ebullio
Well-Known Member
Wij hebben een type 2 stekker aan de auto kant, dat is het enige verschilEr lijkt alleen een US versie genoemd te worden. Is iemand al een EU-compatible versie tegengekomen? (wat is het technische verschil per regio?)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wij hebben een type 2 stekker aan de auto kant, dat is het enige verschilEr lijkt alleen een US versie genoemd te worden. Is iemand al een EU-compatible versie tegengekomen? (wat is het technische verschil per regio?)
Is het haalbaar/veilig om een US stekker te bestellen en zelf een type2 stekker op te 'knutselen' ?Wij hebben een type 2 stekker aan de auto kant, dat is het enige verschil
Is het haalbaar/veilig om een US stekker te bestellen en zelf een type2 stekker op te 'knutselen' ?
Dinsdag wordt mijn Model S geleverd, Yes!!!:biggrin:
Heb afgelopen maandag nog eens geïnformeerd bij de electricien of de transfo en Wall-B tijdig geïnstalleerd gaat worden. Hij weet mij nu te vertellen dat de transfo pas tegen einde maart gaat geleverd worden en voor de Wall-B weten ze geen leverdatum op te geven. Oorspronkelijk was het 4 weken levertermijn voor de Wall-B en 10dagen voor de transfo. We zijn nu 6 weken verder en zit nu met de gebakken peren daar de UMC bij mij thuis niet werkt omdat ik geen neuter heb (vandaar de transfo). Heeft er iemand een suggestie hoe ik mij 14 dagen kan behelpen?
Dag PatrickL,
Heb gelezen dat deze getest gelukt was, maar wat hield die precies in? Was het de UMC aansluiten op een rode stekker met 3*240 zonder neuter?
mvg,
JanH.
Dag Patrick,Beste JanH,
Nee, dat lukt dus niet met de UMC die door Tesla wordt meegeleverd. De UMC verwacht een neuter, als die er niet is stopt hij ermee. De test die forumlid s-19910 heeft gedaan was met zijn zelfgemaakte UMC. Die verwacht geen neuter en doet zijn werk wel bij een enkelfasige 230v. aansluiting. Enkel bij de test met 3x230v zonder neuter schakelt de auto zelf over naar enkelfasig. Dat is de reden dat ik een scheidingstransfo ( geen spaartransfo) laat plaatsen om toch nog een neuter te bekomen en zo op een aanvaardbare snelheid te laden.
Groeten,
Patrick
Dag Patrick,
OK, bedankt, ik dacht/vreesde het al. Ik probeer met een KEBA P20, enkelfasig, 32A maar auto wil maar tot 13A gaan. In de loop van de week probeer ik met een zwaardere leiding, zien of dat iets uithaalt. Uw scheidingstransfo, is dat met PlugIn co. of eigen initiatief?
mvg,
JanH
Daar het ik de SPT10000/D/BTE laten bestellen door mijn electricien. Ik heb gekozen voor de 10kVA (400V, 14,4A) omdat ik maar één lader heb in mijn wagen en omdat ik maar 3x230v 32a heb. Zo heb ik nog 7A over om 's nacht nog enkele huishoudtoestellen te laten draaien
En over wat voor prijskaartje spreken we hier dan (orde van grootte)? En ik neem aan dat er dan nog een passend laadpunt bij die transfo moet bijgerekend worden?
Voor de transfo is het 1200€ ex. BTW plus installatie, daarbij nog de nodige beveiligingen en de laadpaal. Ik zal rond de 3500€ komen.
Wel, dit bewijst nog maar eens dat zich goed informeren en bij meer dan één leverancier te rade gaan, zijn vruchten afgeeft. Zo kreeg ik een tijdje geleden een offerte voor een gelijkaardige installatie van de firma Electric Fuel, waarin ze ondermeer voor die SPT 10000 alleen al 2535 + BTW vroegen. Met laadpunt (3 x 400V/16A) kwamen ze aan meer dan 4100 EUR!
Ik maakte mij toen al de bedenking dat het "Tesla Model S doelpubliek" door veel leveranciers (van allerlei producten & diensten: installateurs van laadpunten, car coaters, verzekeraars,...) wellicht als "voldoende kapitaalkrachtig" ingeschat wordt, zodat overal wel wat percentjes mogen bijgerekend worden...
Heb je toevallig tijd om wat foto's van je opstelling te posten, en welk laadvermogen je hiermee in de praktijk haalt? Ik heb een offerte liggen (incl. de smart charging optie) en ben er heel benieuwd naar.
Alvast bedankt!
Ik heb ook panelen en wil graag smart chargen. Als je nog wat foto's en meer info hebt graag.
Heeft iemand nog een keer de link en kortingscode voor de laadkabelshop van dat forumlid?
Ik heb net mijn blauwe 32A adapter geleverd gekregen (Na 6 maanden.... )
Ga straks even wat aansluiten thuis om te kijken of ik netjes 32A Enkel-fase kan laden. Is handig voor in Frankrijk en de UK.
In NL is 32A 1-fase erg zeldzaam.
Volgens mij wel ja. Hij pakt de eerste fase van beide laders. Al weet ik het niet 100% zeker.Kort vraagje. Heb je voor enkel phase, 32A een duo lader nodig?