Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Al meer dan 4 jaar gebruiken we een rood CEE krachtstroom stopcontact om met de UMC onze Tesla op te laden. De laatste tijd kost het heel veel kracht om de stekker in/uit het stopcontact te krijgen. Het gaat superstroef. Grafiet lijkt me niet handig met 400V, WD40 wordt zo vettig... dus...

Wie heeft er tips?
 
I.v.m. vocht, regen en risico op diefstal laat ik de UMC liever niet continu buiten ingeplugd zitten.
Dat zijn inderdaad niet bepaald optimale condities voor de UMC.
Dit is dan nog een lapmiddel in die omstandigheden:
8E73736F-453D-49BF-8D0C-1BDE2EC25779.jpeg
 
Al meer dan 4 jaar gebruiken we een rood CEE krachtstroom stopcontact om met de UMC onze Tesla op te laden. De laatste tijd kost het heel veel kracht om de stekker in/uit het stopcontact te krijgen. Het gaat superstroef. Grafiet lijkt me niet handig met 400V, WD40 wordt zo vettig... dus...

Wie heeft er tips?
WD40 werkte prima in mijn geval :) Zodra het weer soepel gaat even schonmaken met keukenpapier. Succes!
 
  • Like
Reactions: Jeroen1961
Al meer dan 4 jaar gebruiken we een rood CEE krachtstroom stopcontact om met de UMC onze Tesla op te laden. De laatste tijd kost het heel veel kracht om de stekker in/uit het stopcontact te krijgen. Het gaat superstroef. Grafiet lijkt me niet handig met 400V, WD40 wordt zo vettig... dus...

Wie heeft er tips?
Tesla Wall Connector kopen! Die CEE is aan het slijten en dat gaat op een gegeven moment gevaarlijk worden.
 
@ alle Maxem gebruikers: we hebben vandaag de nieuwe versie van de App gelanceerd. Meer functionaliteit volgt in enkele dagen. Achtereenvolgens gaan we historische data van overview, historische data van individuele verbruikers, warmtepomp integratie toevoegen. Mail ons ook jullie feature requests :)
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Even een vraag die ik nog niet heb kunnen vinden:

Is het mogelijk om een verlengkabel te koppelen aan de Tesla Wall Connector?

Waarschijnlijk kopen we straks een 2e EV bij, die op de oprit aan de andere kant van het huis komt te staan. Nu kan ik daar een nieuw laadpunt maken, maar aangezien we de 2e auto weinig gebruiken vind ik dat een beetje zonde. Om de beurt laden kan ook prima.
Maar, de 7,5m kabel van de TWC is te kort.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om die met een extra kabel te verlengen?
 
Is het mogelijk om een verlengkabel te koppelen aan de Tesla Wall Connector?
Het antwoord is nee, je kan een type 2 laadkabel niet verlengen.
De kabel moet aan de kant van de auto en aan de kant van de lader vergrendeld zijn voordat de lader stroom gaat leveren.
Er zou nooit te controleren zijn hoeveel verlengstukken er tussen zitten en of die allemaal vergrendeld zijn, als dat al in de stekkers zou zijn ingebouwd.
 
Even een vraag die ik nog niet heb kunnen vinden:

Is het mogelijk om een verlengkabel te koppelen aan de Tesla Wall Connector?

Waarschijnlijk kopen we straks een 2e EV bij, die op de oprit aan de andere kant van het huis komt te staan. Nu kan ik daar een nieuw laadpunt maken, maar aangezien we de 2e auto weinig gebruiken vind ik dat een beetje zonde. Om de beurt laden kan ook prima.
Maar, de 7,5m kabel van de TWC is te kort.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om die met een extra kabel te verlengen?
Om de beurt laden gaat het dan worden óf een 2e laadpunt. Want een Type 2 kabel kan je niet verlengen.