Jobbeke
(Peter)
Bij tesla kan je wel verloopstuk van type 1 laadpaal naar type 2 auto kopen (tesla.shop)Ik ben ook zeer geïnteresseerd naar mogelijkheden/ervaringen voor zo'n adapter/verloopstuk. Bij voorkeur geschikt voor min. 25A
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij tesla kan je wel verloopstuk van type 1 laadpaal naar type 2 auto kopen (tesla.shop)Ik ben ook zeer geïnteresseerd naar mogelijkheden/ervaringen voor zo'n adapter/verloopstuk. Bij voorkeur geschikt voor min. 25A
Da's dus precies verkeerd om voor mijn 2e autootje.Bij tesla kan je wel verloopstuk van type 1 laadpaal naar type 2 auto kopen (tesla.shop)
Dacht ik werkelijk alle verloopjes te hebben....Bij tesla kan je wel verloopstuk van type 1 laadpaal naar type 2 auto kopen (tesla.shop)
Dacht ik werkelijk alle verloopjes
Ik zou het niet weten, maar anders zou de verloopstekker niet gemaakt zijn!Dacht ik werkelijk alle verloopjes te hebben....
Type1 laadpaal??? Bestaat dat, en waar dan?
Dat is HET nadeel van een vaste kabel.Ik zou een TWC willen kopen voor mijn tesla 90d, maar mijn echtgenote rijdt met een nissan leaf (type 1) aansluiting, is het aangeraden om een adapter van type 2 (laadbox) naar type 1 (voertuig) te gebruiken. (Ik denk ergens gelezen te hebben dat jij ook een tesla en leaf hebt)
De combinatie met een hydrofoor + lift lijkt mij zowat de moeilijkste om op in te spelen: beide overige verbruikers generegen zeer regelmatig hoge piekstromen: zowel bij het opstarten van de pomp als bij het vertrek van de lift.Pas op voor de combinatiebelasting van laadpunt |+ hydrofoor + lift(en) op dezelfde aansluiting. Mijn laadpunt zit op een aparte aansluiting, maar de aansluiting van het complex is 3x35A. Toevallig recent laten meten met een datalogger of die aansluiting niet omlaag kon naar 3x25A; wat helaas niet mogelijk was.
Load balancing kon dus wel eens nodig zijn.
Thuis had ik de 1e jaren een kast met daarin een krachtstroomaansluiting waar ik m'n UMC aangekoppeld liet. Deze heb ik later vervangen voor de HPWC van Tesla achter een Maxem loadbalancing systeem.Laadpaal zonder vaste kabel.... (had je toch eerst?)
Ik zou een TWC willen kopen voor mijn tesla 90d, maar mijn echtgenote rijdt met een nissan leaf (type 1) aansluiting, is het aangeraden om een adapter van type 2 (laadbox) naar type 1 (voertuig) te gebruiken. (Ik denk ergens gelezen te hebben dat jij ook een tesla en leaf hebt)
Ik zou het niet weten, maar anders zou de verloopstekker niet gemaakt zijn!
Heb je ook enkel nodig wanneer je een wagen hebt met type 1.Dacht ik werkelijk alle verloopjes te hebben....
Type1 laadpaal??? Bestaat dat, en waar dan?
Ja, ik zie het, maar dat koppelstuk is te koop bij tesla.Martijn bedoelt een koppelstuk waarmee hij aan een type1 laadpaal zijn Tesla kan opladen. In Denemarken zag ik meerdere laadpalen in parking met een type1 vaste kabel.
Lang leve standaarden!!!
Waar kan je dat kopen ?Sinds kort hebben we thuis als tweede EV een Fiat 500e, deze heeft ook een Type-1. Voor de Tesla gebruik ik een lader met vaste kabel.
Ik heb een adapterkabel van Type-2 naar Type-1 gekocht, werkt probleemloos, en ook i.c.m. bruikbaar met mijn type-2-type-2 laadkabel.
Met een 32A Type-2 naar -1 adapter-kabel kan ik daarmee dan tot tot 30A (enkel-fase natuurlijk) de Fiat laden op de 22 kW publieke laadpalen (met ' maar' iets van 6,6 kW uiteraard)
In principe zou dat op alle Type-1 EV's moeten werken, het signaleringsprotocol is gelijk. Wel heb ik wel eens ergens gelezen dat een Zoe soms niet op alle laders werkt, maar kan dat zo snel niet terugvinden.
Tip : Wel een klein hangslotje kopen zodat je de Type-1 stekker aan de auto kan vergrendelen. Dan heb je minder kans dat je adapterkabel 'geleend' wordt.
Edit :
DAn krijg je dus zoiets..
View attachment 223664
Vorige week viel het mij in 1 keer op dat mijn Tesla nog maar met 32km/u wordt geladen. Er wordt maar 10a gebruikt. Wanneer ik het laadvermogen in de auto aanpas naar bijvoorbeeld 12a gaat het effectieve laadvermogen naar 8a.
Ik laad thuis niet met een laadpaal maar gewoon met een rode CEE stekker. Standaard heb ik gescheduled dat het laden om 23.00 start.
IK vraag me nu wel af hoe het komt dat er niet meer met 16a geladen wordt (dit gebeurde eerste wel). Kan het zijn dat de auto dit zelf instelt of ligt het toch ergens in mijn huis aansluiting?
Maxem laat je toe om het laadvermogen van de TWC aan te passen ifv de restcapaciteit van je installatie. je kan dus besparen door een lager vermogen van je thuisinstallatie (bijv 25A ipv 32A).Een combinatie van Maxem en TWC ? Waarom dan niet ineens een Fivari Smart met een EVChargeKing Tesla connector ? Lijkt me een all-in-one oplossing (die bovendien wellicht goedkoper is ?).