You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf, ik zou willen dat ik dit kon.Ik heb een enkelfasige EV (Tesla Roadster) en een Model S. En heb eigenlijk nooit problemen ondervonden met het laden van de auto's. maar ik laadde ze altijd na elkaar op.
Wel mijn eigen laadpunten gebouwd (smartEVSE) dus het laadpunt hield al rekening met de overige stroom gebruikers in huis.
Bij het laden van de roadster gebruikt deze de maximale stroom de aansluiting toelaat (25A), anders schiet het niet op. Hierdoor kon ik tot voor kort de model S niet laden als de roadster aan het laden was, omdat er op een fase geen stroom overbleef.
Oplossing zou inderdaad het aansluiten van slechts twee fases op de model S kunnen zijn. Eventueel met de oplossing van fivari.
Zelf heb ik nu load balancing toegevoegd aan de laadpunten. Ze communiceren met elkaar.
Stel ik begin met de model S, die start het laden met 25A op drie fasen.
Als ik dan de Roadster aansluit, wordt de capaciteit verdeeld. 12A + 13A.
De Model S is ongetwijfeld sneller klaar, en die stopt met laden -> roadster krijgt dan 25A.
Load balancing werkt momenteel tot max 4 laadpunten per aansluiting.
Software/hardware zijn open source : GitHub - SmartEVSE/smartevse: Smart EVSE Electric Vehicle Charging Station
Gaaf, ik zou willen dat ik dit kon.
Ik zou wel twee outlets of vaste kabels aan de buitenmuur willen hebben en aan de binnenmuur de electronica hangen (gaat bij mij heel makkelijk). En dan smart charging + load balancing. Nu ben ik wel vrij handig met de Linux console (gebruiker sinds 2.0 kernel) maar ik durf niet aan de elektra/elektrotechniek te komen laat staan een soldeerbout.
Misschien een idee voor een workshopje?
Is dat echt zo makkelijk? Dan jeuken m'n vingers wel moet ik zeggen...Kwestie van twee SmartEVSE's met die load-sharing functie ophangen. Ben je voor minder dan 600-700 euro totaal (samen voor beide oplaadpunten) klaar. En dan zijn ze ook nog eens beide 3-fasen. Hoewel ik prima kan solderen (zowel Electrotechniek als Informatica achtergrond) heb ik gewoon twee SmartEVSE-controllers gekocht. Hoef je alleen nog maar wat kabels op maat te knippen, van adereindhulsjes te voorzien en goed aan te sluiten.
Mijn laadpaal gaat dan door op 2 fase.Als er een fase niet beschikbaar is, past de UMC zich daar netjes op aan. Zo heb ik een keer 1 fase stuk gehad (stroommeter gaf die niet meer door) en toen ging hij dus om 2x16A laden. Hoe een laadpaal daar mee omgaat weet ik niet..
Dit wordt gebruikt voor in laadstations met vaste kabel om deze in een houder vast te klikken, je moet dan op het zwarte drukken om deze te ontgrendelen uit die houder.