PatrickL
Member
Ik zit met dezelfde situatie.
Ik laat een tranfo van 10kVA installeren zodat ik op 3f 400V 14A kan laden. Ik heb ook gekozen voor een Wall-B Laadstation met vaste kabel (http://www.muurlader.nl/ hier kan je ook prijzen vinden). De degelijke behuizing omdat mijn laadstation buiten in de regen staat. De vaste kabel omdat dit veel praktischer is ipv elke ochtend met die natte kabel te staan sukkelen.
Ik vind het wel straf dat de mensen van Tesla Brussel geen betere info geven aangezien ze een uitgebreid rapport (net zoals ik) hebben verkregen van het Vito (proeftuin-EV) die het ganse gebruik met de UMC van Tesla uit de doeken hebben gedaan. Met en zonder N, enkelfasig, 3 fasen, 230v, 400v.
Succes!
Ik laat een tranfo van 10kVA installeren zodat ik op 3f 400V 14A kan laden. Ik heb ook gekozen voor een Wall-B Laadstation met vaste kabel (http://www.muurlader.nl/ hier kan je ook prijzen vinden). De degelijke behuizing omdat mijn laadstation buiten in de regen staat. De vaste kabel omdat dit veel praktischer is ipv elke ochtend met die natte kabel te staan sukkelen.
Ik vind het wel straf dat de mensen van Tesla Brussel geen betere info geven aangezien ze een uitgebreid rapport (net zoals ik) hebben verkregen van het Vito (proeftuin-EV) die het ganse gebruik met de UMC van Tesla uit de doeken hebben gedaan. Met en zonder N, enkelfasig, 3 fasen, 230v, 400v.
Succes!
Dat vind ik wel lastig omdat de oplossing waarvoor ik nu gekozen heb mij specifiek door Tesla aanbevolen werd (omdat rode stopcontact 3x400V niet mogelijk was door gebrek aan N). Zij hebben dus iets verkeerd verteld -niet zeer professioneel.
Hoeveel kost zo'n laadstation ongeveer ? Wat zijn de voordelen van een laadstation tov een UMC ? En klopt het dat ik mijn geld niet helemaal verloren heb omdat de laadstation sowieso aan een blauwe stopcontact verbonden moet worden ?