Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
WiFi versies van de P30 zijn vanaf juni beschikbaar. Zover ik weet is er geen upgrade mogelijkheid, naar WiFi.
Mijn webinterface is onderdeel van een smarthome systeem. Loxone.com. Om met Loxone smartcharge, interface ed. te realiseren kun je me altijd een PM sturen.
Toen theplugincompany bij installatie van mijn P30 (het topmodel met wifi support) tot de vaststelling kwam dat dat niet geimplementeerd was (terwijl dat wel in de keba marketing docs stond) beweerden ze dat mijn P30 ging moeten geswapt worden voor een neiuwe versie van hetzelfde model. Juni is wel laat, de vorige dayum die ze me gegeven hadden na communicatie met Keba was Q3 2016. Dat is een deadline die duidelijk niet gehaald is.
 
Toen theplugincompany bij installatie van mijn P30 (het topmodel met wifi support) tot de vaststelling kwam dat dat niet geimplementeerd was (terwijl dat wel in de keba marketing docs stond) beweerden ze dat mijn P30 ging moeten geswapt worden voor een neiuwe versie van hetzelfde model. Juni is wel laat, de vorige dayum die ze me gegeven hadden na communicatie met Keba was Q3 2016. Dat is een deadline die duidelijk niet gehaald is.

Klopt, in Q4 is de melding gekomen dat er uitstel is naar juni 2017....
 
Ik heb hier nog eens over nagedacht en denk dat het echt veel simpeler kan.
Gewoon 15 rode 3x16A wcd's (of Tesla HPWC v2) geschakeld achter de inviduele 3x25A meterkasten. Voor de doorbelasters nog een MID metertje er tussen en iedereen bekijkt het maar lekker zelf. Individueel kan men zelfs nog voor een Maxem o.i.d. kiezen.
Als je de leidingen toch nog moet leggen, trek je net zo makkelijk de elektriciteitsvoorzieningen van de bergingen en parkeerplaatsen van achter de individuele meterkasten vandaan.
Geen verdienmodellen van derden, uitsluitend eenmalige aanlegkosten.
Dat was inderdaad een prima oplossing geweest, echter staat de parkeergarage los van de huizen, die staan in een straatje verderop.

Er is dus een losse parkeergarage met een meterkast. De gezamenlijke energiekosten (licht, luchtblazers, poortbediening) worden betaald door de VVE, maar het gebruik van laadpalen moeten uiteraard worden doorbelast naar de gebruikers.

De suggestie van Hans is interessant, maar ik weet niet of dit in de praktijk haalbaar is. We hebben een mix aan auto's (plugin-hybrides en full electric), en sommige kopen ook om klaar te zijn voor de toekomst.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Heb het nog niet geprobeerd maar op de website van Enexis staat:
"Bij Enexis kunt u een nieuwe gasaansluiting of elektriciteitsaansluiting aanvragen voor uw nieuwbouwhuis. Ook een bouwaansluiting of een extra aansluiting kunt u door ons laten aanleggen."

Ik lees verder nergens dat je geen twee aansluitingen op één adres kan hebben. Het is niet gebruikelijk maar van wat ik tot nu toe gelezen heb komen ze hem gewoon aansluiten.
Twee aansluitingen op 1 adres kan prima. Ik heb een tweede aansluiting op mijn thuisadres. Aansluiting staat op naam van mijn BV, dus geen lastige verrekeningen. Nu met de verlaagde belasting helemaal interessant.
 
Twee aansluitingen op 1 adres kan prima. Ik heb een tweede aansluiting op mijn thuisadres. Aansluiting staat op naam van mijn BV, dus geen lastige verrekeningen. Nu met de verlaagde belasting helemaal interessant.
Het is alleen maar interessant als het totale verbruik van beide aansluitingen de 10.000 kWh niet overschrijdt.
Als je thuis een warmtepomp en/of een groot huis hebt, dan is het verbruik als snel boven de 10.000 kWh en profiteer je ook met één aansluiting van het lage energiebelasting tarief zonder de kosten van de tweede aansluiting.
 
Het is alleen maar interessant als het totale verbruik van beide aansluitingen de 10.000 kWh niet overschrijdt.
Als je thuis een warmtepomp en/of een groot huis hebt, dan is het verbruik als snel boven de 10.000 kWh en profiteer je ook met één aansluiting van het lage energiebelasting tarief zonder de kosten van de tweede aansluiting.
Behalve als je ook 3x25A echt beschikbaar wilt hebben voor het laden. Vast recht slechts €20 per maand (ongeveer). Dus goedkoper dan 3x35A wat ruim €75 per maand kost.
Nu dus extra interssant omdat de energie belasting voor de eerste 10kWh ook lager is voor een laadpaal aansluiting.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Sinds een paar dagen wordt de type 2 stekker van mijn laadstation niet meer gelocked door mijn S.
Als ik dan het laadstation activeer, dan gebeurd het wel maar helaas wordt er dan niet geladen.
De S blijft weergeven dat de poort open is en dat er een laadkabel aangesloten kan worden.
Iets voor deze periode, had ik een aantal dagen last van afgebroken sessies.

Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik dacht misschien aan de weerstand tussen de aarde en de poximity pin?
Kan iemand me misschien vertellen welke waarde deze weerstand moet bezitten?
Ik heb daar nu namelijk het evchargeking apparaatje tussen zitten en daar wordt de weerstand middels de printplaat van een waarde voorzien.

Of zou de stekker misschien geen goed contact meer maken en misschien wel versleten zijn?

Publiekelijk laden of met de umc werkt gewoon wel, dus het ligt vlgs mij niet aan de Tesla
 
Had gisteren na de tip hier op het forum de "verklaring laadpalen" van de Nuon site gedownload en ingevuld. Vandaag bericht dat ik de eerste was die dit aangevraagd had en men nog in overleg was met de belastingdienst hoe ze dit moeten afhandelen. Formulier is alweer van de website gehaald.
Nu dus afwachten wat er gaat gebeuren.
 
Vandaag een nieuwe HPWC gemonteerd aan de garage.

IMG_0934.JPG
 
Sinds een paar dagen wordt de type 2 stekker van mijn laadstation niet meer gelocked door mijn S.
Als ik dan het laadstation activeer, dan gebeurd het wel maar helaas wordt er dan niet geladen.
De S blijft weergeven dat de poort open is en dat er een laadkabel aangesloten kan worden.
Iets voor deze periode, had ik een aantal dagen last van afgebroken sessies.

Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik dacht misschien aan de weerstand tussen de aarde en de poximity pin?
Kan iemand me misschien vertellen welke waarde deze weerstand moet bezitten?
Ik heb daar nu namelijk het evchargeking apparaatje tussen zitten en daar wordt de weerstand middels de printplaat van een waarde voorzien.

Of zou de stekker misschien geen goed contact meer maken en misschien wel versleten zijn?

Publiekelijk laden of met de umc werkt gewoon wel, dus het ligt vlgs mij niet aan de Tesla
Laat dit toch maar eens aan Tesla weten. Zij kunnen op afstand zien wat er niet goed gaat.
Er staat sowieso een TSB open voor het vervangen van een bepaald onderdeel van de laadpoort, daar schijnt corrosie op voor te kunnen komen door vochttoetreding.
 
Had gisteren na de tip hier op het forum de "verklaring laadpalen" van de Nuon site gedownload en ingevuld. Vandaag bericht dat ik de eerste was die dit aangevraagd had en men nog in overleg was met de belastingdienst hoe ze dit moeten afhandelen. Formulier is alweer van de website gehaald.
Nu dus afwachten wat er gaat gebeuren.

Dat is apart. Heb het formulier al enkele weken geleden bij GreenChoice aangevraagd, ingevuld en retour gezonden.
Gaat volgens GreenChoice in met ingang van de maand waarin zij het formulier krijgen.
Kreeg eerst keurig telefonische informatie (had zeker niet de indruk de eerste te zijn!) en had dezelfde dag het formulier in de mail zitten.
Zal inderdaad niet door veel bedrijven worden aangevraagd, maar bij hen geen enkel probleem gehoord over afspraken die nog met de belastingdienst gemaakt zouden moeten worden.
Wellicht zijn ze er wat verder mee dan bij Nuon.
 
Sinds een paar dagen wordt de type 2 stekker van mijn laadstation niet meer gelocked door mijn S.
Als ik dan het laadstation activeer, dan gebeurd het wel maar helaas wordt er dan niet geladen.
De S blijft weergeven dat de poort open is en dat er een laadkabel aangesloten kan worden.
Iets voor deze periode, had ik een aantal dagen last van afgebroken sessies.

Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik dacht misschien aan de weerstand tussen de aarde en de poximity pin?
Kan iemand me misschien vertellen welke waarde deze weerstand moet bezitten?
Ik heb daar nu namelijk het evchargeking apparaatje tussen zitten en daar wordt de weerstand middels de printplaat van een waarde voorzien.

Of zou de stekker misschien geen goed contact meer maken en misschien wel versleten zijn?

Publiekelijk laden of met de umc werkt gewoon wel, dus het ligt vlgs mij niet aan de Tesla
Check even of alle schroef terminals goed vastzitten, door de temperatuurverschillen die bij het laden optreden willen ze nog wel eens los gaan zitten...
 
De weerstand tussen aarde en PP zou voor een 32A laadkabel 220 Ohm moeten zijn. Wikipedia
Publiekelijk laden of met de umc werkt gewoon wel, dus het ligt vlgs mij niet aan de Tesla
Ik ga er op basis van je uitleg vanuit dat je laadstation een vaste kabel heeft en dat alleen daarmee de problemen zich voordoen.
Ik zou denken dat er inderdaad iets mis is met de type 2 stekker van die vaste laadkabel.

Vraag: vergrendelt de losse type 2 kabel die je gebruikt bij publieke laadpalen zonder probleem? Wat als je de losse laadkabel enkel kant auto inplugt? Vergrendelt die dan wel?
Indien ja, dan heeft het laadstation zelf er niets mee te maken en ligt het zeker aan de stekker van de vaste laadkabel.
 
Loop even in de aansluitkast van je laadpunt de draadklemmen na, waar draden/klemmen met een schroef vastgezet zijn.
Door temperatuurwerking gaan ze soms losser zitten.
Was mij in ieder geval zo na een jaartje. Kan ook voor ongewenste warmteontwikkeling zorgen.
Simpelweg aandraaien van de schroeven, maar denk natuurlijk wel om de 220V spanning!
Is in ieder geval verstandig om dit jaarlijks een keer te doen en wellicht de oplossing voor je probleem.
Zo niet, zie de posts boven.
 
Dat van die aansluitingen is waar, maar heeft niets te maken met het fenomeen dat optreedt.
Ik benadruk bij mijn klanten ook altijd dat ze een stopcontact waarop ze voor het eerst laden, even moeten monitoren. Een slecht contact betekent verhitting en is dus gevaarlijk.
Terug over het probleem van Jamas:
Normaal zou de kabel kant auto zelfs moeten vergrendelen wanneer die niet met het laadstation verbonden is.