Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar goed, belangrijk is om te weten wat het spanningsverschil is tussen van de auto aangeeft en wat je zelf kunt meteen in de meterkast tijdens het laden (bij voorkeur op de ingang van de hoofdschakelaar of zo). Want dat verschil zou best eens veel kleiner kunnen zijn als ik jou goed begrijp.
 
Misschien kunnen de mensen hier op het forum me op de goede weg wijzen.

Ik zoek - voor een locatie diep in de Ardennen - een laadoplossing op publiek beschikbaar te stellen. De verlangens daar zijn:
- gekoppeld aan een laadnetwerk (waarbij bezoekers kunnen laden met hun eigen meegebrachte badges)
- smart (rekening houden met de rest van de belasting van het pand, niet alleen de andere laadpalen)

Heeft er iemand enig idee wat hierbij de mogelijkheden zouden zijn? Ik ben er nog niet in geslaagd om iets te vinden dat voldoet aan de beide vereisten :-(.
 
Misschien kunnen de mensen hier op het forum me op de goede weg wijzen.

Ik zoek - voor een locatie diep in de Ardennen - een laadoplossing op publiek beschikbaar te stellen. De verlangens daar zijn:
- gekoppeld aan een laadnetwerk (waarbij bezoekers kunnen laden met hun eigen meegebrachte badges)
- smart (rekening houden met de rest van de belasting van het pand, niet alleen de andere laadpalen)

Heeft er iemand enig idee wat hierbij de mogelijkheden zouden zijn? Ik ben er nog niet in geslaagd om iets te vinden dat voldoet aan de beide vereisten :-(.

Neem eens kontakt op met Filip Fivari. Die kan je zeker verder helpen.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Mijn collega heeft een Model S en een TWC liggen. Ik heb net een Model 3 gekocht. Hij zou deze TWC nu op kantoor willen installeren zodat we beide kunnen laden. Kan ik opladen met dezelfde TWC? Of zijn er aparte TWCs voor de 3 en S?
 
Type 2 is type 2 tenslotte. ;) (werkt de standaardisatie eindelijk?)
Ik had me (als Model 3 en Ampera E eigenaar) al eens afgevraagd hoe men zou voorkomen dat je een Type 2 SuC stekker in een Model 3 of andere EV (niet S en X) zou steken. SuC stekker is dus Type 2 maar toch ook weer niet Type 2 ....

(sorry, beetje OT in draadje over thuis laden :oops:)


220px-Tesla-type-2-model-s-charge-port-inlet-0996.jpg


hzwfFe9.jpg
 
Helemaal goed behalve dan dat @RobertinoB een Model 3 heeft en die alleen met enkele 11 kW lader geleverd wordt, en dat de moderne TWC slechts tot 24A = 16,5 kW gaat. De beperkingen hier zijn dus eerst de Model 3, dan TWC en dan pas de thuisinstallatie.
Het max vermogen van de TWC is 22kW. Het hangt van de instelling af bij installatie wat je toestaat. De laders op de huidige Tesla S en X kunnen 16,5kW aan. De oudere Tesla S en X konden met een extra lader (duolader) 22kW aan. Thuisinstallaties moeten in dat geval ( als je persé 22kW wil) krachtinstallaties worden met 3x35A stoppen die 4x duurder in maandhuur zijn dan een 3x25A of een 1x35A aansluiting.