Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Leveringen daarvan zijn al begonnen in HK, ziet er mooi uit maar is een domme lader. Prijs kon ik nog even nergens terugvinden.

Specs: https://my.teslamotors.com/sites/de...onnector_install_guide_32a-3p_cn_hk_eu_au.pdf

Tx! De volgende pagina (26 e.v.) viel me op:

Appendix B: Optional Connection for Load Sharing

The Wall Connector includes a featurewhereby Wall Connector to Wall Connector
communication allows a single circuit breakerto be connected and shared, servicing up to
four Wall Connectors. The wire to be used forthis local network either shares the main power
cable conduit or is housed in a separate conduit.
Install the load sharing network as follows:
(...)

Lijkt dus load balancing te ondersteunen, op zich wel interessant.
Je kunt de master unit op 6A 8A 10A 13A 16A 20A 25A 32A instellen en tot 3 andere units op 'slave' stand.

Zou je er eigenlijk andere Type 2 auto's mee kunnen opladen?
 
heb op autosalon bij "The Plugincompany" gestaan. Er was een Keba P30. Moest foto's doormailen voor offerte. Vanaf maart leverbaar volgens de verkoper. Als ik het goed begreep zit er een KWh-meter ingebouwd.
Maart gaan ze niet halen, alleen voor de nieuwe X-series.

- - - Updated - - -

Heb je ook een offte voor een P30 gekregen? Is het verschil zo groot met een P20? Die prijzen staan toch op de conrad site?

Het verschil tussen P20 en P30 is heel beperkt. Wat krijg je daarvoor extra: MID kWh meter, Display en DC leakage protection. De functionaliteit had ik al eens gepost: http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=101522
 
Last edited:
Een jaren 30 woning wil niet zeggen een jaren 30 elektrische installatie.
Deze is zeker recenter.

Kan je kabel zien (je schrijft duimdik, dus ik vermoed het wel) ?
Op de kabel staat een code, lees deze eens af en post ze.

Ikzelf vermoed dat je de prijs en richtlijnen gekregen hebt voor een volledig nieuwe aansluiting, door een misverstand.


Overigens wel bijzonder te lezen dat in Nederland de aansluiting met een 5-aderige kabel zou gebeuren.
In België is dit 4-aderig (bij 3x400V, met name 3F+N). Aarding is steeds lokaal.

Helaas is de kabel volledig ondergekalkt. Geprobeerd her en der vrij te maken, maar kan geen code vinden. De kabel heeft een diameter van circa 23mm. Kan mijzelf ook haast niet voorstellen dat hier maar 1 fase doorheen loopt. Tja...
De prijs die Enexis aangeeft is standaard voor het aanpassen van 1x35A naar 3x25A. In mijn geval komen daar dan helaas extra kosten bij ivm boren/wandoorvoeringen. Zal niet de wereld kosten (vermoed 100eur) maar baal dat ik daar dan weer een 3de aannemer voor in de arm moet nemen. Ik ga toch nog eens bij Enexis navragen of er echt wel een nieuwe kabel moet komen en zo ja, of ze (hun aannemer) deze werkzaamheden niet kunnen uitvoeren (eventueel tegen meerwerk).

kabel.jpg