Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belasting elektriciteit laadpalen vanaf volgend jaar gehalveerd

This site may earn commission on affiliate links.
Help me eens even. Hoe gaat deze regeling in de praktijk ten uitvoer gebracht worden? Wie profiteert straks van deze regeling? Ik kan me er iets bij voorstellen bij bijvoorbeeld bij Fastned en andere exploitanten van een laadinfrastructuur. Dan zou voor ons als afnemer het tarief ook omlaag moeten gaan. Maar hoe gaan wij met onze eigen laadpalen op het werk en thuis hiervan profiteren?
 
De reacties bij het artikel op nu.nl zijn weer lekker voorspelbaar. Weer dat Belgische artikel waar iedereen al van weet dat het niet klopte. Weer die discussie over kolen centrales. Weer dat gezeur over waterstof.

Ik begin er een beetje moe van te worden.
Maar goed: OT ik ben benieuwd hoe ik dat met mijn eigen laadpaal moet gaan regelen thuis. Apart aangeven bij mijn elektriciteitsleverancier?
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
De reacties bij het artikel op nu.nl zijn weer lekker voorspelbaar. Weer dat Belgische artikel waar iedereen al van weet dat het niet klopte. Weer die discussie over kolen centrales. Weer dat gezeur over waterstof.

Ik begin er een beetje moe van te worden.
Maar goed: OT ik ben benieuwd hoe ik dat met mijn eigen laadpaal moet gaan regelen thuis. Apart aangeven bij mijn elektriciteitsleverancier?

Verspreid mijn blog (willemsen.olivier.wordpress.com) maar zoveel mogelijk. Daarin heb ik wat onderzoeken van TNO en wat andere cijfers samengevat om aan te tonen hoe veel schoner een elektrische auto is ten opzichte van een vergelijkbare benzine/diesel auto.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ and Keezje
Verspreid mijn blog (willemsen.olivier.wordpress.com) maar zoveel mogelijk. Daarin heb ik wat onderzoeken van TNO en wat andere cijfers samengevat om aan te tonen hoe veel schoner een elektrische auto is ten opzichte van een vergelijkbare benzine/diesel auto.
Dat doe ik regelmatig, maar deze mensen willen niet overtuigd worden. Ze willen hun gal spuien en staan niet open voor andere afwijkende ideeën....
 
Help me eens even. Hoe gaat deze regeling in de praktijk ten uitvoer gebracht worden? Wie profiteert straks van deze regeling? Ik kan me er iets bij voorstellen bij bijvoorbeeld bij Fastned en andere exploitanten van een laadinfrastructuur. Dan zou voor ons als afnemer het tarief ook omlaag moeten gaan. Maar hoe gaan wij met onze eigen laadpalen op het werk en thuis hiervan profiteren?

Stel je voor dat het voordeel bij de exploitanten van laadpalen zou blijven hangen en dat deze dan hierdoor gestimuleerd worden om meer laadinfrastructuur te bouwen?

Als jouw laadpaal op het werk op de installatie van het gebouw staat, dan denk ik dat je al gauw boven de 10'000 kWh per jaar zit en dan is iedere kWh met nog minder energiebelasting belast.
 
Klopt. Dit bericht lijkt afkomstig van een beter geïnformeerde bron: Auto en Fiscus

Inderdaad, zo lijkt het haast twee verschillende artikelen waarbij er één is die de plank behoorlijk mis slaat is mijn mening. Wat dat betreft vind ik de journalistiek van tegenwoordig abominabel. Men verneemt iets en schrijft maar iets raak en kijkt niet eens meer of het wel zo bedoeld is, als de lezer maar geamuseerd is.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik heb op kantoor een aparte aansluiting met een aantal laadpalen. Ik vermoed dat er dan ergen een EAN nummer zal moeten worden geregistreerd om in aanmerking te komen.

Maar, ook buiten mijn eigen voordeel vind ik het een goede ontwikkeling. Ik hoop wel dat de Fastneds van deze wereld eventuele kortingen ook aan aan de afnemer doorgeven.
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ