CO2CLEAN
Olivier Willemsen
Iemand heeft nu een draadloos oplaad systeem ontwikkelt voor Tesla's. Het systeem kan met 7,2 kW laden. Tesla Model S Gets 7.2 kW Wireless Charging From Plugless Power (video)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook net Booking.com en Expedia ook maar eens een mail gestuurd of zij een filter kunnen toevoegen dat je kan zoeken op hotels mét oplaadpunten voor gasten. Dat is wel zo makkelijk wanneer je je trip door Europa wil plannen!
Gisteren eens 'even' de eerste 25 pagina's van dit draadje doorgenomen.
Grappig om te zien hoe iedereen drie jaar geleden alles nog moesten uitzoeken; wat heb ik thuis voor een lader of stekker nodig, wat voor een lader komt er in de Tesla, wat voor een kabel wordt er eigenlijk bijgeleverd....
En alles wat er nog niet was: geen Superchargers, geen Fastned, en ehm oja, nog geen Model S....
En dit:
Drie jaar later is die optie er nog steeds niet.
We hebben toevallig 2 weken geleden Booking, Expedia, Tripadvisor en AirBnB ook getweet dat ze dit als filteroptie moeten opnemen. We gaan ze via Facebook ook weer eens bestoken.
Dan ook liefst ook met filter op destination chargers. Dan heb je niet dat de lader die er is continu bezet is door PHEV's e.d. Uiteindelijk zal het daar straks om gaan. Als je enerzijds ziet dat er de komende jaren van andere fabrikanten weinig te verwachten is terwijl met Model 3 en de schaalvergroting straks verreweg het merendeel van de full EV's Tesla's zijn is het nu al goed om je in te stellen op destination chargers.
Dacht eigenlijk dat het openen van het laadklepje (middels de knop op the UMC of via de losse remote zoals te koop via laadkabel.nl) alleen mogelijk is als auto ontgrendeld is (bv key FOB in de buurt van auto).
Kwam er per toeval achter dat ik met de losse remote gewoon het klepje kan openen zonder dat auto ontgrendeld is. Is dat altijd mogelijk? Of ziet de auto dat ik op de vertrouwde home locatie sta?
neen, dat gaat altijd.
Neem uw zendertje maar mee naar de E-Rally. één druk op de knop en alle klepjes van de tesla's staan open
Het wordt tijd voor een smart grid en accuopslag. De dagelijkse stroomprijzen op de groothandelsmarkt APX variëren nu al zo sterk dat accuopslag absoluut al lonend is. s' Nachts beweegt de prijs per kWu rond 2 cent, 's morgens om 8.00 uur is die 4,4 cent per kWu. Op dagen dat er veel zonnestroom en windenergie is, gaat de prijs overdag naar rond 0,00 cent per kWu. Ideale omstandigheden om met een smart grid, slimme meter en accuopslag in te spelen op deze extreme prijsverschillen. Kom maar op met die PowerWalls en PowerPacks Elon.
Volgens mij zit je er heel erg naast. Als ik conservatief schat: 40kWh per dag kopen en verkopen met een verschil van 3 cent, dat 300 dagen per jaar, levert al 360 euro op. En dus niet 20 euro per jaar.Absoluut lonend? Met die verschillen kom je er echt niet. Neem in het beste geval 5 cent/kWh iedere dag. Dat is 20 euro maximaal op jaarbasis. Nadat je voor je installatie, je batterij en je inverter hebt betaald ben je ruim over de 500EUR voor diezelfde kWh opslag capaciteit kwijt. Terugverdientijd van meer dan 25 jaar dus terwijl de maximale garantie op je componenten 10 jaar is... Neen, batterijen in een modern geïntegreerd net zoals het Belgische/Nederlandse zijn enkel nuttig wanneer je groot genoeg bent om op de onbalans markt te spelen. Als particulier is het gewoon onzinnig om daarin te willen investeren, tenzij voor de feel-good of gadget factor.
Ik denk dat schonelucht het over 20€ per kWh capaciteit per jaar heeft. (Jij hebt het over 360€ / 40kWh = 9€ per kWh capaciteit per jaar ).Volgens mij zit je er heel erg naast. Als ik conservatief schat: 40kWh per dag kopen en verkopen met een verschil van 3 cent, dat 300 dagen per jaar, levert al 360 euro op. En dus niet 20 euro per jaar.
Volgens mij zit je er heel erg naast. Als ik conservatief schat: 40kWh per dag kopen en verkopen met een verschil van 3 cent, dat 300 dagen per jaar, levert al 360 euro op. En dus niet 20 euro per jaar.
My bad, je rekende impliciet op investering en opbrengst per kWh per jaar.40kWh per dag kopen en verkopen ga je ook niet doen met een batterij van 1kWh. Daar heb je een half powerpack voor nodig en dan ben je al snel 50 000 EUR na installatie en randmateriaal kwijt. met 360 euro per jaar is het terugverdienen dus zo mogelijk nog dramatischer.