Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de temperatuur ook lager staan. maar wel al gemerkt dat op een zonnige koude dag da wagen snel opwarmt. hierdoor begint hij actief te koelen terwijl dit niet noodzakelijk hoeft te zijn. de temperatuur dan verhogen zorgt ervoor dat hij niet of minder gaat koelen. bij laatste trip vanuit Oostenrijk heb ik de AC uitgeschakeld en de verluchting zelf geregeld. Was buiten koud genoeg en spaart toch aanzienlijk wet percenten.
 
Ja, de afgelopen dagen met die zon dan is de auto lekker opgewarmd en ik heb zelfs al twee keer met de verwarming helemaal uit gereden. Woon-werk is ook maar 20 km.
Maar tegenstrijdige adviezen geven klopt gewoon niet.
Er had misschien moeten staat dat je op het juiste moment de juiste temperatuur moet instellen. Bijvoorbeeld eerst koud zodat de verwarming niet gaat werken en dan later als de zon erop staat de temperatuur hoger instellen anders gaat ie koelen. :cool:
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er had misschien moeten staat dat je op het juiste moment de juiste temperatuur moet instellen. Bijvoorbeeld eerst koud zodat de verwarming niet gaat werken en dan later als de zon erop staat de temperatuur hoger instellen anders gaat ie koelen. :cool:

ja, of je zou gewoon een temperatuur range kunnen instellen. Alles tussen de 19 en 23 is prima.

En...

- nooit koelen als het buiten kouder is
- nooit verwarmen als het buiten warmer is
- zodra de temperatuur (range) bereikt is de fan op standje 3 zetten
 
  • Like
Reactions: Paco and adjego
Bij de parkeergarage bij mij in de buurt staan 5 openbare laders van EV Box. Op een van deze laders had ik gisteren een vreemde glitch. Het laadproces start normaal op en ik zie door de achterruit voordat ik wegloop dat het aantal uren wordt getoond tot de batterij vol zal zijn. Toen ik thuis kwam had ik een bericht in de Tesla app dat het laden was gestopt nadat de auto ca 1 minuut had geladen. Ik ben later terug naar de garage gegaan en kon het laden opnieuw starten door de kabel los te maken en weer opnieuw aan te sluiten. Ik moest wachten op een passagier en ben ca 20 minuten in de auto blijven zitten. Ook toen hoorde en zag ik dat het laden na ca 1 minuut werd gestopt maar werd het laadproces zonder mijn ingrijpen opnieuw gestart en bleef de auto opladen tot mijn passagier arriveerde en wij zijn vertrokken. Na een rit door de stad heb ik de auto opnieuw aan dezelfde EV-box gezet om op te laden. Toen ik thuis kwam had ik weer een bericht in de Tesla app dat het laden was gestopt na ca 1 minuut laden.

Waarom lukt het de auto wel om een gestopte laadsessie te herstarten als ik de auto zit maar niet als er niemand in de auto zit? En is dit een glitch in mijn auto? Of is het een glitch van de EV Box?
 
Hoewel geen beginner meer, heb ik dit niet eerder meegemaakt. De auto wil sinds vandaag niet meer laden aan mijn eigen of openbare laadpaal. Houdt er steeds na een paar minuten mee op. Knap vervelend, ik ga vanavond nog even bij de supercharger testen anders kom ik maandag niet eens op mijn werk 😬. Nu heb ik op 13 maart al een service afspraak staan voor iets anders maar daar kan ik niets aan toevoegen. Iemand die weet hoe ik zo snel mogelijk een afspraak hiervoor kan maken of moet ik dan eerst de bestaande afspraak verwijderen?
Nu schoot me net te binnen dat het gedoe is begonnen toen ik de Eneco slim laden app heb gebruikt. Vrij snel weer verwijderd want werkte meer tegen dan mee. De app was gekoppeld aan de auto via de Tesla login. Wellicht dat die koppeling ergens op de achtergrond nog voor problemen zorgt, ondanks dat de app is verwijderd. Volgende vraag dus; iemand een idee hoe je die koppeling helemaal kunt verbreken?
Nieuw wachtwoord aanmaken
Om hier nog even op terug te komen, de password reset (voor de zekerheid toch maar nieuw password ingesteld :)), lijkt het probleem te hebben opgelost. Het lag dan toch aan de Eneco app die op de achtergrond nog actief was.
Bedankt allen voor het meedenken en de suggesties, top forum dit!
 
ja, of je zou gewoon een temperatuur range kunnen instellen. Alles tussen de 19 en 23 is prima.

En...

- nooit koelen als het buiten kouder is
- nooit verwarmen als het buiten warmer is
- zodra de temperatuur (range) bereikt is de fan op standje 3 zetten
Ook voor Camp Mode zou ik dit zeer graag willen. Alles tussen 16 en 21 graden is wat mij betreft goed.
 
..... in de Tesla app dat het laden was gestopt na ca 1 minuut laden.

Waarom lukt het de auto wel om een gestopte laadsessie te herstarten als ik de auto zit maar niet als er niemand in de auto zit? En is dit een glitch in mijn auto? Of is het een glitch van de EV Box?
Interessant. Vandaag in een parkeergarage in Nijmegen geladen en had ruwweg hetzelfde. Na in mijn geval een uurtje stopte het laden volgens de appmelding. Drukken Srart Laden (oid) geeft een foutmelding. Zoiets als " er is reeds een opdracht tot srarten gegeven, kijk in uw auto voor info ". Wel viel me op dat de app op dat moment als stroomsterkte 5A aangaf, terwijl hij begon op 13A en bij het stoppen nog verre van vol was. Het lijkt wel alsof de loadbalancing van de (5) laadpunten onderling, een te laag amperage voor de auto opleverde (5A) en de auto het opgaf. Daarna nieuwe sessie gestart en na 1,5u weer hetzelfde. App geeft niet thuis bij poging tot herstart. Niet teruggegaan. Toen ik enige uren later bij m'n auto kwam bleek hij tóch verder gegaan te zijn...
 
Nog onbekend met forum dus mogelijk een reeds bekende vraag hieronder. Ik heb mijn tesla Y nu ca 4 wkn en had vanochtend ijsvorming aan de binnenkant van mijn voorruit. Moet mi niet kunnen, had ik bij mijn vorige Bmw en Audi na 6 jaar nog geen last van. Wekend probleem?
 
Nee staat voornamelijk uit te … advies altijd standaard aan? Maar dan gaat de airco stinken als je die niet droog rijdt?
Dat verklaard het teveel aan vocht in je interieur.
Ja, zou 'm gewoon aan laten.

Liever airco af en toe 's laten reinigen als je last heb van stank. Heb ik na 3 jaar overigens nog niet hoeven doen. Vroeger met oudere auto's wel eens.