Ben sinds dinsdag aan het sukkelen geslagen met mijn UMC.
De chronologie:
-maandag om 10u00 in de garage van ons hotel gestart met laden (230V, 8A)
-dinsdag net tegen de auto terug omtrent de 80 à 90% zat werd het laden onderbroken... gaan kijken... 4 flitsjes van de rode led op de UMC... groundfault...
Gezien de ouderdom van het stopcontact (ik schat jaren '50) de UMC maar opgeborgen en gemeld aan de receptie. Maar maakte me geen zorgen omdat ik toch vol genoeg was om tot aan de geplande SuC te geraken in Erftstad.
-spijtig genoeg de technieker van het hotel niet meer kunnen spreken
-naar huis gereden via SuC Erftstad
-woe. avond thuis starten met laden op 230V, 13A (400V-adapter zat te ver weg tussen de koffers) maar zekering sloeg uit omdat het vrouwke direct was begonnen met een was in te steken en die zitten op dezelfde kring... :redface:
-valiezen uitgepakt en 400V-adapter aangesloten en begonnen met laden (400V, 16A) ... na een half uur differentieel gesprongen... (het springen van de differentieel is iets wat nu de rode draad begint te vormen)
-dan maar de nacht in gegaan met de schuko op 8A
-donderdagochtend differentieel rond 6u00 gesprongen...
-zekeringenkast open gevezen, IR-camera erop, een van de draadjes aan de automaten was warmer dan de rest ... draadje zat los... terug vast gevezen
-overdag terug een laadbeurt... differentieel springt opnieuw, probleem was dus nog steeds niet opgelost
Tesla Aartselaar gebeld, mocht direct langskomen
Hebben daar mijn UMC 5 minuutjes aan een demo-wagen gehangen, geen probleem natuurlijk, het stelt zich pas na een half uur op 11kW of 7u op +/-2kW. Dus toch ter controle een UMC van hen mee gekregen.
-Deze ochtend 1u30 11kW met hun UMC... geen enkel probleem, een half uur met mijn UMC... differentieel weer gesprongen
-opnieuw met de IR-camera gekeken en blijkt dat de automaat die de Tesla voedt zeer traag (op 2u tijd) opwarmt tot 70°C, ongeacht met welke UMC ik laad.
Er zijn dus verschillende zaken tezamen gekomen, maar ondertussen kan ik het wel reproduceren door 30 min. met mijn UMC te laden.
Komende dagen ga ik het nog eens proberen door een nacht op 2kW te laden.
En nu (eindelijk) de vraag: zijn er hier met nog deze ervaring?