Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg geld bij als ik mijn auto thuis oplaad.
Plus ik krijg van een externe partij 1 cent per kWh en ik heb 33 cent winst per kWh met het laden op mijn eigenpaal.

Dynamisch laden
Via deze link kan je aanmelden.

Je hebt 24 tarieven per dag.
De energie leverancier geeft je 36 uur ervoor de tarieven.
Deze vraagt 5 euro abbo per maand en zet 1,7 cent winst op de beursprijzen.
De prijzen reageren direct met de markt.

In mijn geval heb ik tijdens de lage uren via de Jedlix app geladen.
De auto logt in via de app.
Jedlix weet wanneer het tarief het goedkoopst is en start het laden automatisch.

Ik heb 72 kWh geladen.
Gemiddeld heb ik 0,014 cent bij gekregen.
Dus zeg maar een accu vol, en 75 cent ontvangen.
( ex obe belasting 8 cent kWh )

Ik krijg 1 cent van Jedlix
Is dus 72 cent.

Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dit werkt perfect als je veel stroom nodig hebt voor je auto en in daluren kan laden.

Geld ligt op straat.
 

Attachments

  • BFF00215-4CEE-4F02-9860-CD4232076327.jpeg
    BFF00215-4CEE-4F02-9860-CD4232076327.jpeg
    176.4 KB · Views: 62
  • 963E1C24-7643-4CA1-9C5D-04C9114147B3.jpeg
    963E1C24-7643-4CA1-9C5D-04C9114147B3.jpeg
    283.6 KB · Views: 60
Ik krijg geld bij als ik mijn auto thuis oplaad.
Plus ik krijg van een externe partij 1 cent per kWh en ik heb 33 cent winst per kWh met het laden op mijn eigenpaal.

Dynamisch laden
Via deze link kan je aanmelden.

Je hebt 24 tarieven per dag.
De energie leverancier geeft je 36 uur ervoor de tarieven.
Deze vraagt 5 euro abbo per maand en zet 1,7 cent winst op de beursprijzen.
De prijzen reageren direct met de markt.

In mijn geval heb ik tijdens de lage uren via de Jedlix app geladen.
De auto logt in via de app.
Jedlix weet wanneer het tarief het goedkoopst is en start het laden automatisch.

Ik heb 72 kWh geladen.
Gemiddeld heb ik 0,014 cent bij gekregen.
Dus zeg maar een accu vol, en 75 cent ontvangen.
( ex obe belasting 8 cent kWh )

Ik krijg 1 cent van Jedlix
Is dus 72 cent.

Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dit werkt perfect als je veel stroom nodig hebt voor je auto en in daluren kan laden.

Geld ligt op straat.
goed geregeld, maar hoe lang blijven providers die 60 cent betalen terwijl ze jou maar 27 cent ontvangen?
 
goed geregeld, maar hoe lang blijven providers die 60 cent betalen terwijl ze jou maar 27 cent ontvangen?
Normaal kan je maximaal 45 cent berekenen. Alleen ik zat bij Fenor ( ging failliet ) moest naar budget en deze vroegen 64 cent. Het zijn de afspraken welke de providers aan elkaar berekenen. Tegenover mij staat de paal op 12 cent dus hier winnen ze en daar verliezen ze. Zelfs zonder de paal winst krijg je nog geld bij door Dynamisch te laden.
 
Fenor was jouw energieleverancier (die nu failliet zijn). Ik bedoel meer de laadpaalproviders die akkoord gaan dat jij 60 cent per kwh vraagt terwijl ze waarschijnlijk kunnen zien dat jij de enige bent die de laadpaal gebruikt en daar 33 cent marge op maakt

Normaal kan ik maximaal 45 cent berekenen. Maar veel mensen betalen nu meer voor de energie. Zeker als je een variabel contract hebt. Voor de gastvergoeding moet ik ook investeren in een paal, aan laten leggen en onderhouden. Ze hebben mijn paal ook al een keer gesloopt. De laadpaal provider maakt afspraken met providers. Bij mij betaal ik 4,99 per maand voor 27 cent. Chargepoimt heeft geen abbokosten en vraagt 34 cent. Laadpaal providers bepalen wat de maximale prijs is welke ik mag berekenen. Daar zal een heel business plan achter zitten. De laadpaal provider zal er altijd wel geld aan overhouden.

Mijn paal wordt door meerdere mensem gebruikt. De paal is open voor publiek
 
Ik krijg geld bij als ik mijn auto thuis oplaad.
Plus ik krijg van een externe partij 1 cent per kWh en ik heb 33 cent winst per kWh met het laden op mijn eigenpaal.

Dynamisch laden
Via deze link kan je aanmelden.

Je hebt 24 tarieven per dag.
De energie leverancier geeft je 36 uur ervoor de tarieven.
Deze vraagt 5 euro abbo per maand en zet 1,7 cent winst op de beursprijzen.
De prijzen reageren direct met de markt.

In mijn geval heb ik tijdens de lage uren via de Jedlix app geladen.
De auto logt in via de app.
Jedlix weet wanneer het tarief het goedkoopst is en start het laden automatisch.

Ik heb 72 kWh geladen.
Gemiddeld heb ik 0,014 cent bij gekregen.
Dus zeg maar een accu vol, en 75 cent ontvangen.
( ex obe belasting 8 cent kWh )

Ik krijg 1 cent van Jedlix
Is dus 72 cent.

Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dit werkt perfect als je veel stroom nodig hebt voor je auto en in daluren kan laden.

Geld ligt op straat.
Is er een goed overzicht van energieleveranciers met real-time tarieven? Ik heb Frank en ANWB vergeleken de afgelopen paar dagen:

In alle gevallen is ANWB iets goedkoper dan Frank.
 
Ik krijg geld bij als ik mijn auto thuis oplaad.
Plus ik krijg van een externe partij 1 cent per kWh en ik heb 33 cent winst per kWh met het laden op mijn eigenpaal.

Dynamisch laden
Via deze link kan je aanmelden.

Je hebt 24 tarieven per dag.
De energie leverancier geeft je 36 uur ervoor de tarieven.
Deze vraagt 5 euro abbo per maand en zet 1,7 cent winst op de beursprijzen.
De prijzen reageren direct met de markt.

In mijn geval heb ik tijdens de lage uren via de Jedlix app geladen.
De auto logt in via de app.
Jedlix weet wanneer het tarief het goedkoopst is en start het laden automatisch.

Ik heb 72 kWh geladen.
Gemiddeld heb ik 0,014 cent bij gekregen.
Dus zeg maar een accu vol, en 75 cent ontvangen.
( ex obe belasting 8 cent kWh )

Ik krijg 1 cent van Jedlix
Is dus 72 cent.

Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dit werkt perfect als je veel stroom nodig hebt voor je auto en in daluren kan laden.

Geld ligt op straat.
Hoe werkt dit met teruglevering en salderen? Als de stroom het goedkoopst is om bijvoorbeeld 12.00 uur en je levert dan terug… krijg je dan ook maar dat bedrag terug?
 
Ik krijg geld bij als ik mijn auto thuis oplaad.
Plus ik krijg van een externe partij 1 cent per kWh en ik heb 33 cent winst per kWh met het laden op mijn eigenpaal.

Dynamisch laden
Via deze link kan je aanmelden.

mod: affiliate link verwijderd

Je hebt 24 tarieven per dag.
De energie leverancier geeft je 36 uur ervoor de tarieven.
Deze vraagt 5 euro abbo per maand en zet 1,7 cent winst op de beursprijzen.
De prijzen reageren direct met de markt.

In mijn geval heb ik tijdens de lage uren via de Jedlix app geladen.
De auto logt in via de app.
Jedlix weet wanneer het tarief het goedkoopst is en start het laden automatisch.

Ik heb 72 kWh geladen.
Gemiddeld heb ik 0,014 cent bij gekregen.
Dus zeg maar een accu vol, en 75 cent ontvangen.
( ex obe belasting 8 cent kWh )

Ik krijg 1 cent van Jedlix
Is dus 72 cent.

Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dit werkt perfect als je veel stroom nodig hebt voor je auto en in daluren kan laden.

Geld ligt op straat.
 
Last edited by a moderator:
Via de paal heb ik een winst van 33 cent per kWh
( paal staat op 60 cent en ik betaal via provider 27 cent )

Dus accu vol en ik krijg Iets meer als 25 euro erbij en gratis accu vol.

Dat is broekzak vestzak. Je rekent een hoog kWu tarief, dat moet je zelf betalen en krijg je dan ook weer uitgekeerd.

Tenzij jouw paal actief door derden wordt gebruikt en dat lijkt me onwaarschijnlijk met zulke tarieven :cool:

Geld ligt op straat.

Nou, je krijgt 1 cent per kWh korting.. natuurlijk mooi meegenomen maar gezien je Jedlix gebruikt zorgt deze ook nog voor phantom drain. Netto kost het je dus enkel want die paar procent phantom drain per dag door Jedlix reken je niet mee.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ja ik werk als journalist en ben het systeem aan het testen voor een verhaal. Stuur maar een pm als je er vragen over hebt. Het systeem werkt tot nu toe goed. Maar alleen als je een EV auto hebt. Daarmee haal je de gemiddelde prijs flink omlaag
Ik zit ook bij Frank en dat werkt inderdaad heel lekker met Jedlix. Gelukkig maar want de prijzen zijn niet mals tegenwoordig. Mocht je nu een nieuw e-contract moeten afsluiten dan kan je ook maar beter op dynamisch tarief gaan. Ik schrok me echt dood van wat andere voor aanbiedingen krijgen van inderdaad rond de 60 c/kWh... Maar goed, uiteraard moeten wij ook grinneken van de prijzen bij de pomp.
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Zonder het artikel te kunnen lezen (geen abonnement enzo): kwam dat ook niet vooral omdat ze in Frankrijk de onbetrouwbare laadpalen hebben overgenomen?
Hier een korter stuk van NU erover:

Ben benieuwd welke modellen palen de problemen hebben, de punlic of de private line (en wat de problemen dan zijn)
 
  • Informative
Reactions: wooter