You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niet zolang Tesla het V2G tegenhoudt.
Op zich kan het interessant om te ontladen en met dalende kosten van de batterij en wat limitaties is dat wel houdbaar. Echter blijft het elektriciteitsnet voorlopig gewoon op AC gebaseerd en heb je dus dit soort complexe (lees: dure) hardware nodig om het te faciliteren.Niet zolang Tesla het V2G tegenhoudt.
Het een hoeft niet te beteken dat het andere ook moet.... een lader welke direct DC aangevoerd krijgt en het DC je auto in stopt staat los van DC uit de auto terug het net op. V2G is naar mijn mening niet efficiënt. Het laden en ontladen voor andere zaken dan autorijden is echt niet gewenst. Degeneratie op een thuisaccu betekend gewoon wat minder capaciteit voor je huis, en je plaatst makkelijk een extra accu erbij. Degeneratie van je autoaccu zijn gewoon minder kilometers en je kan niet zomaar een accu bijplaatsen. En gaan we ook weer allemaal zeuren hier dat de accu toch wel terugloopt enzo in het "janken over" topic....Niet zolang Tesla het V2G tegenhoudt.
Ach, wat heet tegenhouden.Niet zolang Tesla het V2G tegenhoudt.
Is er op het US-gedeelte nog niemand op het idee gekomen om een Dyno-testbank om te bouwen en daarmee zijn/haar powerwall op te laden? Lijkt me de "gemakkelijkste" manier om met een Tesla V2G mogelijk te maken.Ach, wat heet tegenhouden.
Nice en met de signaalkabel (tot aan de meterkast?) inderdaad klaar om echt SMART te maken.
De opgegeven prijs lijkt mij, met al de hier gebruikte componenten, toch een onderschatting. Een vaste laadkabel met Mennekesstekker en SMART EVSE module kosten op zich al ruim 300€. De aardlek is, indien type B ipv de gebruikte type A, nog eens 150€ en indien van Scheider een veelvoud en de contactor, behuizing en kabeltjes toch opnieuw bijna 100€. Wat verzendingskosten...
dus volgens mij eerder 500€, alleen aan componenten, dan de meegegeven 300€
De Tesla Wall Connector icm de Maxem is een Smart oplossing. Naar mijn mening veruit de mooiste oplossing welke bij mij thuis prima werkt.Bedankt allen voor de duidelijke toelichtingen. Ik dacht op enkele plaatsen in dit forum gelezen te hebben dat er dikwijls voorkeur gegeven werd aan een Tesla Wall Connector, vandaar mijn initiële interesse hierin. Echter, als het op een andere (en betere wegens smart) manier kan dan liever deze optie uiteraard.
Na goed nagedacht te hebben ga ik het advies van HWS volgen en kiezen voor de combi TwC & Maxem. Lijkt prima te werken en geen risico om iets mis te doen waarmee ik de wagen om zeep kan helpen. Het scheelt ook maar een beetje in aankoop en via de monitoring is het abonnement haar geld wel waard denk ik.
De Tesla Wall Connector icm de Maxem is een Smart oplossing. Naar mijn mening veruit de mooiste oplossing welke bij mij thuis prima werkt.