Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Met 130 heb ik dat niet... met 140 wel... vrachtwagens rijden praktisch altijd 90 op de begrenzer. AP vind kennelijk 40km/u verschil ok en daar boven niet.

SUPER irritant gedrag overigens maar ja.. je kan tegenwoordig toch geen 150 meer op AP (ook super irritant...).

Deze wintersport ook veel minder op AP gereden want ik werd helemaal kriegel van het corrigeren met het gaspedaal en de AP limiet. Sorry, maar 140 op een lege autobahn in de nacht is gewoon echt te laag.
Tijd om over te stappen naar Tinkla + Openpilot

 
Vraagje, welke ‘afstand tot voorligger’ raden jullie aan bij AP? Ik merk dat hij bij stand 3 veel hard optrekt en remt in files. Moet ik de afstand dan vergroten?

Klopt, maar dat is met alle volgafstanden.

Er werkt maar 1 ding... je snelheid terugschroeven tot 10km/u en dan als de file echt oplost de snelheid resetten.

Vroeger was stop en go verkeer echt zo fantastisch op AP. Onbegrijpelijk hoe ze dat hebben verprutst. Het is ze het probleem van het super traag optrekken bij een groen verkeerslicht hebben verholpen. Ik vermoed dat exact dezelfde routine wordt gebruikt voor afstand tot auto bij files als verkeerslichten.
 
Klopt, maar dat is met alle volgafstanden.

Er werkt maar 1 ding... je snelheid terugschroeven tot 10km/u en dan als de file echt oplost de snelheid resetten.

Vroeger was stop en go verkeer echt zo fantastisch op AP. Onbegrijpelijk hoe ze dat hebben verprutst. Het is ze het probleem van het super traag optrekken bij een groen verkeerslicht hebben verholpen. Ik vermoed dat exact dezelfde routine wordt gebruikt voor afstand tot auto bij files als verkeerslichten.
Het heeft te maken met vision only. De camera’s kunnen minder snel de afstand tot de voorligger inschatten dan een radar. Een fotocameralens heeft ook wat tijd nodig om scherp te zetten (zelfde principe als afstand meten).
Tegen dat AP dan door heeft dat de voorligger vertrokken is, rijdt die al aan een zekere snelheid en AP geeft dan door om ook die snelheid aan te nemen (resultaat is hard optrekken). Idem bij stoppen, maar dan omgekeerd. Vooraleer AP door heeft dat de voorligger vertraagt, staat hij al bijna stil. AP wil dan ook zo snel mogelijk naar 0 en gaat in de remmen.
Toen we nog een radar hadden zag AP onmiddellijk dat de voorligger vertrok. Dus vanaf dat de snelheid net iets boven 0 is. AP gaf dan ook direct de opdracht om iets boven nul te gaan rijden, wat resulteerde in zo goed als exact de voorligger volgen, dus even smooth als deze voorligger optrekken.
Wat ontbreekt bij vision is een beperking van de versnelling of vertraging. Dit laatste enkel als er plaats is natuurlijk. Met de radar was dat niet nodig omdat men mocht vertrouwen dat de voorligger niet schokkend zou rijden en men die gewoon mocht volgen in zijn versnelling of vertraging.
Ik verwacht geen oplossing omdat de nieuwe radar dit wel zal oplossen. Wie die niet heeft is dus ‘gejost’.
 
Het heeft te maken met vision only.
Nee, die was al zo toen radar nog werkte.

Het gaat om de super oncomfortabele manier van wegrijden vanuit stilstand die onnodig is in files ongeacht ELKE gat.

AP zou juist moeten kiezen voor blijven rollen en niet tot stilstand komen maar het is zo dom om gas te blijven geven terwijl het verderop gewoon stil staan.

Je hebt wel deels gelijk hoor want het is door vision only er niet beter op geworden maar daar ligt niet de oorzaak van het "launch" gevoel maar ik vermoed wel het slechte aanremmen in stop en go.
 
Beste forum leden heb even een vraagje vanochtend kreeg ik een foutmelding van profiel diepte achterband laag (zie bijlage), ik heb zelf naar me achter banden gekeken en er zit nog aardig wat profiel op de band.

Is deze melding zelf te resetten of moet ik perse een tesla service afspraak maken? Want telkens als ik me auto start krijg ik een popup van de foutmelding.
FA59B6CE-B26C-4B95-AADA-41F2941F8C9B.jpeg
 
Beste forum leden heb even een vraagje vanochtend kreeg ik een foutmelding van profiel diepte achterband laag (zie bijlage), ik heb zelf naar me achter banden gekeken en er zit nog aardig wat profiel op de band.

Is deze melding zelf te resetten of moet ik perse een tesla service afspraak maken? Want telkens als ik me auto start krijg ik een popup van de foutmelding.
View attachment 920926
Staat de juiste velg maat geselecteerd? Ik neem aan dat de auto dit detecteert omdat er meer omwentelingen zijn dan verwacht voor je bandenmaat.