Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

Ton S90D

Member
Jun 18, 2016
606
456
Netherlands
Een laadbox met een vaste kabel, zoals de Tesla box (inderdaad een mooi ding), waar 7.5 mtr kabel aan hangt ziet er een beetje rommelig uit.

Vind je bovenstaand plaatje er beter uitzien dan een Tesla Wallcharger met kabel er omheen?
Gat in de muur om kabel door te voeren. Haak om kabel omheen te wikkelen. Plug type 2 houder om stekker in te steken.
Tis maar wat je mooi vindt. :eek:

fivari

Maker van de Fivari-charger
Nov 25, 2013
2,298
2,491
Leuven, Belgium
Je kan het geheel heel discreet maken door een socket, ingewerkt in de muur te voorzien, in plaats van een lange kabel.
Dan heb je niet het gebruiksgemak van een vast kabel,maar ook niet de corrosie en de kwetsbaarheid van de kabel die buiten tegen de gevel hangt.

Faiz71

Active Member
Jul 16, 2017
1,408
878
Amersfoort NL
Je kan het geheel heel discreet maken door een socket, ingewerkt in de muur te voorzien, in plaats van een lange kabel.
Dan heb je niet het gebruiksgemak van een vast kabel,maar ook niet de corrosie en de kwetsbaarheid van de kabel die buiten tegen de gevel hangt.
Dat is ook exact wat ik in gedachte heb. Alleen een stekker aansluiting aan de gevel.

ebullio

Well-Known Member
Mar 13, 2013
5,345
3,495
Rotterdam, Netherlands
Dat is ook exact wat ik in gedachte heb. Alleen een stekker aansluiting aan de gevel.
Toch lijkt mij een losse kabel (het is al eerder gezegd) een slechtere oplossing, die moet je telkens in/uit je auto of garage halen.
Dat gaat veel meer tijd kosten dat een vaste kabel die je alleen maar van een ophangsysteem hoeft te halen en in te pluggen.
Daar zijn best mooie oplossingen voor, ik kan me herinneren dat Frank een gepoedercoated Tesla T had gemaakt waar de kabel overheen gehangen kon worden, denk alleen dat hij daar nu geen zin meer in heeft.

Phil V

Active Member
Aug 31, 2016
2,496
1,980
Ten zuiden van Aalst (B)
Ik heb dit zo opgelost. Hpwc in de kelder. Met het dekseltje van mijn Mennekens kabel er op tegen corrosie.

Attachments

• IMG_2616.JPG
    IMG_2616.JPG
    468.2 KB · Views: 34
  • IMG_2617.JPG
    IMG_2617.JPG
    549 KB · Views: 31
  • IMG_2619.JPG
    IMG_2619.JPG
    672.4 KB · Views: 32
  • IMG_2620.JPG
    IMG_2620.JPG
    356.2 KB · Views: 32

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,694
1,557
Toch lijkt mij een losse kabel (het is al eerder gezegd) een slechtere oplossing, die moet je telkens in/uit je auto of garage halen.
Dat gaat veel meer tijd kosten dat een vaste kabel die je alleen maar van een ophangsysteem hoeft te halen en in te pluggen.
Daar zijn best mooie oplossingen voor, ik kan me herinneren dat Frank een gepoedercoated Tesla T had gemaakt waar de kabel overheen gehangen kon worden, denk alleen dat hij daar nu geen zin meer in heeft.
Maar de cad-tekeningen heeft hij wel nog ergens in een digitale schuif liggen... als je het lief vraagt.

Firebird

Active Member
Dec 7, 2013
2,033
1,104
Ardooie, Belgium (EU)
Goed nieuws voor ons Belgen, vanwege de minister van Justitie Koen Geens : Oplaadpaal elektrische wagen eenvoudiger installeren in mede-eigendom

Huh!? Waarom krijgt dit nu een disagree??

1. de aanbrenger van de link geeft ons extra info
2. De inhoud lijkt me nu toch verre van negatief te zijn… ?
3. Staat "Goed nieuws voor de Belgen" , komt een reactie uit Nl… .

Ik weet niet of het "Het vallen van het blad" is dat ook hier doorsijpelt, maar de sfeer lijkt me hier toch de laatste dagen maar koeltjes.

Enfin, kunnen ze mij nu misschien ook een disagree geven… . :confused:

• Funny
Reactions: is3 and PaulusdB

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,678
6,396
Europe
Huh!? Waarom krijgt dit nu een disagree??

1. de aanbrenger van de link geeft ons extra info
2. De inhoud lijkt me nu toch verre van negatief te zijn… ?
3. Staat "Goed nieuws voor de Belgen" , komt een reactie uit Nl… .

Ik weet niet of het "Het vallen van het blad" is dat ook hier doorsijpelt, maar de sfeer lijkt me hier toch de laatste dagen maar koeltjes.

Enfin, kunnen ze mij nu misschien ook een disagree geven… . :confused:
Slip of the finger, X. Sh*t happens.

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,678
6,396
Europe
Full disclosure:
Vandaag het TMC forum voooral gebruikt op mijn iPhone 6.
Plus: vaak ook nog eens buiten in de regen.
Resultaat: niet voor herhaling vatbaar.
Conclusie: waar is de TMC <-> TapATalk ondersteuning gebleven?

• Like
Reactions: Phil V

is3

Sander Verschuur
Nov 15, 2013
2,104
1,331
Rotterdam
Full disclosure:
Vandaag het TMC forum voooral gebruikt op mijn iPhone 6.
Plus: vaak ook nog eens buiten in de regen.
Resultaat: niet voor herhaling vatbaar.
Conclusie: waar is de TMC <-> TapATalk ondersteuning gebleven?
Sinds de vernieuwing van dit Forum; heel lang geleden......:confused:

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,255
3,748
Zoetermeer, Netherlands
Vraagje: Is de Tesla HPWC ook ergens los te bestellen? Wij krijgen over 3 weken een E-Golf en alle andere laadpunten zijn zo enorm lomp..
Ik heb er nog één liggen met 2,5m kabel. Nauwelijks gebruikt. Hij is compleet zonder doos over te nemen. Stuur maar een PM bij interesse.

Edit: hij is inmiddels verkocht.

Last edited:

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC