Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Er is dan een betaling niet gelukt om een of andere reden, die moet je nog goedkeuren in de app en dan is alles weer goed. Mooi dat ze nu wel toestaan om 25 kWh te laden ik heb gehad dat het niet kon.
Inderdaad een probleem met de kaart maar werd opgelost.

Trouwens, ik ben zelf gestopt met laden dus of er een beperking opzit? (De eerste keer was het trouwens 37,5kWh.)
 
Hier ook last van met de MY. Dit is aanwezig sinds de update naar Android 13. Had hier al naar gezocht op internet en op TMC en de omschrijving lijkt exact dezelfde als bij de Android 13 update voor de Pixel. Bluetooth lijkt het wel nog te doen maar BLE (Bluetooth Low Energy) zit in een soort slaapstand. Bluetooth uit/aanzetten werkt dan maar het is wel vervelend.

Ik verwacht dat een update van Samsung het binnen korte tijd wel zal oplossen.


Kan het dat je de route hebt gestart op een plaats waar je geen of slechte verbinding had?
Als ik vertrek van op het werk, uit de ondergrondse parking waar geen netwerk beschikbaar is, merk ik ook dat er totaal geen rekening wordt gehouden met wegafsluitingen en omleidingen. Ik wacht dus altijd een paar minuten na het uitrijden om de route te plannen want in de buurt van de R0 is die ontbrekende info cruciaal.
@boeiend ik heb het gemeld via de samsung members app en kreeg het verzoek binnen 5 minuten nadat het zich voordoet een foutenrapport toe te zenden. Hou deze app ingedrukt, druk op foutrapport maken, tik op categorie bluetooth, geef een toelichting en binnen 10 minuten wordt een en ander verzonden. Samen staan we sterker. Thnx
 
  • Like
Reactions: boeiend
Ik had het weer. Snapt iemand dit?
Ik rij van Lelystad naar Veghel 2 graden C en ga van 95% SOC naar 59% SOC (verbruik 36% (dit klopt ongeveer want bij warm weer gebruik ik 30%.
Op de terugweg 58% vertrek en met een klein ommetje door Utrecht met 16% thuis iets meer verbruik 42% Zou redelijk kloppen denk ik.

Maar na een uurtje thuis staat ie op 6% SOC?
Ik heb dit nu al 3 keer gezien eigenlijk iedere keer als ik met een lage onder 18% SOC thuis aankom. Ik verlies dan heel plotseling ongeveer 10%.
 
Afgelev
Ik had het weer. Snapt iemand dit?
Ik rij van Lelystad naar Veghel 2 graden C en ga van 95% SOC naar 59% SOC (verbruik 36% (dit klopt ongeveer want bij warm weer gebruik ik 30%.
Op de terugweg 58% vertrek en met een klein ommetje door Utrecht met 16% thuis iets meer verbruik 42% Zou redelijk kloppen denk ik.

Maar na een uurtje thuis staat ie op 6% SOC?
Ik heb dit nu al 3 keer gezien eigenlijk iedere keer als ik met een lage onder 18% SOC thuis aankom. Ik verlies dan heel plotseling ongeveer 10%.
Afgeleverde spanning warm vs koud.
De wagen kan geen resterende capaciteit rechtstreeks meten. Hij leidt die af van de geleverde spanning die minimaal daalt bij legere batterij.
Die spanning daalt echter ook bij afkoelen.
Blijft echter in schatting die omrekening. Maar is enige mogelijkheid.
Verder kan ook ondertussen de laagspanningsbatterij nig opgeladen zijn.
 
Ik had het weer. Snapt iemand dit?
Ik rij van Lelystad naar Veghel 2 graden C en ga van 95% SOC naar 59% SOC (verbruik 36% (dit klopt ongeveer want bij warm weer gebruik ik 30%.
Op de terugweg 58% vertrek en met een klein ommetje door Utrecht met 16% thuis iets meer verbruik 42% Zou redelijk kloppen denk ik.

Maar na een uurtje thuis staat ie op 6% SOC?
Ik heb dit nu al 3 keer gezien eigenlijk iedere keer als ik met een lage onder 18% SOC thuis aankom. Ik verlies dan heel plotseling ongeveer 10%.
Zag ik met regelmaat in de winter toen ik de X nog had.
 
Hij doet het in de zomer en in de winter. Nu kwam hij uit de kou in een 'warme' 15-17C garage. Ik denk dat het met de BMS te maken heeft want de vorige keer heb ik bij thuiskomst de cel spanning gemeten. SOC 13,3 % met 3,287 V avg cel voltage na een uurtje SOC 3,14 % 3,03 V avg
Nu was bij SOC 5,54% en 3,35 V avg.
De lage SOC met de bijbehorende Voltages komen goed overeen met mijn grafiek die 13,3% SOC voor de drop ligt duidelijk onder de lijn. Ik heb de 16% niet uitgelezen maar ik verwacht dat die waarde ook niet op de lijn ligt.

In mijn bijlage is mijn grafiek van SOC versus Cel-voltage te zijn. Het meest ligt redelijk op de lijn maar onder de 20% SOC is het niet zo strak. Blauw is 2021 orange is 2022.

Ik dacht dat de 12V accu niet bijgeladen wordt bij een SOC onder de 20%,
 

Attachments

  • SOC versus cel voltage.pdf
    307.4 KB · Views: 42
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik dacht dat de 12V accu niet bijgeladen wordt bij een SOC onder de 20%,
Ik vermoed dat het percentage waaronder de laagspanningsaccu (kan ondertussen ook 16V zijn) niet meer bijgeladen wordt lager ligt.
Die accu voedt immers een aantal veiligheidsfuncties die best zo lang mogelijk werkend gehouden worden: deuren openen, alarm, alarmknipperlichten, handrem, frunk openen…
 
Ik overweeg de Model 3/Y Waarschuwingsluidspreker voor voetgangers aan te schaffen, kan mij (en een ander) een keer een hoop gedoe schelen. Maar als ik hem in de shop laat checken krijg ik als waarschuwing "Dit product is voor geen enkele auto in uw Tesla-account geschikt". Ik heb een 2019 Model 3.
Iemand ervaring mee?
 
Ik overweeg de Model 3/Y Waarschuwingsluidspreker voor voetgangers aan te schaffen, kan mij (en een ander) een keer een hoop gedoe schelen. Maar als ik hem in de shop laat checken krijg ik als waarschuwing "Dit product is voor geen enkele auto in uw Tesla-account geschikt". Ik heb een 2019 Model 3.
Iemand ervaring mee?

Ik schat in dat je hiermee de attentie van de voetgangers wel ga krijgen.

Screenshot 2022-12-09 at 15.36.32.png
 
I am considering purchasing the Model 3/Y Pedestrian Warning Speaker, saves me (and someone else) a lot of hassle. But when I have it checked in the shop I get the warning "This product is not suitable for any car in your Tesla account". I have a 2019 Model 3.
Anyone experience?
If your car has external speakers, you can just load sounds through the dashboard.
 
Vanochtend waren de handvaten aangevroren. Was er een manier om bepaalde deuren open te laten gaan?
Met de app is zeker een mogelijkheid, maar die had ik vroeger niet bij mijn M3.
Wat ik altijd deed was met de zijkant van de hand een "soort karateslag" tegen de handle uit te voeren.
Daardoor "schrok" het ijslaagje los en kon ik daarna gewoon de deur opendoen.
 
  • Funny
Reactions: AGNL
Ik overweeg de Model 3/Y Waarschuwingsluidspreker voor voetgangers aan te schaffen, kan mij (en een ander) een keer een hoop gedoe schelen. Maar als ik hem in de shop laat checken krijg ik als waarschuwing "Dit product is voor geen enkele auto in uw Tesla-account geschikt". Ik heb een 2019 Model 3.
Iemand ervaring mee?
volgens mij alleen vanaf een bepaald productienummer. Pas toen is de auto er geschikt voor gemaakt, meen ik ?

edit: ik vond dit nog: How to Install PWS and Boombox in your Tesla - TESBROS BLOG
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Furb