You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een gen 2 twc op 1F 32A voor een model X. Dus net niet wat je zoekt.Heeft iemand een gen 3 twc al aangesloten op 1F 32A voor een model 3.
Ik zou bijna zeggen dat er iets met je 32A zekering aan de hand is, want die hoort ook bij continue belasting van 32A niet uit te vallen. Bedrading nog wel goed vast wat extra warmte genereert? Juiste dikte van de draden naar deze groep?Ik heb een gen 2 twc op 1F 32A voor een model X. Dus net niet wat je zoekt.
Mijn ervaring is dat een 32 A automaat na een uurtje of 5 afhankelijk van de temperatuur in de meterkast te warm wordt en uitschakelt. 28 A kan ik veilig op laden zonder dat ie meer dan handwarm wordt bij 30 A slaat ie niet af maar is hij wel erg warm. Na wat metingen is voor mij 20 A het meest efficient. Dit is ook meestal genoeg voor mij ben ik meer nodig dan zet ik hem wat hoger.
Dat is eigenlijk ook de reden van mijn vraagModel 3 kan (AC) toch überhaupt maar maximaal 16A aan?
Dit heb ik ook gevonden maar volgens mij gaat de 3 of Y niet tot 32A16A is voor als er 3-fasig wordt opgeladen
Wall Connector
De Tesla Wall Connector is de meest efficiënte manier om een Tesla thuis op te laden. U sluit uw auto 's avonds aan, zodat hij volledig opgeladen is als u de volgende ochtend wakker wordt.www.tesla.com
View attachment 894844
Ik laad al 6,5 jaar op 32A met 32A zekering. Hoofdzekering is 40A.Mijn ervaring is dat een 32 A automaat na een uurtje of 5 afhankelijk van de temperatuur in de meterkast te warm wordt en uitschakelt.
Laatste half jaar van die 6,5 jaar is met de MY.Dit heb ik ook gevonden maar volgens mij gaat de 3 of Y niet tot 32A
Enkel fase gaat tot max 32A, 3 fase is max 16A per fase. Bij 1-fase kan de auto twee van de 3 fases bundelen intern in de lader om zo tot 32A te kunnen laden.Dit heb ik ook gevonden maar volgens mij gaat de 3 of Y niet tot 32A
Blauwe adapter van 16 A
Diameter stekker: 42 mm
Max. laadvermogen: 3,7 kW
Bereik per uur:
- 22 km bij Model 3
- 17 km bij Model S
- 15 km bij Model X
Blauwe adapter van 32 A
Diameter stekker: 56 mm
Max. laadvermogen: 7,4 kW
Bereik per uur:
- 44 km bij Model 3
- 35 km bij Model S
- 31 km bij Model X
Het is vooral de automatische zekering zelf die heet wordt. Ik heb al wat ruimte aan beidekanten naast de zekering gemaakt en dat helpt wel iets.Ik zou bijna zeggen dat er iets met je 32A zekering aan de hand is, want die hoort ook bij continue belasting van 32A niet uit te vallen. Bedrading nog wel goed vast wat extra warmte genereert? Juiste dikte van de draden naar deze groep?
Is dat ook nog beschikbaar voor de TMC die nu meegeleverd wordt?Er zijn ook 2 varianten van de blauwe cee verloop voor de mobiele lader. Een 16A versie en een 32A versie.
Die is zelfs alleen daarvoor geschikt, want deze kan alleen op de 1-fase mobiele connector worden aangesloten.Is dat ook nog beschikbaar voor de TMC die nu meegeleverd wordt?
Ik laad altijd met de TWC. De TMC zit nog in de verpakking.Die is zelfs alleen daarvoor geschikt, want deze kan alleen op de 1-fase mobiele connector worden aangesloten.
Blauwe stekker is gewoon 1 fase.
Maar heb je die nu niet dan, aangezien je nu al met 1-fase 32A laad?
In mij geval zal het 1 laadpunt worden (privé), bij wie hebben jullie het backoffice gedeelte afgenomen?Het "openbaar beschikbaar" stellen is waarschijnlijk meer een administratieve aangelegenheid, ook wel "backoffice" genoemd.
Ik kan op de zaak in het portal eenvoudig vinkjes aan/uit zetten. Op deze manier kun je zelf bepalen of er mbv een laadpas geladen kan worden, de laadpaal gevonden kan worden in een app (of onzichtbaar blijft), 1 of meerdere pasjes gratis laten laden, tarieven instellen, etc.
In ons geval kost bovengenoemde backoffice overigens wel Euro 4,-- per maand (per laadpaal)
Zelf heb ik een prive parkeerplek met een TWC op "Tesla Only". De laadpalen zijn voor personeel of gasten. Voor bepaald bezoek halen we de "gratis laadpas" langs de paal zodat we gratis laden als service aanbieden.
Het mechanisch (& elektrisch) aansluiten hebben we zelf via een elektricien laten doen.
De Easee is fraai qua vormgeving (= uiteraard persoonlijk) en heeft veel mogelijkheden voor een betaalbare prijs. Als ik privé een andere "niet Tesla lader" zou moeten uitkiezen dan kwam ik waarschijnlijk ook bij de Easee uit.In mij geval zal het 1 laadpunt worden (privé), bij wie hebben jullie het backoffice gedeelte afgenomen?
Kan dat bij Easee zelf?
Ah, heb het al gevonden op de site van Easee: Integrations - Easee International
Doet Last mile solutions ook prive bachoffice?
Tot die conclusie ben ik ook gekomen vandaag, op de site van Easee staan 3 partijen die in de benelux backoffice saas aanbieden: last mile solutions, mobiflow en maxem.De Easee is fraai qua vormgeving (= uiteraard persoonlijk) en heeft veel mogelijkheden voor een betaalbare prijs. Als ik privé een andere "niet Tesla lader" zou moeten uitkiezen dan kwam ik waarschijnlijk ook bij de Easee uit.
Qua backoffice zou ik vanuit de lader zoeken naar een bijpassende partij (en dus niet andersom). Qua standaardisatie is er nog een weg te gaan, dat is waarschijnlijk 1 van de oorzaken dat een backoffice partij niet alle laders faciliteert. Op afstand (lees -> via backoffice) kun je vaak ook een laadpaal resetten etc. Allemaal zaken die per "laadpaal" weer anders geregeld kunnen zijn,
Dank voor alle behulpzame antwoorden!Op 25A moet hij sowieso niet staan. Max 16A bij een hoofdaansluiting van 3x25A. Heb je er een 3x16A automaat tussenzitten als zekering? Ook daar eens kijken of alles goed is aangesloten.