Een percentage is inderdaad de richting waarin we moeten kijken.
Bij wijze van voorbeeld: Het beschikbaar vermogen voor de ganse laadparking schommelt tussen 60 en 20kW
De laagste SoC krijgt dan 50% van het beschikbare vermogen (begrenst tot 11 of 22kW natuurlijk)
De 2e laagste SoC krijgt 25% van het beschikbare vermogen (begrenst tot 11 of 22kW natuurlijk)
De 3e laagste SoC krijgt 12,5% van het beschikbare vermogen (begrenst tot 11 of 22kW natuurlijk)
Hoewel die met de laagste SoC... dat is misschien iemand die het niet meer nodig heeft voor de rest van de dag. En dan is het gebruik van de RFiD-druppels wel handiger.
De enige lader die in die 308tjes zit momenteel is de 12V-alternator ...
Het leasecontract loopt nog 3 jaar, maar we gaan misschien wel in 2020 beginnen met het loggen van het stroomverbruik en beschikbare vermogen over de ganse site. Zodat we over een voldoende representatieve periode een logging
Inderdaad. Opnieuw een argument om te opteren voor de RFiD-druppels ipv. een SoC aangifte.
En nu ik er aan denk. Om het aso-proof te maken... Als iemand 10 keer op rij de snelste RFiD-druppel gebruikt en de auto na 1 of 2uur al automatisch stopt met laden zou er bijvoorbeeld een mail naar de wagenparkverantwoordelijke kunnen gestuurd worden, of een automatische weigering van de snelle RFiD-druppel voor de daaropvolgende 10 dagen.