Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen jammer dat een maxem maar 1 TWC aankan (tenzij dit net veranderd is).

Op de website staat toch echt 1-2 aansluitingen...

Maxem.JPG
 
Last edited:
Ik kan je aanraden, zoals hierboven ook al is gebeurd, eens kontakt op te nemen met Fivari. Uitleggen wat je hebben wilt. Hij geft goede adviezen en ook voor smart laden. Heb het zelf ook gedaan en bij hem gekocht: tot volle tevredenheid!
 
Nu thuis heel anders opgelost;

Achter in de tuin een sauna, dus kracht groep 3x16 amp waarmee ik prima 11kwh kan laden (als ik niet in de sauna zit) heb dus 4pins schakelaar, 3fase kwh meter gekocht en op marktplaats een tesla wall connect lader. Oh en 10 meter 5 ader 4 kwadraads kabel... Sauna groep wat doortrekken naar achter en de boel monteren... En achter huis laden .

Dat alles voor 570,- toch wat goedkoper dan de stelpost van leaseplan van 2750,-...
 
Beste mensen: ik heb sinds deze week een nieuwe laadpaal TWC. Nu nog laadt hij op 1 fase omdat Stedin nog niet geweest is om mij om te zetten naar 3*25A

Ik heb begrepen dat het altijd efficiënter is de omvormers op 16A te laten draaien dan het te gaan knijpen naar bijv 10A. Dus liever 3*16A dan 3*10. Met 3*16A houd ik maar 3*9A over voor het huis begrijp ik ( en ik heb een warmtepomp(je) en snachts draait de vaatwsser en de wasmachine (soms) Is het daarom ook mogelijk om met 2*16A te laden om zo 1*25 en 2*9 in huis over te houden of werkt dat technisch niet zo ?
 
Beste mensen: ik heb sinds deze week een nieuwe laadpaal TWC. Nu nog laadt hij op 1 fase omdat Stedin nog niet geweest is om mij om te zetten naar 3*25A

Ik heb begrepen dat het altijd efficiënter is de omvormers op 16A te laten draaien dan het te gaan knijpen naar bijv 10A. Dus liever 3*16A dan 3*10. Met 3*16A houd ik maar 3*9A over voor het huis begrijp ik ( en ik heb een warmtepomp(je) en snachts draait de vaatwsser en de wasmachine (soms) Is het daarom ook mogelijk om met 2*16A te laden om zo 1*25 en 2*9 in huis over te houden of werkt dat technisch niet zo ?
Dat werkt zo niet. Als je de TWC op 3-fase aansluit zal hij alle drie gelijkmatig belasten. Als je 3 x 16A afneemt heb je dus nog 3 x 9A over. Dat is 3 x 2Kw, dus op zich zouden de vaatwasser en de wasmachine daar nog bij kunnen als ze ieder op een aparte fase zitten aangesloten.
 
Je kunt altijd in de auto het aantal Ampere lager zetten indien gewenst. Verder denk ik niet dat je wasmachine er zo maar voor zorgt dat je automaten er uit knallen door een eventuele korte piek. Gewoon proberen, je kunt het daarna altijd lager zetten en anders inregelen.
 
@ ramonneke: het gaat mij om de hoofdzekering daar is weinig proberen aan lijkt me

@ all, maar is het inderdaad zo dat als ik de Amperes lager zet dan 16 ( dus bijv 3*10) het verlies groter wordt? Ik heb dat ergens (hier?) gelezen maar kan het niet meer vinden...
 
Dat werkt zo niet. Als je de TWC op 3-fase aansluit zal hij alle drie gelijkmatig belasten.
Ik neem aan dat de vraag is wat er gebeurt als je maar twee van de drie fasen aansluit. Zelf hoop ik dat de auto dan op twee fasen laadt. Zo niet, dan heb ik nog wat werk te doen :eek:

Als je 3 x 16A afneemt heb je dus nog 3 x 9A over. Dat is 3 x 2Kw, dus op zich zouden de vaatwasser en de wasmachine daar nog bij kunnen als ze ieder op een aparte fase zitten aangesloten.
Mijn vaatwasser trekt wel meer dan 9 ampere. Dat is natuurlijk niet continue en ook niet heel langdurig, dus mogelijk zal een trage hoofdzekering het wel overleven. Maar je zoekt dan wel heel erg de grens op, m.i.