You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar verbruikt de auto ook energie met weersomstandigheden zoals vandaag? Bijvoorbeeld dat een temperatuursensor actief blijft.In de zomer gebruik ik het wel, maar - zeker met AC - verbruikt het nogal wat energie.
Ik heb deze aanstaan, thuis als de auto aan de kabel hangt, maar zonder de AC. Als de auto in de felle zon staat hoor je de ventilator lopen. De temperatuur loopt wel op tot boven de ingestelde 40 graden, vaak wel 45 a 48 graden. Het gebruik is 1 a 2 kWh per dag. Bij een extreem zonnige dag soms zelfs 3 kWh. Maar als het buiten koud is haalt de binnentemperatuur geen 40 graden en doet de Cabin overheat protection helemaal niets. Ik meet dan geen stroomverbruik, althans het is zo weinig dat het niet meetbaar is.Cabin overheat protection: hebben jullie deze aan? In Nederland niet echt van toepassing lijkt mij. Maar als je deze op "On" laat, verbruikt de auto dan energie?
Ik denk dat het afhangt van het type batterij. Aangezien je een nieuwe MYP hebt, ga ik ervan uit dat deze een LFP-batterij heeft en Tesla suggereert dat LFP regelmatig tot 100% moet worden opgeladen. Maar voor oudere auto's met Li-batterij was 80-85% de aanbevolen dagelijkse ladingTo what % do you actually charge your battery? I read all kinds of (conflicting) messages on the internet. I don't need the range and one says as close as possible the 50% and the other 70% and the other 90% again....
I think it depends on the type of battery. Since you have a new MYP, I'm assuming it has an LFP battery and Tesla suggests that LFP needs regular charging to 100%. But for older cars with Li battery, 80-85% was the recommended daily charge
I think it depends on the type of battery. Since you have a new MYP, I assume it has an LFP battery and Tesla suggests that LFP should be charged to 100% regularly. But for older cars with Li battery, 80-85% was the suggested daily charge
The Y Performance doesn't have LFP.I think it depends on the type of battery. Since you have a new MYP, I'm assuming it has an LFP battery and Tesla suggests that LFP needs regular charging to 100%. But for older cars with Li battery, 80-85% was the recommended daily charge
I think it depends on the type of battery. Since you have a new MYP, I assume it has an LFP battery and Tesla suggests that LFP should be charged to 100% regularly. But for older cars with Li battery, 80-85% was the suggested daily charge
Ja dit kost meer energie, maar in deze tijd van het jaar niet echt nuttig meer. Overigens heeft mijn auto zonder dit actief te hebben al vaak zat temperaturen bereikt die boven de 55 graden liggen. Ik activeer het alleen maar bij echt warme dagen met veel zon.Maar verbruikt de auto ook energie met weersomstandigheden zoals vandaag? Bijvoorbeeld dat een temperatuursensor actief blijft.
De temperatuur loopt wel op tot boven de ingestelde 40 graden, vaak wel 45 a 48 graden.
Dus in de winter uit en in de zomer aan (in principe).Ja dit kost meer energie, maar in deze tijd van het jaar niet echt nuttig meer. Overigens heeft mijn auto zonder dit actief te hebben al vaak zat temperaturen bereikt die boven de 55 graden liggen. Ik activeer het alleen maar bij echt warme dagen met veel zon.
Hij heeft hem aan, met airco uit schrijft hij. Kan wel dan.Dan vrees ik dat je COP (cabin overheat protection) niet aanstaat
Krisja,Dan vrees ik dat je COP (cabin overheat protection) niet aanstaat
Zoals zovelen, ik incluus, heeft zich of laat zich vangen aan de app. Daar kan je inderdaad COP inschakelen, maar als je niet de juiste procedure in je voertuig zelf hebt ingeschakeld, werkt COP niet.
Met schade en schande in Spanje ondervonden als je in een wagen van 58°C stapt, met COP opstaan (in de app)
Hoe werkt COP in de M3:
- Sentry mode in de wagen uitschakelen (niet in de app.)
- COP in de wagen op "aan" zetten
- COP kan nu ook bediend worden vanaf de app. (zolang Sentry mode niet ingeschakeld wordt)
- Als COP "echt" aanstaat, krijg je bij het afsluiten van de M3 een melding op je smartphone dat COP staat ingeschakeld.
Met andere woorden, COP en sentry mode werken niet samen
Dat heb ik ook gelezen. Maar verbruikt COP in de winter energie doordat sensoren actief blijven?Het is toch zo dat COP alleen actief is tot 12 uur na het rijden. Of is dit nu anders geworden?
COP kan je via de app inschakelen door eerst even dog mode aan en uit te zetten, daarna kan je het schuifje bedienen, werkt prima. Ik gebruik COP regelmatig, zwart op zwart wordt ERG heet. Wat betreft laden staat het bij mij standaard op 80% en laad ik als ik onder de ~15% kom.Dan vrees ik dat je COP (cabin overheat protection) niet aanstaat
Zoals zovelen, ik incluus, heeft zich of laat zich vangen aan de app. Daar kan je inderdaad COP inschakelen, maar als je niet de juiste procedure in je voertuig zelf hebt ingeschakeld, werkt COP niet.
Met
Bescherming van de elektronica, stuurbekleding, vegan leder.Wat is het voordeel van COP?