Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Een laadbox met een vaste kabel, zoals de Tesla box (inderdaad een mooi ding), waar 7.5 mtr kabel aan hangt ziet er een beetje rommelig uit.

Vind je bovenstaand plaatje er beter uitzien dan een Tesla Wallcharger met kabel er omheen?
Gat in de muur om kabel door te voeren. Haak om kabel omheen te wikkelen. Plug type 2 houder om stekker in te steken.
Tis maar wat je mooi vindt. :eek:
 
Je kan het geheel heel discreet maken door een socket, ingewerkt in de muur te voorzien, in plaats van een lange kabel.
Dan heb je niet het gebruiksgemak van een vast kabel,maar ook niet de corrosie en de kwetsbaarheid van de kabel die buiten tegen de gevel hangt.
 
Je kan het geheel heel discreet maken door een socket, ingewerkt in de muur te voorzien, in plaats van een lange kabel.
Dan heb je niet het gebruiksgemak van een vast kabel,maar ook niet de corrosie en de kwetsbaarheid van de kabel die buiten tegen de gevel hangt.
Dat is ook exact wat ik in gedachte heb. Alleen een stekker aansluiting aan de gevel.
 
Dat is ook exact wat ik in gedachte heb. Alleen een stekker aansluiting aan de gevel.
Toch lijkt mij een losse kabel (het is al eerder gezegd) een slechtere oplossing, die moet je telkens in/uit je auto of garage halen.
Dat gaat veel meer tijd kosten dat een vaste kabel die je alleen maar van een ophangsysteem hoeft te halen en in te pluggen.
Daar zijn best mooie oplossingen voor, ik kan me herinneren dat Frank een gepoedercoated Tesla T had gemaakt waar de kabel overheen gehangen kon worden, denk alleen dat hij daar nu geen zin meer in heeft.
 
Ik heb dit zo opgelost. Hpwc in de kelder. Met het dekseltje van mijn Mennekens kabel er op tegen corrosie.
 

Attachments

  • IMG_2616.JPG
    IMG_2616.JPG
    468.2 KB · Views: 60
  • IMG_2617.JPG
    IMG_2617.JPG
    549 KB · Views: 53
  • IMG_2619.JPG
    IMG_2619.JPG
    672.4 KB · Views: 55
  • IMG_2620.JPG
    IMG_2620.JPG
    356.2 KB · Views: 51
Toch lijkt mij een losse kabel (het is al eerder gezegd) een slechtere oplossing, die moet je telkens in/uit je auto of garage halen.
Dat gaat veel meer tijd kosten dat een vaste kabel die je alleen maar van een ophangsysteem hoeft te halen en in te pluggen.
Daar zijn best mooie oplossingen voor, ik kan me herinneren dat Frank een gepoedercoated Tesla T had gemaakt waar de kabel overheen gehangen kon worden, denk alleen dat hij daar nu geen zin meer in heeft.
Maar de cad-tekeningen heeft hij wel nog ergens in een digitale schuif liggen... als je het lief vraagt.
 
Goed nieuws voor ons Belgen, vanwege de minister van Justitie Koen Geens : Oplaadpaal elektrische wagen eenvoudiger installeren in mede-eigendom

Huh!? Waarom krijgt dit nu een disagree??

1. de aanbrenger van de link geeft ons extra info
2. De inhoud lijkt me nu toch verre van negatief te zijn… ?
3. Staat "Goed nieuws voor de Belgen" , komt een reactie uit Nl… .

Ik weet niet of het "Het vallen van het blad" is dat ook hier doorsijpelt, maar de sfeer lijkt me hier toch de laatste dagen maar koeltjes.

Enfin, kunnen ze mij nu misschien ook een disagree geven… . :confused:
 
  • Funny
Reactions: is3 and PaulusdB
Huh!? Waarom krijgt dit nu een disagree??

1. de aanbrenger van de link geeft ons extra info
2. De inhoud lijkt me nu toch verre van negatief te zijn… ?
3. Staat "Goed nieuws voor de Belgen" , komt een reactie uit Nl… .

Ik weet niet of het "Het vallen van het blad" is dat ook hier doorsijpelt, maar de sfeer lijkt me hier toch de laatste dagen maar koeltjes.

Enfin, kunnen ze mij nu misschien ook een disagree geven… . :confused:
Slip of the finger, X. Sh*t happens.