fivari
Maker van de Fivari-charger
Dan ziet het er naar uit dat de Tesla de beperking oplegt. Ik zou even contact opnemen met Tesla, want heel wat klanten laden wel degelijk 32A enkelfasig.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meestal is goedkoop achteraf duurkoop. Is dat ook zo met elektrocomponenten die een kema keurmerk dragen?
View attachment 317485
Dat is net het dillema wat ik op tafel leg. Een Lada had vroeger ook een APK tegenover een Mercedes...Die Chint heeft dezelfde kema keur als die dure dus dan is de keuze niet zo moeilijk volgens mij.
In mijn geval heb ik het over enkel fazig laden.
Zou mijn MS dus zowel enkelfasig als driefasig op 24A beperkt zijn ?
In het service center werd me verteld dat ie enkelfasig tot 32A kan.
Als je de spaarzame blauwe adapter voor de UMC gebruikt kan je inderdaad 1 fase 32A gebruiken, de adapter verdeelt de stroom dan over de 3 fases van de onboardcharger.
Dan ziet het er naar uit dat de Tesla de beperking oplegt. Ik zou even contact opnemen met Tesla, want heel wat klanten laden wel degelijk 32A enkelfasig.
Misverstand: de UMC is je mobiele lader, TWC de thuislader.Lijkt me sterk. Als je het schema van een Tesla wall connector bekijkt is er enkel een 3F relais die de AC spanning aan/uit zet, daarin gebeurt er geen "verdeling" in geval van een enkelfazige aansluiting.
Ik heb iets gelijkaardigs.In de auto kan je de laadstroom beperken. Dat kan best handig zijn als je maar een beperkte aansluiting hebt.
Nu heb ik sinds 3wkn een load balancer geïnstalleerd en kom ik er achter dat de auto het laden steeds weer terug zet op max 16A i.p.v. de maximale 24A. Hierdoor laadt de auto dan ook alleen met 24A als ik niet vergeet vooraf de laadstroom opnieuw in te stellen.
Dit is, laten we zeggen, best onhandig. Vooral ook als je er pas achter komt als je reeds bent ingeplugd.
Je moet zelfs eerst de stekker eruit halen voordat je opnieuw de laadstroom kunt instellen, maak dan ook niet even een praatje met de buurman want dan schakelt hij weer terug naar 16A. Je moet natuurlijk na het instellen op 24A wel op tijd inpluggen.
Weet iemand waar en hoe je kunt instellen dat deze standaard op 24A staat, totdat je hem zelf teruggezet hebt?
Ik heb iets gelijkaardigs.
Ben je zeker dat er op dat stopcontact altijd spanning staat?
Mijn ervaring is namelijk dat als je auto op een stopcontact is ingeplugd waar de spanning (ook al is het maar voor even) van weg valt. Hij de laadstroom in de auto reset.
Bij mij gebeurt dit af en toe op ons vakantieadres.
Hij reset zich dan steeds naar de maximale stroom van 16A (heb een single lader aan boord), terwijl ik maar met maximaal 8A wil laden om de installatie te ontzien.
Bij mij betreft het de umc.Ik laad thuis via een TWC.
Deze heeft een volledig eigen aansluiting.
Hij schiet ook terug op 16A als ik niet snel genoeg de auto aan de TWC hang.
Wat hij dan weer geen probleem vindt, is dat hij uitgesteld moet gaan laden.
Nog vreemder is dat toen ik de auto de eerste keer thuis wilde opladen, zonder load balancer, ik de auto handmatig heb teruggezet van 24A naar 16A en hij toen wel op 16A bleef staan.
Vraag aan de installatie experts:
Mijn dochter heeft een nieuwe woning met een 3 fase meterkast, zonnepanelen en EV-Box.
Nu zie ik in de meterkast geen aparte type B aardlek voor zonnepanelen nog voor de EV-Box.
Er zitten alleen 3 enkelvoudige type A aardlekschakelaars in.
Het kan aan mij liggen maar ik had een andere installatie verwacht.
Het kan zijn dat dit maar een 1-fase lader is. Dan zit hij gewoon bij een andere aarlek verwacht ik.