Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk, ben eigenlijk zeker, dat de "rode" DECs, dus met het rode infoplaatje erbij, zo ingesteld zijn dat ze alleen Tesla's MS en MX laden.
Hetgeen op dit moment nog geen problemen veroorzaakt, maar zoals ik eerder schreef: hoe zal de parking van een hotel er in de toekomst uitzien indien andere merken een gelijkaardige strategie volgen. Drie plaatsen voor Tesla's, twee voor Hyundai, eentje voor Renault en vier voor VW...
Niet compatibiliteit is niet de juiste weg IMHO
Maar ik wil die discussie niet heropenen.
 
Voor zover ik de hoogte ben is het inderdaad een instelling op de lader zelf.
Tesla-Decs worden gratis door Tesla ter beschikking gesteld van hotels etc; in die zin is het logisch dat Tesla deze beperkt tot Teslas.

Uitbaters die gewoon betalen voor de HPWC vallen daar niet onder; en daar kan imho iedereen met Type2-poort laden.
 
De opmerking kwam hier ter sprake, en die andere vijf voor mij kan je dan misschien ook even aanspreken?

Het opgegeven topic gaat meer over de plaats van de laders in Europa, hier ging het nu even om de technische verschillen tussen een gesubsidieerde HWPC die Tesla ter beschikking stelt en de betaalde HWPC die iedereen kan kopen.

Maar goed, ik ga nog even genieten van het Zwitserse berglandschap met zonsondergang (dat is waarschijnlijk dan weer voor het topic op reis met de Tesla), geniet jij nog van het ongevraagde modereren ;)
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: pvh and is3
De opmerking kwam hier ter sprake, en die andere vijf voor mij kan je dan misschien ook even aanspreken?

Het opgegeven topic gaat meer over de plaats van de laders in Europa, hier ging het nu even om de technische verschillen tussen een gesubsidieerde HWPC die Tesla ter beschikking stelt en de betaalde HWPC die iedereen kan kopen.

Wil ik best doen hoor: @HWS @S-19910 @fivari @FVO @PaulusdB
Maar was niet naar u als gebiedend bedoeld, en ging alleen nu in de richting van de DeC laders, niet die voor thuis., Ook ik ga wel eens van het onderwerp afdwalen en krijg dan een vriendelijke tip dat dit beter elders geplaatst kan worden...
 
De opmerking kwam hier ter sprake, en die andere vijf voor mij kan je dan misschien ook even aanspreken?

Het opgegeven topic gaat meer over de plaats van de laders in Europa, hier ging het nu even om de technische verschillen tussen een gesubsidieerde HWPC die Tesla ter beschikking stelt en de betaalde HWPC die iedereen kan kopen.

Maar goed, ik ga nog even genieten van het Zwitserse berglandschap met zonsondergang (dat is waarschijnlijk dan weer voor het topic op reis met de Tesla), geniet jij nog van het ongevraagde modereren ;)

Wat een zuurpruim ben jij zeg, eerst mijn reactie lezen en daarna snel je vorige bericht editen en afsluiten met een leuk verhaaltje over zonsondergang en een smiley. Dat is gewoon triest. Je hebt gewoon lange tenen en waar in mijn antwoord ik dan erop heb moeten staan is mij een raadsel. Dit forum is al zo groot, onzinnige en onnodige draadjes worden te pas en te onpas gestart welke na 3 reacties doodbloeden en dan ook nog gaan we over zaken praten welke in andere draadjes thuishoren. Nogmaals, ik geef alleen een suggestie dat we(wij allen dus) beter zaken puur over DeC in het DeC draadje kunnen bespreken en niet in het thuislaten draadje, of je moet in een hotel wonen met een DeC in België. Jij was de laatste en daar reageerde ik op. Die andere 5 personen welke jij noemde zijn TMC leden van het eerste uur met ieder een veelvoud van jouw bijdrages, dus hen aanspreken is niet nodig, die begrijpen zoals ikzelf al aangaf dat het mij ook wel eens overkomt en ik dan ook gewoon gewezen zal worden hierop en ik daar blij om ben. Ik weet nu in ieder geval waar die hoofdletter L voor staat in je TMC naam.
Maar ik zal (terecht) worden gewezen om het netjes te houden. @FVO dank
 
Wat een zuurpruim ben jij zeg, eerst mijn reactie lezen en daarna snel je vorige bericht editen en afsluiten met een leuk verhaaltje over zonsondergang en een smiley. Dat is gewoon triest.

Ik heb helemaal niks gewijzigd na jouw bericht...

Die andere 5 personen welke jij noemde zijn TMC leden van het eerste uur met ieder een veelvoud van jouw bijdrages,

Zo, ik wist niet dat er hier een of ander klassensysteem van toepassing was.

Ik weet nu in ieder geval waar die hoofdletter L voor staat in je TMC naam.

Dat is gewoon triestig om jouw eigen woorden te gebruiken.
 
Dank? Waarvoor?
Omdat ik de vraag heb gesteld over het verschil tussen de hpwc en DeC's?
Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.
 
Laadbox voor thuis vraagje:
@HWS Jij gaf een aantal posts terug aan om de Tesla laadbox te kiezen tezamen met de Maxem, wellicht kan jij (maar iemand anders mag ook) mij verder helpen met het volgende. Met betrekking tot de laadbox, samen met m'n vrouw overlegd en we zijn op een esthetische variant uitgekomen, waarbij de laadbox aan de buitenmuur geplaatst kan worden, maar met een losse laadkabel, die als we die niet gebruiken gewoon in de garage opgehangen kan worden. (Garagedeur wordt electrisch bediend met een afstandsbediening, dus kost geen extra inspanning)

Probleempje is dat de Tesla laadbox alleen een vaste kabel heeft en de kabel niet langer is dan 7,5 meter (even opgemeten, een kabel van minimaal 8mtr zou makkelijker werken), dus die valt dan af. Heb jij nog tips voor een laadbox die goed met de Maxem te combineren is en waarbij je makkelijk de verbruikte energie kan doorbelasten? Ik zag in de faq van Maxem wel iets over een abonnement, maar geen bedragen. Wellicht kan jij als ervaringsdeskundige mij daar meer over vertellen?

Klopt het dat je met de Maxem de laadbox kan aansturen wanneer die moet gaan laden, daarmee bedoel ik de laadbox aan- en uit kan zetten (als het goed begrijp heeft de Tesla laadbox geen RFID), en kan de Maxem op elke laadbox worden aangesloten? Ik ben even aan het zoeken geweest en kom o.a. op de New Motion site de Home Fast (Lolo?) tegen die ik ook met een losse kabel kan bestellen, zou dat een goed alternatief zijn? Moet je bij een New Motion Home Fast ook een abonnement hebben voor je online portal en updates, of komen die updates ook zonder abonnement door?

Verder heb ik nog de laadbox van Laadpaal24 gezien, een vrij eenvoudige laadbox om op 11kWh te laden. Iemand ervaringen met de Laadpaal24 laadbox?

Ik hoor het graag, wellicht als iemand anders nog een aanvulling heeft.

Alvast bedankt!
Is er geen plaats voor een laadpunt op een paal, of heb je niet genoeg ruimte in de breedte? De tesla wall charger is namelijk wel een erg mooie en voordelige oplossing.
 
Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.
Sorry, maar ben me van geen kwaad bewust. Ik stuur je een PM.
 
  • Like
Reactions: HWS
Is er geen plaats voor een laadpunt op een paal, of heb je niet genoeg ruimte in de breedte? De tesla wall charger is namelijk wel een erg mooie en voordelige oplossing.
De ruimte is niet al te royaal, zie foto's in mijn eigen draadje. Een paal was een optie, maar dan zit de laadkabel in de looproute (oprit loopt, met een redelijke hoek, af naar de garagedeur en voordeur), dus risico dat je je nek breekt over een laadkabel. Andere optie is aan de voorgevel, het deel waar de laadbox kan komen te hangen tussen de voordeur en de garage is ongeveer 1.30mtr breed. Dat is een goede optie als je een laadbox met losse kabel hebt. Een laadbox met een vaste kabel, zoals de Tesla box (inderdaad een mooi ding), waar 7.5 mtr kabel aan hangt ziet er een beetje rommelig uit. De optie die bij mij de voorkeur heeft, is om de laadbox in de garage te hangen en dan een kabeltje doortrekken naar de voorgevel, aan de voorgevel een Mennekes contactdoos te bevestigen en een losse kabel van 8-10mtr in de garage te hangen. Staat alles redelijk uit het zicht en kan ik een redelijk eenvoudige laadbox met aan/uit schakelaar (of een schakelaar op de kabel die door de muur gaat) nemen. En is de kans klein dat mijn vrouw over een rondslingerende laadkabel bij de voordeur loopt te zeuren. Als deze optie niet lukt, dan zou de montage van de laadbox (met losse kabel)aan de voorgevel nog een uitvalsoptie zijn.

Maar goed, de vragen die ik dan heb, kan de Maxem op alle laadboxen worden aangesloten. En hoe werkt het met de online monitoring tool, is dat een abonnement, of kan je binnen je eigen netwerk dat ding aansturen? Iemand die uit ervaring daar wat meer over kan vertellen (Maxem in combinatie met een andere laadbox dan de Tesla box)?
 
Zojuist een interessant gesprek met de New Motion mevrouw gehad. Ik kreeg van haar te horen dat de Maxem nog niet werkt op de Home Fast laadbox die ze aanbieden. Ze zijn er wel mee aan het testen, maar durven nog niks te zeggen of die combinatie überhaupt gaat werken, ooit.
Qua aansturing (aan en uitzetten en verbruik doorbelasten) ben je dan afhankelijk van de online monitoring tool ad. €3/mnd.
 
Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.

heu wereld oorlog 3 staat voor de deur in Azië in de lage landen hebben we dit niet nodig toch. dus allen CHILL drink een pint samen en hou het gezellig ;-)
 
Kijk het is wel mogelijk wat ik wil, maar moet alleen nog even nagaan bij Maxem of ze op de LS24 aangesloten kunnen worden.

[edit]
De Maxem kan hier niet op worden aangesloten. Zojuist bevestigd door Maxem. De Maxem werkt alleen op de Tesla box, KEBA P20 en P30 en de ICU EV Mini en nog een andere ICU EV box.

Dus even nadenken of er een change of plan komt


IMG_0069.PNG
 
Last edited by a moderator: