Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgian Firmware 8.0

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand hier al V8? Mijn vrouw wordt gek van me dat ik weer naar de Tesla loop om te kijken of de update er is :)
Ik las dat er een wereldwijde uitrol zou zijn, maar blijkbaar is dat niet zo?

Je krijgt een melding op je smartphone (mits je de Tesla app hebt geïnstalleerd en hebt ingesteld dat er een melding verschijnt wanneer er een firmware update is). Scheelt je in ieder geval een heleboel keren lopen naar de auto en mogelijk ook wat frustratie bij je vrouw :)

Maar ehhh.....ik heb ook nog niets en ben net zo ongeduldig.....
 
Ik las net op een US thread dat de MX rollout nog wel even op zich laat wachten (few weeks). Ben benieuwd... de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, aangezien Elon aangaf dat deze rollout (uiteraard weer) gefaseerd wordt gepusht. Het is nu alweer vrijdag. Leek me ook sterk dat ze immediate worldwide release doen met betrekking tot 'update problems'.
 
is inderdaad logisch. Spijtig genoeg heb ik thuis een probleem om de wagen aan de wifi te verbinden. Heb voldoende ontvangst op de smartphone, maar de Tesla heeft altijd maar 1 blokje. Hierdoor krijgt de app ook moeilijk toegang tot de wagen. Zal toch nog eens met de instellingen en richting van de router moeten spelen dit weekend...
 
  • Disagree
Reactions: slevit1md
is inderdaad logisch. Spijtig genoeg heb ik thuis een probleem om de wagen aan de wifi te verbinden. Heb voldoende ontvangst op de smartphone, maar de Tesla heeft altijd maar 1 blokje. Hierdoor krijgt de app ook moeilijk toegang tot de wagen. Zal toch nog eens met de instellingen en richting van de router moeten spelen dit weekend...
Hier exact hetzelfde. Extra accesspoint vlak achter garagedeur waar de auto voor staat levert zelfs amper winst op. Ik begreep dat de wifi antenne rechtsvoor ergens zit, dus zal hem vanavond eens met de neus richting garage zetten. Wellicht scheelt het :)
 
Er lijkt eindelijk een beetje tempo in te komen:

Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App

Wel allemaal VS.

Hier te lande vrees ik dat vannacht bidden tot Sinterklaas (Sint-Maarten, vier weken eerder, voor de gelukkige Tesla-bezitters uit Aalst/Beveren/etc.) minstens even efficiënt zal zijn als vannacht een access point op de frunk zetten :(

En eigenlijk heeft Tesla ongelijk: die uitrol is juridisch wat risicovol, dus dat doe je niét in het meest juridisch (over)geciviliseerde land ter wereld (met class actions/punitive damages/exemplary damages etc.), maar eerder in een bananenrepubliek. Kan Tesla natuurlijk niet, want ze verkopen nog geen wagens in bananenrepublieken. Maar dan kies je toch gewoon het koninkrijk België voor de eerste uitrol?
 
is inderdaad logisch. Spijtig genoeg heb ik thuis een probleem om de wagen aan de wifi te verbinden. Heb voldoende ontvangst op de smartphone, maar de Tesla heeft altijd maar 1 blokje. Hierdoor krijgt de app ook moeilijk toegang tot de wagen. Zal toch nog eens met de instellingen en richting van de router moeten spelen dit weekend...
Slechte WiFi ontvangst is zo 2010...

Koop één Unify LR accespoint van Ubiquity Networks en heel je wijk heeft WiFi!

Ze hebben desnoods buiten antennes, en de accesspoints kunnen samen 1 netwerk vormen, niet alleen door WiFi extension, maar ook via het LAN, waardoor er geen bandbreedte verloren gaat, met naadloze overdracht van aangesloten apparaten van accesspoint tot accesspoint.
 
Slechte WiFi ontvangst is zo 2010...

Koop één Unify LR accespoint van Ubiquity Networks en heel je wijk heeft WiFi!

Ze hebben desnoods buiten antennes, en de accesspoints kunnen samen 1 netwerk vormen, niet alleen door WiFi extension, maar ook via het LAN, waardoor er geen bandbreedte verloren gaat, met naadloze overdracht van aangesloten apparaten van accesspoint tot accesspoint.

En met de App, kun je ook makkelijk apparaten blokkeren, dag stiekem youtuben:D
Voor buiten de UAP-AC gebruiken. Via Google Maps kun je mooi het bereik zien.
 
Last edited:
To the moderators:

I just noticed that a thread in Dutch about Firmware 8.0 from the Belgium and the Netherlands subforum got merged with this main thread in English about 8.0.

This however seems unwarranted to me in this case, as we were having discussions in Dutch about the firmware which not only will not be understood by many other members but has also completely broken our conversations.

While I understand why (to curb the flurry of FW8.0 threads) and possibly how this was done, I would like to ask for the thread to be split out again if possible.

Greetings, Ivo Grijt.