Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bekijk(s) Tesla(cam)!

This site may earn commission on affiliate links.
eigenlijk sta/stond ik nooit zo stil bij het merk Tesla en de mogelijke bekijks die het met zich mee brengt. Uiteindelijk via de lease door gunstige bijtelling een (rode) model 3 aangeschaft en daar rij ik inmiddels al een maand of twee met veel plezier in rond. Een week of twee terug heb ik de teslacam functie geactiveerd met een 128gb usb stick. Na een week rijden ben ik deze eens terug gaan kijken (ik heb een onverklaarbaar krasje gevonden en probeerde uit te vinden via de camera beelden waar het ontstaan is) en mijn mond viel letterlijk open van de hoeveelheid bekijks die de auto trekt wanneer hij geparkeerd staat. Zoveel zelfs dat ik inmiddels een mapje op mijn laptop heb aangemaakt met daarin de meest bijzondere momenten. Er zitten hilarische situaties tussen. Zo gaat het van mensen die tien minuten lang rond de auto lopen en hem in detail fotograferen tot dames die op vrij bijzondere manieren poseren naast de auto alsof het die van hen is. Uiteraard dit alles zonder gêne en wetenschap dat het opgenomen wordt.

Ik denk niet dat het netjes is de beelden hier zomaar publiekelijk te maken maar ik kan een ieder aanraden savonds op de bank met een bakje popcorn de teslacam video’s terug te kijken. Erg amuserend!
 
Buitenland is helemaal extreem inderdaad! Heb al wat geweldige reacties in België, Duitsland en Frankrijk gekregen. Nederlanders zitten (over het algemeen) van nature vol afgunst dus je zult hier niet zo snel iemand naar je toe zien komen om een complimentje te geven.
 
Ik heb een keer meegemaakt dat busje van een x bedrijf mij tot 2 keer toe niet wilde laten invoegen terwijl er wel ruimte voor was. Elke keer dat ik wilde invoegen begon het busje vaart te maken. Het busje ging nog voor een aantal km’s bumperkleven om vervolgens mij met een uitgestoken middelvinger rechts in te halen.

Ik had de TeslaCam toen nog niet gereed gemaakt, maar wat had ik graag de beelden naar dat bedrijf x willen sturen.

Ik vraag me trouwens af of je hufterig rijgedrag of verkeersovertreders die je op de dashcam vastlegt kan melden bij de politie...
 
Ik heb een keer meegemaakt dat busje van een x bedrijf mij tot 2 keer toe niet wilde laten invoegen terwijl er wel ruimte voor was. Elke keer dat ik wilde invoegen begon het busje vaart te maken. Het busje ging nog voor een aantal km’s bumperkleven om vervolgens mij met een uitgestoken middelvinger rechts in te halen.

Ik had de TeslaCam toen nog niet gereed gemaakt, maar wat had ik graag de beelden naar dat bedrijf x willen sturen.

Ik vraag me trouwens af of je hufterig rijgedrag of verkeersovertreders die je op de dashcam vastlegt kan melden bij de politie...

Recent iets vergelijkbaars op de A2 meegemaakt.
Vanuit de auto de politie gebeld en dankzij de achteruitrijcamera kon ik perfect het nummerbord doorgeven. Politieauto ging onderweg naar mijn locatie. “Helaas” nam de hufter een afrit voor de politie er was. Ik heb aangeboden om beelden te delen maar daar kunnen ze niets mee. Ze moeten zelf op heterdaad betrappen. Enige wat ze dan nog kunnen doen is naar de auto uitkijken en staande houden voor een goed gesprek.

Overigens is het in dit soort situaties erg jammer dat er geen (directe) afspeel mogelijkheid is van de camerabeelden.
 
Last edited: