinds een paar dagen stinkt het enorm in de M3 als de verwarming begint te lopen. Alsof er een stuk kaas ligt te rotten. Maar er ligt niks eetbaars in de auto en evenmin heb ik een dooie muis gevonden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
 
Geen beginnersvraag maar ga er geen draadje voor aanmaken. Sinds een paar dagen stinkt het enorm in de M3 als de verwarming begint te lopen. Alsof er een stuk kaas ligt te rotten. Maar er ligt niks eetbaars in de auto en evenmin heb ik een dooie muis gevonden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
Schimmel in de airco is een standaard probleem net na een hete periode.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Krisja and Enzo63